וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים חיפה 2016: מה יוקרן בתחרויות המקומיות?

4.9.2016 / 15:00

חגיגת הקולנוע בכרמל חשפה היום את הרפרטואר המקומי העשיר שלה. מככבים: אמיר פרישר גוטמן, משה איבגי, החברה החרדית, החזיר ותעשיית הפיתוי

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הטריילר של "לעבור את הקיר")

כמיטב המסורת, יתקיים בסוכות פסטיבל הסרטים בחיפה, והיום (ראשון) הוא חשף את התפריט המקומי שלו, שהתגלה כעשיר ומסקרן.

במסגרת העלילתית, השם הבולט ביותר כרגע מסתמן כ"לעבור את הקיר" של רמה בורשטיין, מי שיצרה לפני כארבע שנים את הלהיט "למלא את החלל", ועתה חוזרת בסרט רומנטי-רוחני נוסף. לחיפה הוא יגיע לאחר הקרנותיו בפסטיבלים הבינלאומיים של ונציה ושל טלורייד.

שני סרטים נוספים יעלו לכרמל לאחר בכורה עולמית מעבר לים: "לא פה, לא שם", עבודת הביכורים של מייסלון חמוד, העוקבת אחר שלוש צעירות פלסטיניות שחיות בישראל, שהקרנתה בחיפה תתקיים לאחר פרמיירה בפסטיבל סן סבסטיאן; ו"עניינים אישיים" של מאה חאג', שהוקרן כבר בפסטיבל קאן האחרון, אך התקשה להותיר חותם

בצד זאת, התקשורת ודאי תעניק תשומת לב רבה ל"מלחמת 90 הדקות" בכיכובו של משה איבגי, שכן זו תהיה החשיפה הציבורית הגדולה ביותר לפרויקט בהשתתפותו מאז התפרסמו החשדות נגדו. בצדו משחק נורמן עיסא, שאף זכה בפרס אופיר על הופעתו כבר לפני שנה, אך הסרט הוקפא מאז ורק עתה יוצג לציבור הרחב. את השניים ביים פה אייל חלפון, וכהרגלו, הוא עוסק כאן בכדורגל, פוליטיקה ומה שביניהם.

עוד בתחרות, שני סרטים שהכוכבות שלהן מועמדות השנה לפרס אופיר על משחקן: "לב שקט מאוד" של איתן ענר עם אניה בוקשטיין, ו"הפורצת" של הגר בן-אשר עם ליהי קורנובסקי. כמו כן, יוקרנו גם "נמל הבית" של ארז תדמור הפורה ("סיפור גדול", "ארץ פצועה"), "אנטנה" בכיכובה של גילה אלמגור, "בין העולמות" של מיה חטאב ו"מדינת הגמדים" של יניב ברמן.

מחוץ למסגרת הזו, יוקרנו שלושה סרטים נוספים. אחד מהם כבר עורר תהודה בעולם – "אנשים שהם לא אני" של הדס בן-ארויה, שזכתה בעקבותיו לכינוי "לנה דנהאם הישראלית". שני האחרים הם "הדרך לאן" של מיכל בת אדם הוותיקה, שתזכה למחווה בפסטיבל, וכן "גיבורה", אסופה של חמש יצירות קצרות שביימו חמש במאיות - עטרה פריש, חלי הרדי, יסמין שרייר-עוזרי, שירה פיורסקי ושירה פורת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלוקרנו לחיפה. מתוך "אנשים שהם לא אני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לתחרות התיעודית, הרי שהיא מגיעה לא רק אחרי פסטיבל הקולנוע ירושלים אלא גם אחרי דוקאביב, ולכן ברור שקשה לה יותר להעמיד רפרטואר, עם זאת, גם בה יש כמה הפקות מעניינות.

לפחות מבחינת התקשורת הכללית, הסרט המדובר ביותר יהיה "ההמתנה לחיים: הסיפור של אמיר פרישר גוטמן" של ציפי ביידר, העוקב אחר הכוכב בתקופה המטלטלת בחייו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתחרות התיעודית. מתוך "ההמתנה לחיים: הסיפור של אמיר פרישר גוטמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצרה היריעה מלמנות את כל הסרטים המשתתפים בתחרות, אך עוד יצירות דוקו בולטות הן: "הרבה גוונים לשחור" של לוי זיני על הדילמות של החברה החרדית; "חזיר בארץ הקודש" של חן שלח, על יחסו של העולם היהודי ושל מדינת ישראל לחיה המשוקצת בעיני רבים; "השמוניסטים" של לנה צ'פלין, על החיים אחרי גיל שמונים; "ליליאן פלד, משוררת" של יאיר קדר ואילן פלד, על שירתה המזרחית הרדיקלית של גיבורתו, שלא התקבלה בארץ; "פלסטינים ברשת" של ענת תל מנדלוביץ', על השימוש של הדור הפלסטיני הצעיר ברשתות החברתיות; "נשות החופש" של עביר זייבק חדאד, על נשים שנרצחו או עמדו בפני ניסיונות או איומי רצח על רקע "כבוד המשפחה"; ו"פיתוי בע"מ" של ענת וובנובוי על התעשייה שמתיימרת להכשיר גברים ללמוד איך לפתות נשים.

הפסטיבל ייפתח ב-15 באוקטובר ויימשך בחיפה עד ה-24 לחודש. נוסף לכל השמות שכבר צוינו לעיל, יוקרנו בו גם יצירות קצרות תוצרת הארץ. נוסף לכך, יהיו בו שלל בכורות ישראליות של סרטים זרים, וכעת נותר לחכות לחשיפת הרפרטואר הבינלאומי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully