וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הראשונה האמיתית: ריאיון עם בלאמי יאנג, כוכבת "סקנדל"

30.1.2015 / 0:14

"אני לא יודעת כמה מלי גרנט יודעת להיות מאושרת. יש אנשים שלא יכולים להיות מאושרים ואולי מלי היא אחת מהן", אומרת בלאמי יאנג על דמותה בסדרה "סקנדל", שחוזרת ממש עכשיו מפגרת החורף הארוכה. ריאיון מיוחד

יח"צ - חד פעמי

"אני גאה בזה שמלי לא רצחה אף אחד", מצהירה בלאמי יאנג בשיחה טלפונית שנערכת בשעת ערב סגרירית. כלומר, בשעת ערב סגרירית בישראל. בלוס אנג'לס מזג האוויר היה די נעים. השמש בדיוק זרחה. מלי גרנט היא הדמות אותה מגלמת יאנג ב"סקנדל", אחת הסדרות המצליחות ביותר בעולם (קרוב ל-12 מיליון אנשים צפו בפרק פתיחת העונה הרביעית בארה"ב). בזמן שמרבית הצופים עסוקים במשולש הרומנטי הבלתי נגמר ששונדה ריימס יצרה בין אוליביה פופ, הנשיא גרנט וקפטן ג'ייק בלארד, נדמה שדמותה של מלי גרנט נדחקת הצידה. דווקא ההידחקות הזו מאפשרת ליאנג לגנוב את ההצגה פעם אחר פעם תוך שהיא מציגה יכולות משחק מרשימות שמבוססות על מצבור אנרגיה בלתי נגמר. השיחה עם יאנג נערכת לרגל חזרתה של "סקנדל" מפגרת החורף. פגרה שנמשכה כמה שבועות בלבד אבל הרגישה הרבה יותר (הפרק החדש של "סקנדל" ישודר ביום שני, 20:45 ב-HOT3 וב-HOT VOD).

איך אני אמור לקרוא לך? זו הפעם הראשונה בה אני משוחח עם האישה הראשונה של ארה"ב.
"קרא לי בלאמי. אני אישה ראשונה מזויפת".

כולם מדברים על זה שהם אוהבים לשנוא את מלי. אני מוכרח להודות שהרגש הזה לא כל כך ברור לי כי אני אהבתי את מלי כבר מתחילת הדרך.
"אני חושבת שאוהבים לשנוא את מלי כי היא מבטאת את מה שהצופה חושב בעצמו. מלי היא גילטי פלז'ר, היא חיה חיים אמיצים. באופן אישי, אני, כבלאמי, דואגת שאנשים ירגישו טוב ולמלי לא אכפת. היא עושה מה שהיא צריכה כדי להגשים את מטרתה. זה בטח עוזר לטפח שנאה כזו או אחרת".

הופתעת מהשינוי בתחושות הצופים כלפי מלי לאחרונה? אנשים אוהבים אותך עכשיו!
"אני לא יודעת אם זה רק לאהוב. ראיתי את הגאונות של שונדה בפיתוח דמויות. בדיוק כמו בפיילוט. הרומן האסור בין אוליביה ופיץ נראה כמו סיפור אהבה תמים ואז התברר שפיץ נשוי ושבכלל, הוא הנשיא. היא חשפה לאט לאט את כל הדמויות. כך גם במקרה של מלי. על פניו היא רק אשת הנשיא והגבר שהיא אוהבת מאוהב במישהי אחרת אבל ההיסטוריה של מלי והדברים שהקריבה במהלך השנים נחשפים עם הזמן ובדיוק כמו בחיים, כשמכירים מישהו לעומק אז אוהבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשים אכן שולטות בעולם. יאנג ב"סקנדל"/מערכת וואלה!, צילום מסך
"כשמלי איבדה את בנה, היא כבר היתה במצב שונה לעומת האונס שעברה בצעירותה. זה היה הקש ששבר את גב הגמל"

ההערה של יאנג לגבי הדרך בה שונדה ריימס כותבת את דמויות "סקנדל" מאירה באור שונה את הדרך בה ניתן לבחון את הדמויות בסדרה. במקום להתייחס לדמויות כאילו עברו שינויים והתפתחו, הרבה יותר נכון להתייחס לדמויות כאילו שכבות המיגון קולפו בזו אחר זו. דמותה של מלי, אם כן, נחשפה כמעט לחלוטין בעונה הרביעית לאחר שהתנקשו בחיי בנה הבכור. מלי שקעה לדיכאון והתקשתה להתמודד עם המציאות.

זהו לא האירוע הטראומטי הראשון שמלי עוברת בחייה, אני אומר ליאנג. אביו של פיץ אנס אותה בצעירותה ולמרות שמדובר בשני אירועים קשים, הדרך בה מלי התמודדה עם כל טראומה היתה שונה לחלוטין. לאחר האונס מלי היתה חיונית ונאבקה למען מטרותיה ואילו לאחר שבנה נרצח, נדמה שמלי פשוט איבדה תקווה והתייאשה.

"אחרי האונס, מלי היתה צעירה בתחילת מסע. אני חושבת שהיא לא ידעה כמה תעלה ההדחקה ומה יהיה מחיר מכירת נשמתה. מלי חשבה שהיא מגנה עליה ועל פיץ ושהיא עושה את הדברים הנכונים אבל לא ידעה מה הנזק. כשאיבדה את בנה, היא כבר היתה במצב שונה. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. אחרי כל ההקרבות והקשיים, משהו במלי נשבר והכל השתחרר לכלום שהיה חדש עבורה. באופן מוזר, היא גם משחררת את השליטה. לראשונה לא אכפת לה מה חושבים", אומרת יאנג.

"אני אוהבת את שונדה כי היא מוצאת דרכים לא שגרתיות להביע אבל. כשקראנו את התסריט לא ממש הבנתי את האבל ושונדה סייעה לי ושמחתי לחקור את זה. שונדה אמרה שמלי מעולם לא היתה יפה יותר כי היא לא היתה כזו משוחררת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומה קורה כשהנשיא בכלל רוצה אישה אחרת?/מערכת וואלה!, צילום מסך
"רק להיבחר לנשיאה לא היה משמח את מלי. הדרך לאושר עבור מלי היא הרבה יותר גדולה ומורכבת"

בלאמי יאנג נולדה ב-19 בפברואר 1970 בצפון קרוליינה. יאנג, שגדלה במשפחה מאמצת, שינתה את שמה הפרטי שניתן לה בלידה (איימי) כשהצטרפה לגילדת השחקנים מאחר שבגילדה היתה שחקנית נוספת בשם איימי יאנג. קריירת המשחק של יאנג החלה בשנות התשעים עם הופעות בשלל הפקות תיאטרון שונות בברודוויי. הופעת הבכורה הטלוויזיונית של יאנג התרחשה בשנת 1995 - יאנג הצטרפה לאופרת הסבון "עולם אחר" ולאחר מכן אף הופיעה ב"חוק וסדר" בשני תפקידים שונים. בתחילת המאה ה-21 ביססה יאנג את מעמדה בעולם המשחק והופיעה בתפקידי אורח רבים בסדרות טלוויזיה ובתפקידי משנה בסרטי קולנוע כמו "משימה בלתי אפשרית 3". עם זאת, פריצתה הגדולה של יאנג הגיעה בשנת 2011 לאחר ששונדה ריימס ליהקה אותה לתפקיד מלי גרנט ב"סקנדל". מלי היא אשת הנשיא אבל המומנטום שנבנה בעונה הרביעית הופך אותה למשהו אחר לגמרי. מדמות משנה פסיבית שזוממת מאחורי הקלעים, נראה שמלי העלתה הילוך.

רגע, אז את בעצם רצה לתפקיד הנשיאה? תחליפי את פיץ במשרד הסגלגל?
"אני לא יודעת. אני חושבת שמלי מקווה שזה מה שיקרה. זה סוג של עסקה עם השטן שהם עשו. מלי אומרת 'עכשיו תורי'".

זה יגרום למלי להיות מאושרת?
"אתה יודע, אני לא יודעת כמה מלי יודעת להיות מאושרת. יש אנשים שלא יכולים להיות מאושרים ואולי מלי היא אחת מהן. רק להיבחר לנשיאה לא היה משמח אותה. הדרך לאושר עבור מלי היא הרבה יותר גדולה ומורכבת".

אולי גבר חדש יעשה את העבודה. פיץ או ג'ייק – במי מלי תבחר?
"רק פיץ! (צוחקת). מלי בכלל מכירה את ג'ייק?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרך לחדר הסגלגל עוברת דרך האישה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אני מאושרת שאין קו אדום. אני יכולה להיות מלאך שבוע אחד ושבוע לאחר מכן מרשעת בתפקיד הכי טוב שאי פעם אגלם"

בעונה הזו ראינו כמה סוגי מלי. ראינו את מלי השיכורה, את מלי הרעבה, את מלי המוזנחת. איזו מלי את מעדיפה?
"זה כל כך קשה. זו ממש בחירתה של סופי. אני חושבת שצ'יקן פרייד מלי איגדה את כולן ביחד. אני טבעונית אז לא ממש יכולתי לאכול עוף מטוגן. לדעתי, אנשי הצוות הכינו לי סייטן שנראה כמו עוף מטוגן וטמנו אותו בין חתיכות עוף רגילות וזה היה ממש טעים. הלוואי וידעתי מהיכן המנה הזו הגיעה. לשמחתי, אגב, לא התבלבלתי בין העוף האמיתי למזויף".

עד כמה מוזר עבורך לגלם דמות בסדרה בה אין ממש קווים אדומים מוסריים. אני לגמרי רואה את מלי רוצחת את פיץ רק כדי לחזק את הפופולריות שלו. הוא אולי ימות אבל כולם אוהבים נשיאים מתים.
"אתה מרושע (צוחקת). בכל פעם שאנחנו קוראים את התסריט בצוותא אנחנו לא יודעים מה נעשה, אנו פשוט שמחים שיש עבודה. אני עוד יותר מאושרת שאין קו אדום. אני יכולה להיות מלאך שבוע אחד ושבוע לאחר מכן מרשעת בתפקיד הכי טוב שאי פעם אגלם".

ולסיום, אנחנו נמצאים בעיצומה של מערכת בחירות בישראל. איזו עצה תתני לנשות המועמדים?
"זו שאלה מעניינת. זה גם תלוי איזו אשת מועמד אותה אישה תרצה להיות וגם מי תעניק את העצה. מלי גרנט היתה אומרת 'תשתקי וזמנך יגיע'. בלאמי יאנג תגיד 'תהיי הפרטנרית הכי טובה שאת יכולה להיות כדי ששיתוף הפעולה ביניכם יוכל לשנות את העולם. המנהיגים זקוקים לתמיכה בשעות הקשות".

צופים ב"סקנדל" ואוהבים את מלי? ספרו לנו בתגובות ובפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully