וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרת אופרות הסבון אגנס ניקסון הלכה לעולמה בגיל 93

29.9.2016 / 9:50

ניקסון, שעמדה מאחורי הצלחות ענק כמו "כל ילדיי" ו"לחיות את החיים", מתה בעקבות סיבוכים של מחלת הפרקינסון. ימים ספורים קודם לכן השלימה את כתיבתו של ספר זכרונות

אגנס ניקסון. GettyImages
אגנס ניקסון/GettyImages

הוליווד מרכינה ראש: אגדת הטלוויזיה אגנס ניקסון, שיצרה את אופרות הסבון "כל ילדיי" ו"לחיות את החיים", הלכה לעולמה בגיל 93 בעקבות סיבוכים של מחלת הפרקינסון שבה לקתה. מותה של ניקסון התרחש ימים ספורים לאחר שסיימה לכתוב ספר זכרונות חדש.

ניקסון כתבה, יצרה והפיקה אופרות סבון ונחשבת לאחת הדמויות החשובות בתולדות הז'אנר. ניקסון דאגה לכך שבסבוניות שיצרה יהיה הן ייצוג נשי הולם והן ייצוג גזעי נאות בניגוד לסדרות שניצבו מולן בלוחות השידורים. בנוסף, עסקה ניקסון בנושאים חברתיים. כך למשל, בשנת 1971 עברה הדמות הראשית ב"כל ילדיי" הפלה, שנתיים לפני שהמאורע יתרחש בפריים טיים. כמו כן, עסקה "כל ילדיי" במלחמה בוייטנאם ובתנועת ההתנגדות לה. "לחיות את החיים" אירחה בעלילותיה דמות שחורה שצבעה את פניה ללבן על מנת להדגים את היחס לאפרו-אמריקאים בשנות השישים והשבעים. קשה ניתן לתאר במילים כמה גדולה היתה תרומתה של ניקסון לתרבות הפופ ולשינוי ז'אנר הסבון בעקבות התעקשותה להציב נושאים חברתיים במרכז העלילות. ניקסון התוותה דרך חדשה לז'אנר וסבוניות נוספות פסעו בעקבותיה ושילבו עלילות שעסקו בחברה האמריקאית ובמתרחש בה לצד עלילות מופרכות, כמיטב הז'אנר.

למרות דעיכת ז'אנר הסבון, נתוני הרייטינג המידרדרים וגילה המתקדם, ניקסון המשיכה ליצור והיתה מעורבת בגרסאות המקוונות החדשות של "לחיות את החיים" ו"כל ילדיי" ששודרו לפני שלוש שנים לאחר שרשת ABC בחרה לבטלן. לאורך הקריירה זכתה ניקסון בחמישה פרסי אמי ובחמישה פרסים מגילדת התסריטאים. בשנת 2010 נבחרה ניקסון להיכל התהילה של הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully