וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירלי טמפל: ההופעה של גארבג' באמפי שוני היתה חגיגה

17.8.2016 / 1:22

משוואה שכוללת סולנית אנרגטית וכריזמטית כמו שירלי מנסון וקהל שמוכן להרחיק עד אמפי שוני לא יכולה להסתיים בתוצאה שגויה. ההופעה של גארבג' מודל אוגוסט 2016 התגלתה כהפתעה מהנה במיוחד

צילום: דייב שחר

שעה ועשר דקות לתוך ההופעה, שירלי מנסון מתיישבת על הבמה ומתחילה לשיר בשקט. אולי נכון יותר לומר מתחילה לדבר בשקט. "I'm only happy when it rains", היא אומרת ברעד והקהל, מופתע, ממהר למחוא כפיים. "I'm only happy when it's complicated", ממשיכה מנסון והקהל מזמזם ביחד איתה את כל הבית עד שהקצב עולה והפזמון סוחף את כל הנוכחים באמפי שוני לריקוד פרוע.

seperator
הקהל באמפי שוני העניק אהבה לגארבג' ובתמורה, גארבג' לקחה את האהבה, ארזה אותה מחדש עם ליטר אהבה נוסף ושיגרה אותו בחזרה לקהל

ההופעה הנוכחית של גארבג' בישראל היא סיפור אנדרדוג קלאסי עם סוף טוב. עד לתחילת ההופעה, כל מה שהיה יכול להשתבש, השתבש. ומנסון, כאמור, שמחה כשזה מסובך. ההופעה שנקבעה מראש באמפי לייב ראשון לציון עברה לוקיישן למתחם קטן יותר ורחוק יותר (ופוצלה לשתי הופעות), קיץ 2016 היה עמוס הופעות וכמובן - מעל הכל מרחף צל ההופעה הקודמת בשנת 1999, הופעה שממנה לא כולם יצאו מרוצים. לא מדובר בתנאי פתיחה אידיאליים עבור הופעה של להקה שלא נמצאת כרגע בשיאה. אבל כל הדברים האלה בכלל לא הזיזו לשירלי מנסון וחבריה.

כי מהרגע שבו הלהקה עלתה לבמה (לאחר חימום קצר ומוצלח למדי של להקת גן חיות), הכל נמחק. הקהל באמפי שוני העניק אהבה לגארבג' ובתמורה, גארבג' לקחה את האהבה, ארזה אותה מחדש עם ליטר אהבה נוסף ושיגרה אותו בחזרה לקהל. בניגוד לזמרת אוסטרלית שאכזבה רבים בשבוע שעבר, מנסון תקשרה עם הקהל לאורך כל ההופעה ובצורה אותנטית, חזרה ואמרה כמה היא מוקסמת מהאמפי ומההיסטוריה שלו ועד כמה המעמד הזה מרגש אותה. לדבריה, כשהתגוררה בסקוטלנד לפני שנים רבות לא חלמה שתגיע לישראל 21 שנים לאחר הפריצה של גארבג'. בין לבין היא גם הקדישה שיר למעריצים בקהל שנכחו גם בהופעה ב-1999 ובהמשך, הכריזה כי היא עומדת להיות "כנה" והתייחסה לתגובות שהלהקה קיבלה כשהודיעה על ההופעה בישראל. חששות ניצתו בקהל לאור ההקדמה אולם מנסון, באלגנטיות וברגישות, אמרה כי היא מאמינה ב"סובלנות" וב"אהבה לכל העמים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גארבג' בישראל, שירלי מנסון. דרור עינב
מעניקה אהבה לקהל. גארבג'/דרור עינב

שעה וחצי (בערך) נמשכה ההופעה ששזרה בתוכה להיטי ענק כמו "Cherry Lips" ו-"I Think I'm Paranoid" לצד שירים מהאלבום החדש ופילרים שונים. אבל גם הפילרים לא הרגישו כמו פילרים. הכריזמה הממגנטת של מנסון (ששבוע וקצת לפני שתחגוג את יום הולדתה ה- 50 רקדה וקפצה על הבמה כאילו היא בת 16) בשילוב החיוכים הבלתי פוסקים של חבריה ללהקה, הפכו את הערב באמפי שוני לחוויה מהנה והקהל, שכלל בעיקר אנשים מעל גיל 35, הגיב בהתאם, חגג ורקד גם אם לא הכיר את מילות השירים. אמפי שוני הוא מקום רומנטי והאהבה בין גארבג' והקהל היתה יכולה למלא אלבום שלם של שירי שמאלץ מתקתקים. משוואה שכוללת להקה סימפטית כמו גארבג' וקהל שמוכן להרחיק עד אמפי שוני לא יכולה להסתיים בתוצאה שגויה.

גארבג' בישראל, שירלי מנסון. דרור עינב
אנרגטית כמו בת 16. שירלי מנסון/דרור עינב

אין בכך כדי לטעון שגארבג' מודל אוגוסט 2016 מספקת הופעה מושלמת. הסאונד היה לעתים בעייתי ואותם פילרים אכן שנמכו את האווירה פה ושם. אבל האנושיות והרצון הטוב - הן מהקהל והן מהלהקה בהובלת מנסון - הצליחו להפוך, ולו לשעה וחצי, את אמפי שוני לאחד המקומות הקסומים בישראל. ובימינו, אין ספק שזהו הישג שיש לציין ולא להשליך לזבל. גארבג' תופיע גם היום (רביעי) באמפי שוני, רוצו לראות אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully