וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ימין התלונן, השרה רגב קוראת לבחון את העלאת ההצגה "פלסטין שנת אפס" בפסטיבל עכו

שרת התרבות והספורט מירי רגב קראה לבחון את העלאת הקומדיה "פלסטין שנת אפס" שעוסקת בעלילותיו של שמאי פלסטיני בפסטיבל עכו. כמה שעות מוקדם יותר, קרא פעיל הימין שמאי גליק לפעול נגד העלאת ההצגה

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר עומד היום (חמישי) במוקד סערה לאחר ששרת התרבות והספורט קראה לבחון את העלאת ההצגה "פלסטין, שנת אפס" בפסטיבל שעות אחדות לאחר שפעיל הימין שמאי גליק, שנוהג להתייחס בעמוד הפייסבוק שלו לתכנים שאינם ציוניים לדעתו. הסטטוס שנגע להצגה "פלסטין, שנת אפס" נפתח במילים: "חברים, מלחמה".

לפי תיאור ההצגה "פלסטין, שנת אפס" באתר הרשמי של הפסטיבל, מדובר ב"קומדיה תיעודית" שעוקבת אחרי שמאי בניין שמחליט לאמוד את הנזקים של הבתים הפלסטינים שנהרסו או נפגעו. הוא עובר מבית לבית - מירושלים, לשכם, לאל עראקיב, ועד לעזה וכותב דו"ח על ההרס. בכל מקום סיבת ההרס שונה ואופני ההרס שונים. ההרס מגיע מלמטה, מלמעלה ומהצדדים. הבתים מתפוררים, מופצצים, נאטמים ונחצים. בכתיבת דו"ח הנזקים שלו הוא מגלה את המציאות הפלסטינית. השמאי הופך לארכיאולוג של ההווה שכותב את ההיסטוריה הפלסטינית דרך ההרס. על הכתיבה והבימוי של ההצגה אמונה עינת ויצמן ואילו על המוזיקה אחראי תאמר נפאר.

"על רקע הטענות כי ההצגה "פלסטין שנת אפס" המועלית בפסטיבל מעבירה מסרים החותרים לכאורה תחת המדינה, סיכמה שרת התרבות והספורט, מירי רגב עם ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, כי העירייה תבצע בחינה מחודשת של ההצגה הצפויה לעלות במסגרת הפסטיבל, כמו כן השרה הנחתה את ראשת מינהל התרבות לצפות בההצגה ולבחון אם אכן יש בה תכנים מסיתים הפוגעים במדינה ובסמליה", נמסר בהודעה רשמית ממשרד התרבות. השרה רגב אף הוסיפה: "הנחיתי לבחון האם בהצגה "פלסטין שנת אפס" יש פגיעה במדינה ובסמליה. כפי שאמרתי בעבר יש אבחנה ברורה בין חופש ביטוי לחופש מימון. אף מדינה, גם מדינת ישראל לא תממן מופעים החותרים תחת קיומה".

הסטטוס של שמאי גליק:

מפסטיבל עכו נמסר בתגובה: "לאורך כל שנות קיומו של פסטיבל עכו לתיאטרון אחר. הועלו הצגות ששיקפו מגוון רחב של דעות, תפיסות תיאטרוניות וחירות היצירה שזה אחד מתפקידיו הבולטים של התיאטרון והאמנות. עיריית עכו והנהלת הפסטיבל אינם מתערבים בתכנים האומנותיים של הפסטיבל ושומרים על חופש הביטוי והיצירה. כמו כן, רפרטואר ההצגות נבחר אך ורק על ידי המנהל אמנותי בשיתוף הועדה אומנותית הנהלת הפסטיבל סומכת על מקצועיותם. כבכל שנה, במידה שיימצא שתוכנה של הצגה עומד בסתירה לחוק, העירייה פועלת כנדרש".

מארגון "עדאלה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל" נמסר בתגובה כי "השרה רגב ממשיכה בניסיונותיה להשתמש בשוט התקציבי על מנת להגביל את חופש היצירה, ובמיוחד יצירה העוסקת בדיכוי כנגד האזרחים הערבים. בכך, מתעדפת שרת התרבות יצירות שהתוכן שלהן מתאים פוליטית לעמדה שלה ולמדיניות הממשלה, ומונעת תקצוב שוויוני מיצירות שאינן תואמות את עמדתה. התניית התקצוב של מעשה אמנות בתוכן היצירה עצמה הינה בלתי חוקית ופוגעת בחופש הביטוי הפוליטי וחירות היצירה. המקרה המדובר מאוד דומה להחלטה קודמת של רגב, כאשר היא החליטה לשלול את התקצוב הממשלתי מתיאטרון אלמידאן בעקבות העלאת ההצגה 'הזמן המקביל', אשר עסקה באסירים פלסטינים, והתקציבים הוחזרו לתיאטרון רק אחרי פנייתנו לבג"ץ".

(עדכון אחרון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully