וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי תרבות מספידים את גבי שושן: "היה לו קשה מאוד להתפרנס"

6.2.2016 / 16:30

חבריו ושותפיו לדרך של הזמר המנוח, סופדים לו ומספרים על התקופה הקשה שעבר לאחרונה. "עצוב שאמנים בישראל צריכים לגמור ככה", סיפר ארקדי דוכין, "כל הגופים צריכים לשאול מה קרה פה"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

הידיעה על מותו של הזמר גבי שושן הבוקר (שבת), התקבלה בהלם בקרב חבריו והשותפים לדרכו המוזיקלית. אחיו, דני שושן, היה בין הראשונים לקבל את הבשורה המרה. "איבדתי אח. הוא תמיד היה מלא אמביציה, תמיד רצה להיות בטופ", סיפר. "לפעמים קשה לקבל את זה שאתה לא למעלה. עוד מוקדם לי לדבר עליו. יהי זכרו ברוך".

חברו ושותפו המוזיקלי עוזי פוקס אמר: "איבדנו משהו יקר מאוד בתרבות הישראלית. חבר, אמן, כותב וזמר. זו היכרות של המון שנים בינינו. עבודה משותפת במשך 12 השנים האחרונות במופע המשותף שלנו עם שרי. קשה לי לקבל את זה שגבי נפרד ועזב אותנו. גבי עבר תקופה מאוד קשה בזמן האחרון. מאוד קשה היום בתחום המוזיקה להקליט ולעשות. הוא חיפש דרך להמשיך להתפרנס וזה היה מאוד קשה לו.
היה חוסר פירגון מצד הרדיו. הוא הרגיש שהוא לבד. הוא הרגיש שהוא במצב לא טוב.

הופענו כשלישיה, אני שר וגבי, הוא נפרד מהשלישייה לפני שנה, בגלל שניסה לעשות דברים אחרים. הוא ניסה להקליט, ואני לא יודע אם זה הצליח. הרדיו לא פרגן. הוא הרגיש שהוא כנראה לבד. גבי היה בחור מאוד כישרוני, הוא היה מוזיקאי, אמן שאהב מוזיקה. וחבר. עם כל הבעיות וכל הקשיים, הוא היה חבר. הוא היה אדם, שכל כולו היה מוזיקה".

שותפו של שושן ללהקת "אחרית הימים" אלי מגן התקשה לקבל את הבשורה. "זה שוק בשבילי. גבי היה קודם כל בנאדם. בנאדם טוב לב. מאוד אהבתי אותו. כשהיינו ביחד ב'אחרית הימים' הוא היה חבר מאוד קרוב אליי. היינו מבלים גם מחוץ לשעות של 'אחרית הימים' ביחד. הוא היה בנאדם שלא פוגע באף אחד, לא אלים מאף בחינה. היה לו קול מיוחד בימנו, הקול הגבוה הזה שלו שכולנו מכירים. מה יש להגיד. אני עדיין בהלם".

הזמרת שרי, שהופיעה בעבר לצדו של שושן במופע במיוחד לשירי שנות ה-70, סיפרה: "היה עונג לחלוק איתו במה. סיימנו את ההתקשרות בינינו בצורה חברית עם הופעה אחרונה, חיבוק, נשיקה ואיחולי הצלחה אחד לשני. המופע מיצה את עצמו בדרך זו או אחרת. גבי כנראה חיפש את עצמו קצת. מאז לא היה בינינו קשר. היו לו יוזמות, הוא אסף כסף ב'הד סטארט'. הוא דיבר בריאיונות על זה שהוא מסוכסך עם עצמו עם העולם ועם הילדים. זה סיפור טראגי. זה כואב, כל כך כואב.

מעבר לזה שהופעתי איתו מעל עשר שנים במופע מוצלח, היה לו את הקסם שלו. גבי שושן היה חלק מהפסקול של גיל ההתבגרות שלי, עם '16 מלאו לנער', 'ילדה קטנה' ו'בראשית'. אני ממש בהלם, כל כך עצובה. יכול להיות שעברו עליו תקופות לא טובות. זה כל כך טראגי הדבר הזה".

עוד באותו נושא

הזמר גבי שושן הלך לעולמו בגיל 66

לכתבה המלאה

ארקדי דוכין סיפר גם הוא על התקופה הקשה שעברה על שושן: "אני אוהב את גבי. עצוב לי, כואב לי שאמנים בישראל צריכים לגמור ככה, שאף אחד לא דואג להם, שאין להם בית, שאין להם כסף, שמי שקצת פחות פופולרי ומסכן מת ככה. לדעתי זו אחריות של הממשלה, וכל הגופים צריכים לשאול את עצמם פה מה קורה".

"גבי היה חבר שלי במשך שנים. עבדתי איתו כמעט 30 שנה", סיפר איציק שמש, חברו הטוב של הזמר. "הייתי המנהל האישי שלו. הייתי איתו בדברים הכי קשים שיכולים להיות. הוא היה מוזיקלי בצורה יוצאת מן הכלל. היו לו אינטואיציות מוזיקליות, ידע איזה שיר לבחור, במה להשקיע, במה לא להשקיע. אני בהלם, לא חשבתי שככה יסתיימו חייו. אני לא מעכל את זה. בתקופה האחרונה לא היה לו הכי טוב שבעולם. כל סטאר רוצה לחדש, לצערי הוא נכשל הרבה. הוא הרגיש שהקול שלו זה לא הקול שהיה לו פעם. הוא רצה לחדש הרבה שירים, שהדור של היום יזכור שיש בנאדם כזה גבי שושן.

היו לו הרבה נפילות, הוא לא זכה להצלחה בזמן האחרון, מבחינת השקעה ומבחינת להיטים. בנאדם שמנסה ולא מצליח. הוא לא ידע לעשות כלום חוץ מלשיר. הוא היה בקשיים פיננסיים, לא היה לו ממה להתקיים וממה להתפרנס. ברגע שהוא ראה שהכל נסגר לו הוא התייאש. תיארתי לעצמי שהסוף שלו לא יהיה הכי טוב. היו סימנים לא טובים. היתה לי תחושת בטן שזה הולך להיגמר טוב".

זוהר לוי, מייסד להקת "אחרית הימים", בה היה חבר שושן, סיפר: "הוא היה בחור זהב, ומוזיקאי מצוין. ב'אחרית הימים' הוא היה הרוח החיה. הוא תרם הרבה ללהקה, בשירה שלו ובעיבודים. עצוב מאוד".

מארגון אמני ישראל נמסר בהודעה מפי היו"ר, יענקל'ה מנדל: "נדם ליבו של הנער בן ה-16. אלו ימים קשים מנשוא עבור משפחת האמנים, רק אתמול ליווינו את חברנו יענקל'ה בן סירא בדרכו האחרונה, וכבר אנו נפרדים מאמן גדול נוסף. תרומתו של גבי שושן למוסיקה הישראלית, והקריירה העשירה שלו שהגיע גם למסכים, לא תישכח. בימים קשים אלה בהם אנו קוברים את חברינו, אנו נזכרים בחשיבות של חמלה, הקשבה והבנה בינינו. תנחומינו למשפחה. יהי זכרו ברוך".

מירי אלוני, שותפתו של שושן ללהקת הרוק 'אחרית הימים' הספידה גם היא את הזמר: "גבי שושן היה זמר רוק נפלא. אחד הראשונים והחלוצים בארץ. הוא התפרסם במחזמר שיער. שיחק בסרטים. אני שיתפתי איתו פעולה בראשית שנות השבעים בלהקת הרוק, אחת הראשונות בארץ, 'אחרית הימים', שהפכה לאבן דרך ברוק הישראלי. היום צעירים גדלים על הלהקה הזאת. בשנים האחרונות היו שלושה מפגשים היסטוריים של הלהקה הזאת, בהופעות איחוד. היה לו שיר סולו בלהקה, 'התעמלות בוקר'. היה לו שיר גדול, 'בראשית'.

בשנים האחרונות הופעתי איתו מספר פעמים. הוא אירח אותי בהופעה שלו והיה לנו מופע משותף. הוא היה אחד מאורחי הכבוד ביומולדת 80 שעשיתי לבעלי. היינו אמורים להופיע בקרוב בפסטיבל עין גב, שמבוסס על שירים של יענק'לה רוטבליט, היינו אמורים לשיר ביחד את 'יש לי יום הולדת', ששרנו ב'אחרית הימים'".

"הידיעה על מותו היא הלם גמור בשבילי", מוסיפה אלוני. "נחתה עליי עצבות כזאת, אני מרגישה כמו שאח שלי נפטר. בשנים האחרונות היה לו דוק של עצבות. אבל נשאר לו גם חוש הומור טוב. הצטערתי לשמוע שנפרד מחברתו האחרונה, לפני כמה חודשים, אני מתארת לעצמי שהבדידות לא נעימה לאף אחד. מה קורה בנימי נפשו של אדם איש לא יודע".

  • עוד באותו נושא:
  • גבי שושן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully