וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהרקולס ועד ניקיטה: הסדרות הגדולות של רשת AXN

26.7.2015 / 6:48

השמועות על שובה של זינה עשו לנו חשק לחזור לימים היפים של רשת AXN, אלו שסיפקו לנו שעות של הנאה עם "זינה", "הרקולס", "גולשים בזמן" וגם שני חוקרים בלתי נשכחים

מקגייוור

אתם יודעים שגדלתם בסוף האייטיז ותחילת הניינטיז אם הבלונד ומעיל העור של ריצ'רד דין אנדרסון זכורים שמורים לכם בזיכרון. הסוכן החשאי שידע להכין פצצת מימן מאריזה של מסטיק וקופסת שימורים היה חלק מעולם נעלם, כזה שבו עושים דברים עם הידיים ומפעילים את הראש, מקום לאפשר לאפליקציה לעשות את זה במקומנו.

זהות בדויה

דרמת המד"ב שהציגה לעולם לראשונה שמות כמו ג'ניפר גארנר ובראדלי קופר, עם ג'יי ג'יי אבראמס מאחורי הקלעים בסדרה השנייה בסך הכל בקריירה שלו. פנינה טלוויזיונית בלתי נשכחת זו לא היתה, ובכל זאת הצליחה להחזיק חמש שנים על המסך לפני שירדה סופית, מערכת היחסים הכי ארוכה של גארנר לפני בן אפלק, ולא שזה נמשך יותר מדי.

סמולוויל

הרבה לפני שהמילה "מתחיל" הפכה קידומת לכל סרט גיבורים מצליח, הציגה "סמולוויל" לראשונה את הקונספט עם דמותו של קלארק קנט הצעיר והתפתחותו לגיבור העל הגדול, שילוב של דרמת נעורים עם קורטוב של קומיקס ומדע בדיוני. זה הספיק כדי להחזיק עשר עונות עם קהל מעריצים שונה לחלוטין מאלו שצובאים על אולמות הקולנוע עם כל סרט גיבורים חדש. ההוכחה שגיבור על יכול להיות גם רגיש.

גולשים בזמן

הרעיון של "גולשים בזמן" היה מגניב במיוחד, על אחת כמה וכמה בעידן שבו מד"ב כמעט ולא קיבל התייחסות רצינית בטלוויזיה. העולם שלנו הוא רק עולם אחד מתוך מאות מקבילים, חלקם דומים מאוד לשלנו ובחלקם ברית המועצות היא השליטה של העולם. בחלקם אתם סלבס עתירי ממון ובחלקם אויבים מרים שיש להשמידם בכל מחיר. אחרי שתי עונות ראשונות מצוינות משהו השתבש וההמשך היה הרבה פחות מרתק, ועדיין יש פניני ילדות שזוכרים להם חסד.

הרקולס: המסעות המופלאים

אחרי כמה וכמה ניסיונות כושלים להפוך את דמותו של בן האלים לכוכב קולנוע, החליטה AXN להעניק לו הזדמנות מורחבת בסדרת טלוויזיה. התוצאה? כמו תמיד, קצת טלנובלה וקצת אקשן, הפעם עם תוספת בונוס ריבועי הבטן של קווין סורבו. הרקולס, אגב, בכלל עובר מטמורפוזה בסדרה ממעמד של אל רב עוצמה לסוג של נווד שעובר בין כפרים ועיירות ועוזר לחלשים והנדכאים. כמו יצחק תשובה, רק הפוך.

זינה הנסיכה הלוחמת

התשובה הנשית להרקולס ומי שזכתה לסדרת ספין אוף משלה לאחר שהפציעה לראשונה בסדרה שלו. לוסי לולס הביאה את הגירל פאוואר למסך הרבה לפני שזה היה מיינסטרים, ואולי בגלל זה היא עשתה את זה באופן קצת מצחיק. לאחר שש עונות שבהן חיפשה גאולה על מעשיה הקשים בעבר על ידי עזרה לחלשים, ירדה זינה מהמסכים, רק כדי להפוך לתופעת קאלט אדירה.

ניקיטה

לצדה של זינה, התפתחה ברשת AXN עוד דמות נשית חזקה ואהודה בדמות המתנקשת הסקסית, על בסיס הסרט המצליח של לוק בסון מ-1990. פיטה ווילסון האוסטרלית נכנסה לנעליה של אישה צעירה וחסרת בית, שנקלעת למצב בלתי אפשרי ונאלצת לעבוד למען הרשויות ולהילחם בטרוריסטים אכזריים פעם אחר פעם. ניקיטה שרדה חמש עונות ברשת וגם היא הפכה לתופעת קאלט עם סיומה.

תיקים באפלה

האמת נמצאת אי שם ומאלדר וסקאלי לא התכוונו לעשות דבר עד שיגלו אותה. כלומר, הם אולי חשקו זה בזו תוך כדי, אבל זה היה לגמרי מקצועי וקשור לענייני חייזרים. סוכני ה-FBI המיוחדים חקרו מקרים של תופעות על טבעיות בלתי מוסברות במשך תשע עונות, לפני שהמסך ירד. עכשיו הם כבר מתכננים את הקאמבק שלהם בעיבוד המחודש בכיכובם של דיוויד דוקובני וג'יליאן אנדרסון, בוגרים יותר, מפוכחים יותר ובעיקר זקוקים יותר לכסף.

המגן

אחת ההצלחות הגדולות בתולדות הרשת ואחד מדרמות הפשע המצליחות של העשור החולף. מלבד מייקל צ'יקליס שכיכב והוביל את היחידה הסודית שנקטה באמצעים שסטו לעיתים קרובות מהחוק כדי להשכין שקט ברחובות - ביקרו בסדרה גם כוכבי קולנוע מצליחים כמו פורסט וויטאקר וגלן קלוז. "המגן" זכתה בפרס גלובוס הזהב לסדרת דרמה ב-2002 ופרס AFI (פרס האקדמיה האמריקאית) ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully