וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן רוג'ר מור שגילם את ג'יימס בונד הלך לעולמו בגיל 89

23.5.2017 / 16:24

השחקן ידוע בעיקר כסוכן החשאי ג'יימס בונד, אותו גילם בין השנים 1973 ל-1985. הוא היה השחקן המבוגר ביותר בתפקיד ורודף שמלות גם במציאות. אמש הלך לעולמו אחרי מאבק במחלת הסרטן

רוג'ר מור 1. GettyImages
זקן אבל קשוח. רוג'ר מור מתוך "חיה ותן למות"/GettyImages

השחקן הבריטי רוג'ר מור הלך לעולמו אתמול (שני) בגיל 89, אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. "בלב כבד אנו מודיעים היום על מותו של אבינו האהוב, סר רוג'ר מור, אחרי מאבק קצר ואמיץ במחלת הסרטן", כתבו שלושת ילדיו בהצהרה רשמית. "האהבה שבה היה עטוף בימיו האחרונים, הייתה כל כך גדולה שלא ניתן להסבירה במילים. אנו יודעים שהאהבה הפרטית שלנו תוכפל עשרות מונים ברחבי העולם כולו, ועל ידי אנשים שהכירו אותו ואת סרטיו, את תוכניות הטלוויזיה שבהן כיכב ואת התשוקה שהקדיש כשגריר של ארגון UNICEF (קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים), עבודה שאותה הגדיר כהישגו הגדול ביותר".

"החיבה שעטפה את אבינו בכל מקום שאליו הלך, לפני ומאחורי המצלמה, סייעה לו ושמרה עליו עסוק עמוק אל תוך העשור התשיעי לחייו, ועד להופעתו האחרונה על במה בנובמבר 2016, בתיאטרון המלכותי של לונדון", הוסיפו וכתבו. "הקהל ריגש אותו, עודד אותו וערער את יסודות הבניין הסמוך למקום בו נולד. תודה, אבא, שהיית אתה, ועל כך שהיית כל כך מיוחד עבור כל כך הרבה אנשים. המחשבות שלנו מוכוונות כעת אל קריסטינה (אשתו השלישית) בזמנים קשים אלו, ובהמשך לבקשתו של אבינו ההלוויה תהיה פרטית ותיערך במונקו".

רוג'ר מור. GettyImages
אהוב ברחבי העולם כולו/GettyImages

מור נולד בלונדון והוברח בזמן מלחמת העולם השנייה. כשהיה בן 18 בתום המלחמה, הצטרף לצבא בעצמו והפך בהמשך לקפטן. הוא למד תיאטרון ברויאל אקדמי היוקרתי לצד לואיס מקסוול, מיס מניפני המקורית. בשנות ה-50 כיכב כדוגמן על כרזות פרסום של בגדי צמר, וכך קנה לעצמו את הכינוי "The Big Knit". ב-1954 חתם על חוזה עם MGM לתקופה של 7 שנים ממנו שוחרר לאחר שנתיים בלבד בשל שורה של סרטים שלא הצליחו, ביניהם "דיאן" (1956) אפוס היסטורי שמתרחש בצרפת של המאה ה-16 בו גילם את המלך הנרי הצעיר.

לזכותו של מור נזקפים גם שורה של תפקידי אורח בסדרות טלוויזיה ביניהן פרק בסדרתו של אלפרד היצ'קוק " Alfred Hitchcock Presents", "Ivanhoe" ו-"The Alaskans", אך הוא זכה להכרה ממשית לראשונה כשהחליף את שון קונרי בסדרת הטלוויזיה מווריקס אותו כאמור יחליף בהמשך בתפקיד המרגל האהוב על הוד מלכותה.

עוד באותו נושא

לבחוש או לערבב: הסיפורים מאחורי הבחירות בכוכבי סרטי ג'יימס בונד לאורך השנים

לכתבה המלאה
רוג'ר מור 2. GettyImages
עם אשתו הרביעית והאחרונה, קריסטינה טולסטראפ/GettyImages

מור היה השחקן המבוגר ביותר ששיחק את בונד, כאשר בסרט הראשון בו השתתף, "Live and Let Die", היה בן 45 ובאחרון "A View to a Kill", בן 58, ואז כבר נראה מבוגר מדי והוחלף על ידי טימותי דלטון. הוא גילם את 007 לאורך שבעה סרטים, המספר הרב ביותר שצבר שחקן בתפקיד ולאורך הזמן הרב ביותר: 12 שנים.

בשנת 98' מור מונה להיות שגריר של רצון טוב בארגון הרווחה העולמי UNICEF, וב-2003 קודם לדרגת אביר ביום הולדתה של המלכה. במהלך מערכון ששודר במסגרת אירועי הצדקה המשודרים בBBC 'יום האף האדום', נתגלה שקולו של מור שונה בסרטים ורוכך על ידי קולה של אישה, וכן שירד במשקל וסיפר את שיערו לטובת התפקיד.

גם במישור האישי חייו של מור לא נפלו מדמותו של בונד רודף השמלות. הוא היה נשוי ארבע פעמים. כשהיה בן 19 נישא לדורן ואן סטיין, חברה לספסל הלימודים מהרויאל קולג' שהייתה גדולה ממנו בשש שנים, ממנה נפרד בגלל עניינים פיננסיים וחוסר האמונה שהביעה בכישורי המשחק שלו. בהמשך נישא מור לזמרת הוולשית, דורות'י סקווילס, שהייתה מבוגרת ממנו ב-13 שנים. אותה עזב לטובת לואיסה מוטיולי, שחקנית איטלקיה שהכיר על הסט של "חטיפת הסבינות". סקווילס לא הסכימה להתגרש ממור ואף תבעה אותו. רק לאחר 7 שנים שחיו בנפרד, הוא נישא למוטיולי ולהם 3 ילדים. מוטיולי ומור נפרדו ב-1993 אך הוא נישא לאשתו האחרונה, הפעילה החברתית השבדית, קריסטינה "קיקי" טולסטראפ, רק ב-2002 אחרי שהושג הסכם גירושין עם מוטיולי על סך 10 מיליון דולר.

רוג'ר מור. GettyImages
הבונד הראשון שמת. מור/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully