וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס פרסי הטלוויזיה קורס: גם קשת עושה רוורס

22.12.2014 / 17:01

לוואלה! ברנז'ה נודע כי לאחר שהאקדמיה סירבה להכיר בתכנית "ברוורס" של קשת בכיכובו של ארז טל ובתכנית "אומרים שהיה פה" של החינוכית כסדרות תעודה – משכו גופי השידור, כל אחד בנפרד, את השתתפותם בתחרות

השקת התוכנית ?ברוורס?. ניב אהרונסון
לא תעודה, לא משתתף. ארז טל/ניב אהרונסון

מחריף המשבר מאחורי הקלעים של טקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה ולקולנוע, כאשר עוד ועוד גופי שידור מבטלים השתתפות של תכניות שהגישו - במחאה על החלטות הסיווג של האקדמיה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי לאחר שזו סירבה להכיר בתכנית "ברוורס" של קשת בכיכובו של ארז טל והתכנית "אומרים שהיה פה" של הטלוויזיה החינוכית בכיכובו של יהונתן גפן כסדרות תעודה – משכו גופי השידור, כל אחד בנפרד, את השתתפות הסדרות בתחרות. לאחרונה ביצעו ערוץ 10 והזכיינית רשת מהלכים דומים, מאותן סיבות.

"ברוורס" של קשת הייתה מבוססת על פורמט ראיון אישי בו נפגש טל בכל תכנית עם גיבור תרבות אחר לנסיעה של יום שלם במכונית, במהלכו הוא מפגיש אותם עם מקומות ואירועים שעיצבו את אישיותם ויצירתם. התכנית "אומרים שהיה פה" היא אחת מעוגני השידורים של חינוכית 23, ובה יצא יהונתן גפן למסע בהיסטוריה של מדינת ישראל, המשולבת בהיסטוריה הפרטית שלו.

במייל ששלחה האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה לחברת "קסטינה", שמפיקה את התכנית, נכתב כי: "הוועדה החליטה כי התכנית 'אומרים שהיה פה' עם יהונתן גפן היא תכנית מגזינית אינפורמטיבית ויכולה להתאים לקטגורית תכנית אירוח או תכנית בידור, אך לא לקטגורית סדרת תעודה, כפי שרשמתם בטופס ההרשמה לתחרות". הודעה דומה מסרה האקדמיה לזכיינית קשת, בנוגע ל"רוורס". הן החינוכית והן קשת דורשות כעת בחזרה את כספי דמי ההרשמה ששילמו.

"אומרים שהיה פה", יהונתן גפן. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
איפה מקבלים זיכוי? יהונתן גפן/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

"בייבי בום" היו הראשונים לזהות

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה היו אלו חברת "גיל הפקות" וערוץ 10 הראשונים למחות על מדיניות הסיווג של חברי האקדמיה, כאשר זו סרבה להכיר בתכנית "בייבי בום" כתכנית תעודה והתעקשה כי היא תסווג כדוקו-ריאליטי. במקרה של "בייבי בום" ההחלטה של האקדמיה הישראלית הייתה אף יותר דרמטית, שכן התכנית עצמה לא רק התחרתה בקטגוריית הסדרה הדוקומנטרית הטובה ביותר במסגרת פרסי ה-BAFTA, התחרות המקבילה בבריטניה, אלא גם זכתה במקום הראשון. במהלך דומה החליטה לאחר מכן גם זכיינית ערוץ 2 רשת שלא להגיש את הסדרה "אמהות", לאחר שהאקדמיה סרבה לכלול אותה בקטגוריית התעודה אלא לסווג אותה כסדרת דוקו-ריאליטי.

בטלוויזיה החינוכית ובזכיינית קשת אישרו את הפרטים. מנכ"לית האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה אילנה שרון אמרה לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "הנהלת האקדמיה היא גוף סוברני והוא הקובע את הכללים והפרמטרים להשתתפות בתחרות. כך נוהגת האקדמיה בכל שנה, וכך היה גם השנה. הוועדה מתכנסת ודנה בתכניות ובסיווג וההחלטה של ההנהלה היא לפי הפרמטרים של הנהלת האקדמיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully