וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פסטיבל הנכבה: עיריית תל אביב מסרבת להתערב

וואלה

25.11.2014 / 18:51

בזמן שמשרד התרבות והספורט בודק שלילת תמיכה מסינמטק תל אביב בעקבות קיום פסטיבל הנכבה, עיריית תל אביב, המממנת כרבע מתקציבו השנתי של הסינמטק, אינה מתכוונת להתערב. "ראש עיריית תל אביב אינו עוסק בסתימת פיות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראש עיריית תל-אביב-יפו אינו צנזור ואינו עוסק בסתימת פיות". רון חולדאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פורסם לראשונה בוואלה! תרבות כי משרד התרבות והספורט בודק שלילת תמיכה מסינמטק תל אביב בעקבות קיום "פסטיבל 48 מ"מ: הפסטיבל הבינלאומי השני לסרטי נכבה ושיבה" בסוף השבוע הקרוב. כעת מתברר כי עיריית תל אביב יפו אינה מתכוונת לנקוט בהתערבות מעין זאת. העירייה מממנת כמעט רבע מהתקציב השנתי של סינמטק תל אביב, להלן 5 מיליון שקלים מכספי משלם המסים מתוך תקציב שנתי כולל של הסינמטק שעומד על 21 מיליון שקלים (שאר הסכום מהכנסות עצמיות).

וואלה! תרבות פנה לראש עיריית תל אביב, מר רון חולדאי, בשאלה האם מותר והאם ראוי לסינמטק, כגוף הנתמך על ידי העירייה, לממן פעילות שהיא במהותה ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל? תגובת העירייה היתה: "עיריית תל-אביב-יפו אינה מתערבת בתכנים האומנותיים המוצגים במוסדות התרבות בעיר. ראש עיריית תל-אביב-יפו אינו צנזור ואינו עוסק בסתימת פיות. כל תושב ומבקר בעיר רשאי לברור את אירועי התרבות בהם הוא מעוניין או לא מעוניין להשתתף מתוך המגוון הרחב שהעיר מציעה".

כפי שפורסם לראשונה אתמול בוואלה! תרבות, בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד התרבות על החלטת הסינמטק לקיים בסוף השבוע הקרוב את "פסטיבל 48 מ"מ: הפסטיבל הבינלאומי השני לסרטי נכבה ושיבה", פנתה היועצת המשפטית של משרד התרבות למשרד האוצר בבקשה לבדוק לשלול ממנו תמיכה לפי סעיף 3 ב' לחוק יסודות התקציב. לפי משרד התרבות, קיים חשש לפיו הסינמטק פעל בניגוד לחוק והוציא הוצאות עבור פעילות שהיא במהותה "ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל".

שרת התרבות לימור לבנת מסרה אתמול: "זהו מצב בלתי סביר בעיניי שגוף הנתמך על ידי מדינת ישראל יאפשר לקיים בין כתליו פסטיבל שלם המוקדש כל כולו להטפה כאילו יום הקמת מדינת ישראל הוא יום אבל. לא יתכן שהמדינה תישא בעלויות המימון של גוף המעודד דיון במה שמכונה על ידי הפלסטינים 'זכות השיבה' שמשמעותה שלילת המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

אלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב אמר אתמול בתגובה לוואלה! תרבות: "האירוע יתקיים ולא נירתע בגלל איומים על ביטול תמיכה. מה גם שהתמיכה בפעילות השוטפת היא כה נמוכה כך שלא מרגישים שהיא קיימת. אנחנו צריכים לעבוד כל כך קשה ולמלא הרבה טפסים כדי לקבל את הכסף אבל אולי זו הזדמנות טובה להיפטר מכל הטפסים. חשוב להבין שהתמיכה העיקרית ניתנת לפסטיבלים אחרים כמו פסטיבלי ילדים והם פסטיבלים שחבל שייפגעו. הכסף הוא לא הבעיה. הבעיה היא הניסיון של משרד התרבות להכריח מוסד תרבותי לשנות את הרפרטואר שלו בטענות משונות. מה גם שעד היום, הסינמטק פעל תמיד ללא צנזורה על הסרטים שהוא מקרין. אין הבחנה בין ימין ושמאל ואין חילונים וחרדים וגם הפעם לא תהיה. אני חושב שזה סרטים שחשוב לראותם. אנחנו עוסקים בשכנינו. חושבים על עתיד המדינה. המדינה הזו חשובה לי כמו שהיא חשובה לאנשי משרד התרבות והספורט ולכן חשוב שהאירוע ייערך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully