וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק להגנה על זכויות מוזיקאים עבר בקריאה ראשונה

9.12.2014 / 20:57

החוק להגנה על זכויות מוזיקאים, הנועד למנוע חוזים דרקוניים, עבר בקריאה ראשונה בכנסת. "עכשיו בכנסת הבאה יהיו חייבים להמשיך לדון בו. הדמעות זלגו לי חופשי", אומרת לוואלה! תרבות מקדמת החוק איה כורם

יח"צ - חד פעמי

רגע לפני פיזור הכנסת, הצעת החוק להגנה על זכויות אמנים במוסיקה, אותו יש המכנים "חוק איה כורם", עבר הערב בקריאה ראשונה בכנסת בתמיכה גורפת וחוצת מפלגות. החוק, שיזם חה"כ דב חנין יחד עם חה"כ עמרם מצנע וקודם מאוד על ידי הזמרת והיוצרת איה כורם, נועד להאבק בחוזים הדרקוניים שאליהם נכבלים מוזיקאים.

כורם נשמעה נרגשת מאוד הערב. "עד שלא ראיתי את לוח התוצאות בסוף של המתנגדים והתומכים לא האמנתי שזה יקרה", אמרה לוואלה! תרבות. "הערימו עלינו כל כך הרבה קשיים ומכשולים. אנחנו נאבקנו באנשים מאוד חזקים עם הרבה מאוד כסף, ובצבאות של לוביסטים. זה פשוט מרגש מאוד כי אם לא היינו מעבירים קריאה ראשונה החוק היה נופל, ועכשיו בכנסת הבאה יהיו חייבים להמשיך לדון בו. זה היסטורי. אתה עובד ועושה ובתוך העניין, ועד הרגע האחרון לא יודעים, אבל מוטל פה על הכף כל כך הרבה. כששמעתי את ח"כ דב חנין מציג את החוק, בפעם הראשונה מאז תחילת העבודה על החוק הדמעות זלגו חופשי. אני מודה מעומק לבי למצבע ולדב חנין ואיזה מזל שיש לנו כאלה נבחרי ציבור".

חה"כ דב חנין מסר: "החוק הזה, שעובר היום לאחר מאבק ממושך, מדבר קודם כל על הזכות ליצור מבלי להשתעבד לעשרות שנים לחברות הפקה ובעלי הון. החוק הזה מגן על אמנים אבל לא פחות מזה - על האמנות, כי מצב בו אי אפשר ליצור מוסיקה ולהתפרנס ממנה מבלי להיכבל לעשרות שנים – הוא מצב הרסני לעתידה של היצירה התרבותית בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully