וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעקבות דברי רזי ברקאי על אורלי אינס: "היא לא תמה"; דרוקר: "עמדה לגיטימית"

5.2.2015 / 11:28

זעם ברשת על דברי רזי ברקאי בתוכנית "המקור", לאחר ריאיון עם אורלי אינס על התמודדותה בעקבות התקיפה המינית שעברה. "היא לא תמה, היא לא ילדה בת 17", אמר ברקאי

אירוע תמיכה ברדיו הציבורי בישראל. ניב אהרונסון
רזי ברקאי/ניב אהרונסון

תגובות זועמות רבות ברשתות החברתיות על דברי המגיש רזי ברקאי בסוף התוכנית "המקור" ששודרה אמש בערוץ 10, לאחר הריאיון של ענת גורן ורביב דרוקר עם ד"ר אורלי אינס על התמודדותה עם התקיפה המינית שעברה לכאורה. אינס התלוננה כנגד ניצב אורי בר לב ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים, חגי פלג. מאז, כך פורסם אמש ב"המקור", עולמה נחרב, היא פוטרה ממשרתה במשרד לביטחון הפנים וזכתה לשלל פרסומים קשים הנוגעים לשמה.

בסוף הריאיון אמר רזי ברקאי בין היתר: "יש לי אי נוחות מד"ר אינס. יש משהו לא תם בהתנהגות שלה. היא לא ילדה בת 17. היא אישה שכבר ראתה אי אילו דברים בחיים. ללכת לחוף הים עם אותו ניצב שהיא יודעת שבא לו עליה והיא חושבת שהוא ישיר לה שם סרנדות, זה פשוט דבר שהוא רע מאוד מבחינתה ויש איזה סוג של מניפולטיביות בהתנהגות שלה (...) אני אומר שאשה שמכירה את הגברים הכוחניים האלה צריכה מלכתחילה להמנע ממצב שבו היא הולכת לטיול (מסמן בידיו מרכאות) 'רומנטי' איתם על חוף הים".

בין המגיבים הכועסים הרבים ברשת, נמנו גם לא מעט אנשי תקשורת, ובהם לינוי בר גפן שכתבה בטוויטר: "וואו, רזי ברקאי והסטייטמנט הכי מטומטם ולא מחובר למציאות מאז 'האחראי על האינטרנט'. וואו"; לי-אור אברבך כתב: "אחרי סרט חשוב של ענת גורן ורביב דרוקר על אורלי אינס ומאבקה, רזי ברקאי מחרב הכל במשפט שנשמע כאילו נאמר בפורום מטה המשטרה הבכיר"; גואל פינטו כתב: "רזי ברקאי מסכם בצורה המכוערת ביותר בטרימנולוגיה של גברים סטרייטים: 'היא לא תמה. למה היתה צריכה ללכת..' למה? ככה! כי בא לה! כי זכותה". הנה כמה מהתגובות:

ענת גורן לרזי ברקאי: "אז מה אתה בעצם אומר, שזה מסוכן לרדת עם גבר לים? זה כאילו הגרסה היותר מעודכנת ל'לא ללכת חשוף'?"

להלן תמלול דבריו המלאים של רזי ברקאי שנאמרו בסוף הריאיון עם אורלי אינס, תוך הסתייגויותיהם של רביב דרוקר וענת גורן:

רזי ברקאי: "אי נוחות, אבל היא לא סימטרית כמובן. מדובר בחבורה של חרמנים כוחניים שאין להם גבולות, והם חושבים באמת שהכל מותר להם. זה בצד הרע. אבל יש לי..."
דרוקר: "חייבים צד שני?"
ברקאי וגורן משיבים ביחד: "כן".
גורן: "במיוחד ביום כזה".
ברקאי: "יש לי אי נוחות מד"ר אינס. יש משהו לא תם בהתנהגות שלה. היא לא ילדה בת 17. היא אישה שכבר מבינה את... כבר ראתה אי אילו דברים בחיים. ללכת לחוף הים עם אותו ניצב שהיא יודעת שבא לו עליה והיא חושבת שהוא ישיר לה שם סרנדות, זה פשוט דבר שהוא רע מאוד מבחינתה ויש איזה סוג של מניפולטיביות בהתנהגות שלה. משפט אחרון שלי: לו אתה השר לביטחון פנים, רביב, מה אתה עושה? באה אליך אשה אומרת לך יש הטרדות מיניות, בא אליך מישהו ומכחיש. עושה נכון השר לביטחון פנים ואומר: חברים, לכו למשטרה".
גורן פונה לברקאי: "אז מה אתה בעצם אומר, שזה מסוכן לרדת עם גבר לים? זה כאילו הגרסה היותר מעודכנת ל'לא ללכת חשוף'?"
ברקאי: "אני אומר שאשה שמכירה את הגברים הכוחניים האלה צריכה מלכתחילה להמנע ממצב שבו היא הולכת לטיול (מסמן בידיו מרכאות) 'רומנטי' איתם על חוף הים".
גורן: "תשמע, אני מסכימה איתך רק במובן הזה שגם אני עברתי איזשהו תהליך עם אורלי אינס בשנתיים האלה שאני מלווה אותה. אני חושבת שזה חוסר בשלות, שלנו, לא רק של המערכות, להבין שיש כל מיני פנים לקורבנות. אורלי מאוד מטעה במובן הזה, כי היא באמת אישה חזקה, היא ה-סמכות בענייני אלימות, וקשה להאמין שדווקא היא עוברת דברים כאלה. תמיד תהיה לנו את הנטיה למצוא אשם תורם של נשים, איפה היא היתה לא בסדר, איך היא הביאה את זה על עצמה. ביום כזה שאתה שומע עורך דין שאומר שהמטה הכללי קורס בגלל שנשים הולכות יד ביד עם קצינים בחושך זה מדכא מאוד מאוד".
ברקאי: "היא לא אשמה. היא לא תמה".

אורלי אינס-קניג. אורי לנץ
אורלי אינס/אורי לנץ

בתגובה לסערה שהתחוללה ברשתות החברתיות והביקורת הנוקבת על דבריו, אומר ברקאי לוואלה! תרבות: "כל הסיטואציה היא כמובן לא סימטרית. קבוצה של גברים חרמנים וכוחנים שחושבים שהכל מותר להם. ויחד עם זה, אורלי אינס מעוררת בי אי נוחות משום שלדעתי אין בה תום. אני לא מתייחס לתגובות הפלקטיות, תיארתי לעצמי שלא כולם יאהבו את מה שאמרתי. ועדיין התמונה שהוצגה בכתבה המרתקת של ענת גורן יותר מורכבת ממה שאנשים מנסים לצייר".

רביב דרוקר אמר לנו: "אני לא מסכים ולא הסכמתי עם מה שרזי אמר, אבל אני חושב שזו עמדה לגיטימית וטוב שנאמרה".

ענת גורן אמרה בתגובה: "גם לי זה נשמע בהתחלה כמו אמירה של הדור הישן. אני חושבת שיש קצת צביעות בסערה סביב העניין. הדעה הזאת לצערי מקובלת. זו לא דעה שלא נשמעת. זו הדעה שנשמעה גם בכתבה על ידי אנשים שונים. זו דעה שעדיין נהוגה היום. לצערי זה לא הופך אותה לבלתי לגיטימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully