וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 35: הצילו! אני קורס בטבלאות הרייטינג

אביעד "צפניה" קדרון

28.11.2014 / 0:00

"הצילו! אני לא יודע לבשל" עומדת לסיים את חייה כשהיא תיזכר כאחת האכזבות הגדולות של שנת 2014. לצער קשת, העתיד לא נראה טעים יותר. טור הטלוויזיה של צפניה

יח"צ - חד פעמי

רגע לפני הגמר הגדול שהוא למען האמת לא גדול במיוחד, שווה לעצור ולבחון את הכישלון של "הצילו! אני לא יודע לבשל". כישלון לא ממש ידוע מראש ואולי גם מפתיע. ספק אם מישהו במשרדי קשת בכלל חשב שתוכנית ריאליטי, טוב, דוקו-ריאליטי, טוב, דוקו-סלבס בכיכוב יעל בר זוהר ומיכל ינאי תזכה לנתוני רייטינג כה נמוכים. נמוכים בהתחשב בפלטפורמה המשדרת ובמשתתפי התוכנית. בערוץ 10 היו מתים לעשרים אחוזי רייטינג על בסיס קבוע בזמן שבקשת פשוט רוצים למות.

הכישלון של "הצילו!" מעניין כי לכאורה ובדיוק כמו שהטבע רצה, מדובר בתוכנית שאמורה להיות להיט באופן טבעי בערוץ מסחרי. ערוץ מסחרי נורמלי, כזה שלא רוצה לשנות את העולם ובטח לא רוצה לספק תעסוקה לתעשייה המקומית, אמור לכלול תוכנית בידור סתמית. "הצילו!" שמיקמה אנשים מפורסמים בסביבה לא מוכרת (המטבח! הו, האימה!) היתה צריכה להפוך לעוגן בלוח השידורים. תודה לאל שזה לא קרה.

הצילו אני לא יודע לבשל.
רגע, יש פרס בסוף?

למה זה לא קרה? מעבר לשעמום שפשה ב"הצילו!" בשל עלילתה, משתתפיה (ויקום האדם שהתעורר יום אחד ודרש לדעת כיצד נאור אורמיה נראה כשהוא מכין חביתה) והעובדה שהיא נטולת קליימקסים כמו הדחות למיניהן (שהיו חלק מהצלחת "הישרדות VIP" למשל), בהחלט יכול להיות שקשת ירתה לעצמה ברגל בעקבות התנהלותה לאורך השנים. התנהלות שנבעה, כמובן, בגלל השיטה העקומה בה נערך המכרז לערוץ 2. במקום להיות ערוץ מסחרי חלול ורדוד, זכייניות ערוץ 2 נדרשו גם להיות מחנכות. והן הסתערו על התפקיד בשמחה. מדורת השבט מעולם לא היתה יותר דידקטית.

וכך, בין תוכנית מטיפה אחת לספיישל מטיף אחר, הצופה הישראלי הממוצע התרגל לקבל מוצר מסוים מערוץ 2. גם אם תוכניות הבידור היו רדודות ומוקצנות, תמיד היה מוסר השכל, תמיד היתה שורה תחתונה לאומית ציונית מאחדת, תמיד היה עם מה ללכת לישון. ופתאום, פתאום אין כלום. פתאום יש סתם תוכנית בידור. יושב הצופה הישראלי הממוצע מול הטלוויזיה ותוהה מה לעשות עכשיו. אפילו מתכון לחביתה הוא לא קיבל. נאדה. כלום.

עוד באותו נושא

מתחת לכל ביקורת: "הצילו! אני לא יודע לבשל" היא מפלצת!

לכתבה המלאה
הצילו אני לא יודע לבשל.
ריזוטו על מצע בר זוהר

בניגוד מושלם ל"הצילו!", מתקיימים בכיף בכבלים ובלווין פחים כמו "היחידה", "גולסטאר", "חי בלה לה לנד" ו"בוליווד" שתעלה בתחילת השבוע הקרוב. פחי הזבל המצולמים האלה, שמתיימרים להיות תוכניות טלוויזיה, חיים בשלום בביתם. ולמה שלא יחיו בשלום בביתם, אף אחד לא מצפה מהם להיות משהו שהם לא. קליימקס? הצחקתם את ירון ליכטנשטיין. מדובר בהיפוך תפקידים ובעיוות לא טבעי – הכבלים והלווין אמורים להיות בית של תכנים איכותיים, הערוצים המסחריים אמורים להיות בית של תכני בידור זולים.

האכזבה סביב הכישלון של "הצילו" לא מתקיימת בוואקום. בקשת חווים את אחת התקופות הקשות בתולדות הזכיינית – אף תוכנית לא מצליחה להגשים את הציפיות ולעמוד ביעדים. לעזאזל, "עובדה" הפסידה השבוע לערוץ 10. ומה הלאה? זו שאלה טובה יותר שכן תוכניות חדשות גדולות פרט ל"הכוכב הבא", שנכשלה בכל מדינה אפשרית בגלקסיית שביל החלב, לא נצפות באופק. האם ישראל תהיה המדינה היחידה בעולם בה "הכוכב הבא" תצליח והאם הצלחה זו תמחק את הטעם הרע מאכזבת "הצילו!"? רק הזמן יגיד.

צפיתם ב"הצילו! אני לא יודע לבשל"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully