וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציירו לי ספין: מה מסתתר מאחורי המעבר של "מצב האומה" לערוץ 10?

9.1.2015 / 12:09

אנשי הזכיינית רשת טוענים ש"מצב האומה" עוברת לערוץ 10 בגלל שעלויות הפקתה גבוהות מדי. זה סיפור מאוד יפה אבל רוב הסיכויים שהוא רק סיפור מאוד יפה ולא אמת מוחלטת. פרשנות

יח"צ - חד פעמי

רחמים

הלב נכמר על אנשי רשת. באמת. צפייה בהתנהלותם בפרשת "מצב האומה" הנוכחית דומה לצפייה בצב מתחרה בריצת מרתון בארנב. איך, איך הבניין הנהדר ברמת החייל התמלא בכל כך הרבה אנשים שלא ממש מתאימים לו? אנשי טלוויזיה, אומר השכל הישר, צריכים להיות יצירתיים. האנשים האלה, יודע כל עולל, צריכים להיות בעלי מוחות מבריקים. והנה, מערכת בחירות אחרי מערכת בחירות, אנשי רשת כושלים בהתנהלותם. במערכת הבחירות הקודמת "מצב האומה" כמעט ירדה מהאוויר בגלל שיקולי פרוגרמינג כי בימינו מאוד קשה למצוא משבצת שידור של חצי שעה. הפעם, מתברר שעלויות ההפקה של "מצב האומה" גבוהות מדי עבור רשת. הן היו גבוהות כבר אתמול (חמישי) בזמן שידור התוכנית האחרונה של "מצב האומה" ברשת. כך למשל נקטעו בעריכה גסה חלקים מהתוכנית וברייק הפרסומות היה ארוך מהרגיל. נו, זה עסק יקר. קשה להיות מקצועיים בתקציב כזה גבוה.

כסף

הסיפור הזה שרשת מספרת, שמנסה להסתיר את הדם הרע בין אנשי "מצב האומה" והזכיינית ובהחלט יכול להיות אמיתי אבל נשמע כל כך מופרך, עשוי לגרום לעשרות אלפי אנשים לשעוט במרץ לעבר בתי הספר לתסריטאות. מי ידע שתוכנית שמארחת פאנל קומיקאים שמסתמכים על בדיחות כתובות היא עסק כל כך יקר? סביר להניח, אומר לעצמו הצופה המובטל הממוצע, שמאות אלפי השקלים, לא פחות, שמממנים הפקת כל תוכנית לפי אותו סיפור יפה, הולכים לכותבי הבדיחות. כן, זה נשמע הגיוני. האמא רוצה שתהיה רופא? ספר לה שככותב בדיחות ב"מצב האומה" תרוויח הרבה יותר. כאמור, התמחות בעולם הספינולוגיה היא לא הצד החזק של אנשי רשת.

מצב האומה. טל גבעוני,
כאן נמצא הכסף הגדול. כנראה/טל גבעוני

לשון

בלי קשר ואולי עם קשר, בחודשים האחרונים רשת, שנאבקת בעד פיצול ערוץ 2 ואז נגד פיצול ערוץ 2, הפכה להיות מקום מאוד ידידותי לפוליטיקאים. כן, אותם פוליטיקאים שגם נאבקים בעד פיצול ערוץ 2 ואז נגד פיצול ערוץ 2. גילה גמליאל כיכבה בדוקו-ריאליטי מגוחך, שרה נתניהו הופיעה כפסיכולוגית במסגרת סרט של שרון כידון ועוד היד נטויה. שרון כידון, אגב, מככבת מדי ערב בתוכנית המופת "כידון ובן סימון" שמארחת מדי ערב, חכו לזה, פוליטיקאים. אותם אנשים שנאבקים בעד פיצול ערוץ 2 ואז נגד פיצול ערוץ 2 ובדיוק כעת מנסים לשמור על העבודה שלהם בכנסת ישראל בעזרת זמן מסך. תמיד למסך יש זמן. לקשור בין הורדת "מצב האומה" להתקרבות של רשת לפוליטיקאים זו תאוריית קונספירציה מאוד יפה ואף מטורללת אבל כשהדבר קורה בשתי מערכות בחירות רצופות, ובכן, או שהבוס שמשלם לך את המשכורת הוא ממש איש טלוויזיה גרוע או שמישהו דווקא כן רודף אחריך.

עץ

יהיה קל מדי לבחון את החזרה של ליאור שליין וחבריו לערוץ 10, מקום בו היו בעבר עם "עד הבחירות זה יעבור", במונחי רייטינג. הרייטינג עולה, הרייטינג יורד, השקה גרועה, השקה טובה ומה עם ברייק זהב. האמת היא ששליין וחבריו חייבים להישאר בטלוויזיה. כבר למעלה מעשור שהאנשים האלה בונים לבנה אחר לבנה את מורשת הבידור והסאטירה הישראלית. האנשים לא משתנים, רק הפלטפורמה בה הם נמצאים משתנה. הישג די מדהים בעולמנו. בעולם כה ציני ומטומטם שמודד הצלחה רק לפי אחוזי רייטינג, "מצב האומה" - לא משנה מה יהיו נתוניה - היא נקודת אור בוהקת בתרבות הישראלית החשוכה. גם אם אף אחד לא יצפה ב"מצב האומה" בערוץ 10 בעקבות המעבר כי בואו נודה בזה, אף אחד לא באמת צופה בערוץ 10, טוב לדעת שהיא קיימת.

מה אתם חושבים על המעבר של "מצב האומה" לערוץ 10? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מצב האומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully