וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 03: לשיר עם בובספוג, פטריק וסקווידוויד

31.3.2015 / 0:00

רוברט דה נירו חוזר לרגש ברובע ברונקס, ברוס וויליס נתקל בסטוקרית מאיימת והחברים מ"ביקיני בוטום" מגיעים להרים את ברודוויי. חדשות התיאטרון

מרי לואיז פרקר מנשקת גברים זרים

מרי לואיז פרקר, הדילרית הכי סקסית על המסך הקטן ("העשב של השכן"), מנהלת כבר שנים קריירה מצליחה בטלווזיה ובקולנוע ("עגבניות ירוקות מטוגנות", "הבית הלבן", "מלאכים באמריקה"), במקביל להצלחה על במות התיאטרון. בקרוב היא חוזרת לבמה בתפקיד ראשי במחזה "הייזנברג", שיעלה באוף ברוודווי. המחזה מתאר את הקשר הנרקם בין קלייר (פרקר) לבין אלכס, גבר המבוגר ממנה בהרבה (קנת' וולש הקנדי), בעקבות מפגש ברכבת הומה בלונדון, בו קלייר, ללא כל סיבה, שותלת נשיקה על צווארו של הגבר המבוגר והזר לה. המחזה, פרי עטו של סיימון סטיבנס, שאחראי גם על העיבוד הבימתי להצגה "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה", יבוים על ידי מארק ברוקו ויעלה ב-19 במאי השנה למספר הופעות מוגבל.

מרי לואיז פארקר. AP
מנשקת ובורחת. מרי לואיז פרקר/AP

חתולה על גג בית לסין

מחזהו הקלאסי של טנסי וויליאמס, מגדולי המחזאים של המאה ה-20, "חתולה על גג פח לוהט", המתאר דרמה יצרית המתחוללת במפגש משפחתי בו נחשפות מערכות יחסים טעונות של תשוקה אסורה, זוכה בימים אלה לחיים חדשים על בעיבוד המחודש המוצג בבית ציוני אמריקה. המחזה, שזיכה את וויליאמס בפרס הפוליצר, הוצג בישראל כבר פעמיים בעבר (לא כולל בתי ספר למשחק ופרינג') ואת תפקידהם של מגי ובריק, שבעיבוד הקולנועי גילמו אליזבת טיילור ופול ניומן, יזכו לגלם הפעם מיה דגן ונמרוד ברגמן. את ההצגה ביים עבור תיאטרון בית לסין גלעד קמחי הצעיר והמבטיח, שחתום על הצלחות כמו "המוגבלים" בבית לסין ו"סיראנו דה ברז'רק" בתיאטרון הקאמרי.

חתולה על גג פח לוהט. דניאל קמינסקי,
תשוקה אסורה. מיה דגן ונמרוד ברגמן/דניאל קמינסקי

סבלו של ברוס וויליס גדול מזה של בניזרי

אתם רגילים לראות אותו על המסך הגדול מציל את כדור הארץ מהתפוצצות או סתם שולח אליכן חיוך שרמנטי משער מגזין, אבל מסתבר שלברוס וויליס נמאס להיות "רק" כוכב אקשן ובגיל 59 החליט לפצוח בקריירת תיאטרון. בתפקיד הבכורה שלו בברוודוויי יגלם וויליס את דמותו של פול שלדון בעיבוד לספרו של סטיבן קינג "מיזרי", שעובד בעבר גם לסרט קולנוע בכיכובם של קאת'י בייטס (שאף זכתה באוסקר על תפקיד זה) וג'יימס קאן. מיזרי מספר את סיפורו של שלדון (וויליס), סופר אשר נשבה על ידי אנני, (אותה תגלם שחקנית ברוודויי הוותיקה אליזבת' מרוול) מעריצה מטורפת, לאחר שנקלע לתאונת דרכים. המעריצה המחופפת מטפלת ומשקמת את שלדון אך בהמשך מתברר כי הכוונות שלה הרבה יותר מפחידות. את ההפקה שתעלה בסתיו הבא יביים וויל פררס.

ברוס וויליס. GettyImages
סטוקריות, הם בכל מקום. ברוס וויליס/GettyImages

לבד על הבמה בפסח

השנה יחגוג התיאטרונטו - פסטיבל התיאטרון להצגות יחיד, את שנתו ה-25. שמונה ההצגות שיתחרו על הפרס הראשון בתחרות שהחלה ב-1990 כיוזמה של יעקוב אגמון, יתקיימו בחול המועד פסח באולמות השונים ביפו העתיקה. רני בלייר וסיני פתר נמנים עם הבמאים שסרטיהם יתמודדו בתחרות השנה, ובין השחקנים המשתתפים אפשר למצוא בין היתר את: קרן צור, יונתן צ'רצ'י, ולדימיר פרידמן, אברהם סלקטר ועוד. מלבד ההצגות המתחרות, יארח הפסטיבל 6 הצגות יחיד מאירלנד, רומניה, פולין, אנגליה, אוסטרליה ופורטוגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טובי הבמאים והשחקנים מגיעים. תיאטרונטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא עדיין רוברט מהברונקס

רוברט דה נירו הוותיק, שב-1993 ביים וכיכב בסרט הפשע המרגש "סיפור מרובע ברונקס", ינסה לשחזר בקרוב את ההצלחה, הפעם על הבמה. דה נירו ישתף פעולה מאחורי הקלעים עם הבמאי זוכה הטוני ג'רי זקס. המחזה, המתרחש בשנות ה-60, מגולל את סיפורו של צעיר שעל חייו משפיעות שתי דמויות אב מנוגדות. האחד, אביו הביולוגי, נהג אוטובוס חרוץ וישר, והשני הגנגסטר השכונתי שהופך אותו לבן טיפוחיו ולעוזרו האישי. ההצגה, הצפויה לעלות בחודש נובמבר, תוצג כנראה בתיאטרון ה-Paper Mill Playhous בניו ג'רזי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזר לסיפור המרגש משנות ה-90. דה נירו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסע לחלום של בת-אל פאפורה

את השחקנית מלאת התשוקה וההומור פגשנו בפעם הראשונה על המסך בסרט "כך הייתי" של אבי נשר, אבל את הקריירה שלה התחילה בת-אל פאפורה כבר בגיל 11 במחזמר "אוליבר טוויסט" בתיאטרון הבימה. היום, בגיל 27 מעלה פאפורה מופע יחיד בתיאטרון הקאמרי בו היא פורשת בפני הקהל את התחנות בהן עברה בחייה, והיא עברה לא מעט, בדרכה להגשים את חלומה להפוך ולהיות שחקנית מצליחה. במופע, הנפרש על פני שעה זוכה הקהל לפגוש ולהכיר את אישיותה המיוחדת של אישה צעירה, מלאת נוכחות וכישרון, ונוכח לגלות, שוב, שבעזרת הרבה אמונה עצמית ונחישות אפשר להתגבר על דעות קדומות ודחייה ולהגשים חלומות.

בת-אל פאפורה. ליאור צילום / WIKIPEDIA, מערכת וואלה! NEWS
מרגשת/מערכת וואלה! NEWS, ליאור צילום / WIKIPEDIA

השלישייה הסודית של קלייב אוון

השחקן הבריטי, שברזומה שלו לא מעט הופעות בווסט אנד בלונדון (בין השאר רומיאו ב"רומיאו ויוליה"), יעשה את הבכורה שלו על הבמה הניו יורקית בסתיו הקרוב במחזה
"Old Times" של הרולד פינטר. אוון שהיה מועמד לפרס האוסקר עבור תפקידו בסרט "קרוב יותר" ב-2004 ומככב בסדרת הטלוויזה "The Knick", ישחק במחזה המספר את סיפורם של זוג נשוי המארח חברה משכבר הימים של האישה. לאט לאט נחשפות מערכות יחסים ישנות ומשנות את יחסי הכוחות בין הדמויות לנצח. את ההצגה, הצפויה לעלות בסתיו הקרוב, יביים זוכה פרס הטוני דגלאס הודג'.

קלייב אוון. GettyImages
עם שפם כזה הוא כבר חשוד. קלייב אוון/GettyImages

הביקיני של בובספוג מכה בניו יורק

סדרת האנימציה המצליחה ביותר של ערוץ הילדים ניקולודיאון עושה את דרכה לבמה. עלילת הסדרה, לטובת מי שעדיין לא התמכר, מתמקדת בספוג ים מלבני וצהוב בשם בובספוג מכנסמרובע, המתגורר בבית עשוי אננס בעיר תת ימית בשם "ביקיני בוטום" (כן, זו סדרה לילדים), עובד כטבח במסעדת המזון המהיר "הסרטן הפריך" ונוטה להסתבך בצרות. שיתוף הפעולה בין ברוודוויי לניקולידאון נשמר כרגע על אש קטנה ומלבד העובדה שבחלק המוסיקלי של הפרויקט יקחו חלק שמות מסקרנים כמו אירוסמית, שרה ברליס וג'ון לג'נד, טרם שוחררו פרטים טכנים על ההפקה.

בובספוג. AP
לא יכולים לחכות/AP

המדריך לגיבור הישראלי

תיאטרון נוצר בבת ים יעלה ב-16 באפריל את ההצגה "הר", טרילוגיה העוסקת בנושא מנהיגם ומנהיגות ומבוססת על חייו של אריאל שרון. מדובר בהצגה שנייה של הטרילוגיה אחרי שכבר הוצגה לראשונה בשנה שעברה. 3 המחזות, שנכתבו במשך 5 שנים בהשראתן של שלוש תחנות מרכזיות בגיבוש אתוס הגיבור הישראלי, בוימו על ידי דלית מילשטיין ויועלו בערב אחד ברצף.

אותן נקודות - פעולות התגמול של יחידת ה-101, קרב התעלה והחווה הסינית ומלחמת לבנון השנייה מתבססות על האזנה להקלטות ממעוזי התעלה, שיחות עם עומרי שרון ועם חיילים לשעבר. ההצגה מנסה לבחון את אחד התהליכים המהותיים ביותר בחברה הישראלית: בחירת והכתרת המנהיגים שלנו ותשוקתנו לראותם כגיבורים. בין השחקנים ערן בוהם, ערן בן-צבי, איצ'ו אביטל, ניר שטראוס ונמרוד רונן.

ממים בפייסבוק על פטירתו של אריאל שרון. פייסבוק, אתר רשמי
סיפורו של מנהיג/אתר רשמי, פייסבוק

מה יואל אמר?

"לפעמים מחשבות של שני אנשים נפגשות גם בלי להכיר"

מתוך שפע הצגות הילדים (הטובות בערך והלא טובות בכלל) שרצות על במות ישראל בחנוכה, בפסח ולאורך כל השנה, לפעמים קל לפספס הצגות קטנות שאינן מתהדרות במערכת יחסי ציבור משומנת, אבל למעשה הן פנינות קטנות ומבריקות. כזאת היא "יואל אמר" של תיאטרון הקרון. ההצגה המוזיקלית, שזכתה בפרס ההצגה הטובה בפסטיבל חיפה להצגות ילדים 2014, נכתבה על ידי המוזיקאית רונית קנו (שגם משחקת, מנגנת ושרה) בהשראת ספרו של יואל הופמן- "בפברואר כדאי לקנות פילים".

העלילה מגוללת סיפור על חברות דמיונית אמיתית ועל כוחם של סיפורים להציל מבדידות. במופע רונית קנו וסיימון סטאר שרים ומנגנים בקסם מופלא ובכמעט כל כלי נגינה שאפשר לעלות על הדעת: חליל צד, חצוצרה, קונטרבס, מפוחית, יוקלילי, סקסופון וקסילופון. דרך המוזיקה, השירה ומשחקי הדמיון חולקים השניים רגעים של פחד ואומץ, בדידות, שותפות וחברות גדולה. את ההצגה, שרצה ברחבי הארץ, ביימה מירית בן ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • בובספוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully