וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדחתו של איזה ראש ממשלה נעלמה מישראל היום?

24.4.2015 / 13:45

בגיליון יום העצמאות של ישראל היום ערכו ראיון עם מעצבים העומדים מאחורי כרזות מיוחדות לרגל 40 שנה לבית בן גוריון, בהם גם עם המעצב אמנון אילוז. אך אבוי - הכרזה שלו הושמטה מהראיון. האם יש לכך קשר שמופיעה בה, מתחת לבן גוריון ורבין, גם הפדחת של בנימין נתניהו?

כרזה של אמנון אילוז לרגל 40 שנה לבית בן גוריון. אמנון אילוז, מערכת וואלה! NEWS
הכרזה של אמנון אילוז. מלמעלה למטה: בן גוריון, רבין ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמנון אילוז

אחת מהכרזות המשתתפות בתערוכה מיוחדת במלאת 40 שנה לבית בן-גוריון בתל אביב צונזרה מכתבה שפורסמה על התערוכה בגיליון יום העצמאות של עיתון "ישראל היום", והיא אינה מופיעה בה. הכרזה מציגה את פדחותיהם של בן גוריון, יצחק רבין, וראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו. בעיתון סרבו לומר מדוע השמיטו אותה מהידיעה, ובחרו לפרסם במקומה כרזות אחרות.

הכרזה עוצבה על ידי המעצב אמנון אילוז, שזועם על ההחלטת העיתון. "מעולם לא חשבתי שיצנזרו אותי. לא אשקר, שהתקשרו אלי וביקשו ממני להתראיין לישראל היום בגליון החג שלהם, על הכרזה שעיצבתי לרגל 40 שנה לבית בן גוריון. שמחתי", כתב הבוקר לחבריו בפייסבוק. "שמחתי שהעבודה שאני עושה תגיע לכמה שיותר אנשים, שמחתי לא פחות מהפעמים שהתראיינתי להארץ. שמחתי שהכתבת (סיגל ארבייטמן) אמרה לי שהיא בחרה בכרזה שלי כי היא חכמה מעוררת מחשבה ושאלות, ומדברת לכולם. הייתי נאיבי. נדהמתי לגלות שאמנם יש תמונה שלי ושאתם יכולים לקרוא את הראיון איתי אבל רק לקרוא כן? כי את הכרזה עצמה תצטרכו לדמיין, כי העורכים של סיגל צינזרו את הכרזה והשאירו אותה בחוץ, כי היא מסוכנת לקוראים של העיתון שלהם", כך לדבריו.

לכתבה בעיתון התראיין אוצר התערוכה, יובל סער, שסיפר כי "המשימה שניתנה למעצבים ולמאיירים לא היתה פשוטה - לעצב כרזה שתאיר את הבית, תביא למודעות לקיומו ותציג את מורשת בן?גוריון הנגזרת מתוך הבית, אך גם רלוונטית לימינו אנו". התערוכה הוצבה בשלושה מוקדים הנושאים את שמו של ראש הממשלה הראשון: לאורך שדרות בן?גוריון, מפינת בן?יהודה ועד כיכר אתרים, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב עד תחילת שנת הלימודים ובאולם מקבלי הפנים בנתב"ג, עד סוף יום העצמאות. גם רשות שדות התעופה בחרה להשמיט את הכרזה של אילוז, לדבריו, "בטענה שהיא פוליטית".

סיגל ארביטמן לא ענתה לשאלת וואלה! ברנז'ה האם העבירה לעורכיה בעיתון את הכרזה של אילוז לפרסום, וסרבה להתייחס לטענות. גם סגן עורך "ישראל היום" אהרון לפידות סרב להגיב לדבריו של אילוז. דוברת העיתון לירון ורדי גלר הפנתה לקבלת תגובה ממשרד יחסי הציבור של העיתון "לרנרקום". הבעלים של המשרד, אבי לרנר, מסר: "מסרבים להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully