וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נותר בנו עוד כוח: על פתיחת העונה השנייה של "הכוכב הבא"

10.12.2014 / 8:27

"הכוכב הבא" פתחה עונה שנייה עם מעט ציפיות והרבה כוונות טובות אבל בכלל לא בטוח שאחרי כל כך הרבה תוכניות ריאליטי מוזיקליות למישהו תהיה סבלנות לצפות בה לאורך זמן

יח"צ - חד פעמי

נשיא המדינה רובי ריבלין מודאג. אפילו מאוד מודאג. ריבלין סיפר בוועידת גלובס לעסקים כי לדעתו, חוסר האמון במערכת הפוליטית עלול לגרום לאנשים להישאר בבית ביום הבחירות ולהוביל לירידה באחוזי ההצבעה. ב"הכוכב הבא" התמודדו עם בעיה דומה, בכל זאת, מדובר בעונה המי יודע כמה של תוכנית ריאליטי מוזיקלית – חוסר האמון במערכת והעייפות מוטמעים באופן טבעי, ופתרו אותה בשיטה שמזכירה מחווה למשטר אפריקאי כזה או אחר: שלילת זכות ההצבעה.

בפתיחת העונה השנייה של "הכוכב הבא", הצופים לא יכולים להצביע. מי שמחליט אם המסך יתרומם הם הצופים באולפן והשופטים שזוכים לכוח גדול יותר מזה שקיבלו בעונה הקודמת. זה החידוש הגדול. השבתת הצופים בבית היא בדיוק כמו שקרה, אגב, בעונה העשירית של "כוכב נולד". לא בטוח שמדובר בצעד נכון. סביר להניח שבדיוק כמו ב"כוכב נולד", הצופים לא יתחברו אל התוכנית ולגמרי יש מצב שמדובר בהחלטה שעלולה לחסל את המומנטום ההתחלתי של העונה. מצד שני, לפחות פיאסקו תוכנית הבכורה של העונה הראשונה, הסיטואציה המביכה בה אף מתמודד לא עובר בשידור חי את האודישן, נמנע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כה צעיר ומרענן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובעצם, אולי זה בסדר. אולי כבר לא צריך להצביע. גם ככה לא יהיה כאן כוכב. שהחבר'ה ישירו וייצאו לפרסומות. בסופו של יום, אפשר ללכת לישון בלי לחשוב שהחמצנו את מי שיהיה הכוכב הבא של ישראל. להתכרבל בפוך בלי תחושת הפספוס שמקננת בכל אדם שמבלה בגפו את יום העצמאות. בכל זאת, כולם רוצים להשתייך.

הגישה הזו משתלבת נהדר בחידושים נוספים שהגיעו בעונה החדשה של "הכוכב הבא": אסי עזר עובר למאחורי הקלעים ומרכל עם רותם סלע על הביצועים ועל השופטים, משל היו השניים קולם של הצופים שמתבטטים להנאתם מול הטלוויזיה והשופטים, הם מדברים ביניהם במיקרופון פתוח על כל מתמודד. הממלכתיות ארוכת השנים של הפקות הכוכב השונות למיניהן מתנפצת. אולי מישהו מנסה להפוך את הכוכב הגדול לכוכב קטן יותר. לא עוד אירוע שיא דרמטי אלא סתם תוכנית בידור מוקלטת שאפשר לצחוק עליה בזמן לא מוקלט. כלומר, אם לא מתעייפים ממנה. גם העונה השנייה של "הכוכב הבא" נמתחת כמו מסטיק ומלאה בסיפורים אנושיים מרגשים. הם תמיד מרגשים, לא תמיד אנושיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הייתם צריכים לחזור. באמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה עם הסיפור הנחמד הזה היא שדווקא בעונה הספציפית הזו, "הכוכב הבא" אמורה לערב את הצופים בבית כי, לצער כולם, הזוכה בעונה השנייה של "הכוכב הבא" יהיה הנציג הישראלי לאירוויזיון 2015. לא מדובר בסתם כוכב נולד שבא אלא בכוכב נולד שבא לעלות על טיסה לאוסטריה. "הכוכב הבא", אחרי שנים של בינוניות בדרכים בהן רשות השידור בחרה את הנציג הישראלי לאירוויזיון, היתה אמורה להיות הדבר שיאתחל מחדש את המערכת ויגרום לישראלים להתחבר לתחרות.

בהמשך הדרך זה אמור לקרות. בהמשך הדרך הצופים יחליקו באצבעותיהם המשומנות על מכשירי הסמארטפון המשומנים לא פחות ויכריעו מי יהיה כוכב ומי יהיה סתם גרם שמיים. לא ברור אם בין בחירות 2015, העייפות והפחת מתוכניות ריאליטי מוזיקליות ובאופן כללי, המיאוס מהטלוויזיה הבינונית בישראל למישהו יישאר עוד שומן על הידיים.

מה אתם חשבתם על פתיחת העונה של "הכוכב הבא"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully