וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום כיפה אדומה - נחשפו התלמידים לסיפור אירוטי על אונס קטינה

2.11.2015 / 10:32

אל תשפטו ספר על פי הכריכה שלו: מורים בצ'ילה הזדעזעו לגלות שבספר "כיפה אדומה אוכלת את הזאב" הנמצא ב-283 בתי ספר יסודיים במדינה - הילדה עם הכיפה האדומה נאנסת ע"י הזאב הרשע

יח"צ - חד פעמי

בסרטון: טריילר לסרט "ירח אדום", הגרסה למבוגרים של "כיפה אדומה".

תלמידי בתי הספר היסודיים בצ'ילה נחשפו השבוע לגרסה קצת שונה ממה שהכרנו לסיפורה של כיפה אדומה והזאב הרע, אוכל הסבתות הידוע לשמצה. התברר שהספר "כיפה אדומה אוכלת את הזאב" שהוצע לקריאה בספריות בתי הספר אינו כולל את אגדת הילדים המפורסמת של האחים גרים - אלא סיפורים אירוטיים קצרים על מפגשים מיניים בין מורה לתלמידה בת 13.

הספר "כיפה אדומה אוכלת את הזאב" נשלח בתמימות ל-283 בתי ספר יסודיים ברחבי המדינה לאחר שהאחראי לזה - שלא ברור מי הוא כרגע - הניח שמדובר באגדת הילדים העתיקה ולא דאג לעיין בתוכנו הפרובוקטיבי של הספר. מי שעלה על הטעות הוא ויקטור פריץ, מורה בעיירה הדרומית של ריו בואנו, שנשאל ע"י אחד מתלמידיו מדוע הזאב אונס את כיפה אדומה. המורה סיפר לאתר הצ'יליאני BioBioChile שהתלמיד מאוד התרשם מכותרת הספר ובעל כורחו נחשף לתיאורים מפורשים של משחק מקדים ואונס.

טריילר לסרט ירח אדום. גלובוס גרופ,
למה יש לך צוואר כל כך מתוק?/גלובוס גרופ

המחבר הקולומביאני של הספר, פילאר קינטנה, דווקא חושב שזה חשוב שתלמידים ייחשפו לתכנים שבספרו - שלטענתו יש להם השפעה חיובית מאוד על צעירים בגילאי 15 ו-16. "בקולומביה קראתי לתלמידים כמה מהסיפורים האלה והם יצרו דיון מעניין בכיתה על מאצ'ואיזם, תפקידן של הנשים בחברה, מיניות, אלימות והתעללות", הוא סיפר לאתר La Tercera, "אני מופתע מהתגובה של אנשים לתוכן המיני של הספר". קינטנה טוען שאין הבדל בין התכנים שהילדים נחשפים אליהם בטלוויזיה ובעיתון לבין אלו המופיעים בספרו, "זה נראה שלאנשים אין בעיה שהילדים שלהם נחשפים לדברים האלה במקומות אחרים. אין להם בעיה עם נשים חצי ערומות במגזינים או גברים אלימים בטלוויזיה, אבל הם מרגישים מאוד לא בנוח כשהנושאים האלה מוצגים בצורה קרובה יותר למציאות, כמו בספר שלי".

מסריו ה"חינוכיים" שבספרו של קינטנה לא רחוקים מהמסר המקורי העומד מאחורי סיפורה של כיפה אדומה. על פי האמונה העממית, אמהות נהגו לספר את סיפורה של "כיפה אדומה" לבנותיהן בהגיען לגיל הבשלות המינית - כאשר הכיפה האדומה סימלה את הווסת של האישה והזאבים את הגברים שמנסים לנצל את תמימותה.

עוד באותו נושא

מיליונים כבר צפו במורה שהתפשטה בכיתה מול התלמידים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתה בא שלישייה עם סבתא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוונות טובות ככל שיהיו, ראש עיריית ריו בואנו, לואיס רייס, לא מוצא את הספר חינוכי כלל והורה לבתי הספר להוריד את הספר מהמדפים בהקדם האפשרי. "ספר זה יכול לגרום לנזק בלתי הפיך לתלמידים שלנו", הוא מזהיר, "לתאר בדרך כה מפורטת את הפגיעה בקטינה לא עוזר בשום דרך בחינוך הדור הצעיר". שרת החינוך ולנטינה קירוגה, שגם הזדעזעה מהתגלית המביכה, הודיעה שבכוונתה לחקור את הנושא ולמצוא את האחראי לטעות האיומה. ממשלת צ'ילה מסרה בתגובה כי הספר "אינו עומד בדרישות הפדגוגיות המתאימות להיכלל בתכנית הלימודים הלאומית ולכן יוחרם מבתי הספר".

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully