וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזקן והדם: כל מה שצריך לדעת על "לוגאן"

2.3.2017 / 0:22

מתי מתרחש הסרט האחרון בטרילוגיית וולברין, מיהי X-23? מהי ההשפעה הדרמטית של "דדפול" על הסרט, ומיהו הנבל של הסרט? התשובות לכל השאלות הבוערות

איפה אנחנו נמצאים על ציר הזמן, ולמה לוגאן הזדקן?

במקום לפרשן, נסתמך על הדברים של ג'יימס מנגולד, במאי הסרט. "אחד הדברים שהיו ברורים לנו כבר מתחילת הדרך הוא שאנחנו לא רוצים לבנות שום דבר מחדש. אנחנו רוצים לייצר סימני שאלה שבעזרתם ניצור לוגאן אחר, עם טון שונה לסרט 'וולברין'".

הגישה הזאת הביאה את מנגולד, ואת סקוט פרנק ומייקל גרין שכתבו עמו את התסריט, להסתמך על סדרת חוברות הקומיקס "Old Man Logan" מאת היוצר מארק מילר, כבסיס לסרט שינעל את טרילוגיית וולברין. הסדרה, שהתפרשה על פני שמונה גיליונות, התרחשה בשנת 2029 והתמקדה בגרסה מבוגרת במיוחד של לוגאן שמתנכרת לעולם ומלעיטה את עצמה בסמים ואלכוהול. אם זה נשמע לכם מוכר, אתם צודקים. גם "באטמן נגד סופרמן" מהשנה שעברה התבסס על סדרת חוברות ("שובו של האביר האפל"), הפעם מאת מילר אחר (פרנק), שגוללו את סיפורו של איש העטלף שירד למחתרת בשנותיו המאוחרות. נותר רק לקוות כמובן שהתוצאה של האדפטציה הנוכחית תהיה טובה יותר מזו שבה חזינו בשנה שעברה.

ב-"Old Man Logan" הציג מילר את השפעות הגיל על לוגאן. יכולתו להחלים באופן מוחלט מכל פצע נפגמה לאורך השנים, וכך גופו מכוסה לראשונה בצלקות ממאבקיו הרבים.

אז עלילת הסרט מבוססת על "Old Man Logan"?

זהו, שהדברים אולי נשמעו פשוטים עד כה, אבל זאת בדיוק הנקודה שבה הם מתחילים להסתבך. הסכמי זכויות מסובכים במיוחד מאפילים כבר שנים על הסרטים מעולם אקס-מן. אולפני פוקס מחזיקים בזכויות לחלק מהדמויות, בעוד הרוב המכריע שלהן יותר שייך לחברת האם שלהן, מארוול, שמנהליה דופקים עד היום את הראש בקיר על ההחלטה למכור את הזכויות מלכתחילה.

המשמעות היא שחלק נכבד מעלילת "Old Man Logan", שמעמת את וולברין עם חבורת נבלים שהתקבצה יחד כדי להרוס את עולם הגיבורים (בין היתר: ונום, ברק שחור, קינגפין ועוד), נזרק לפח. כל הדמויות הללו שייכות חוקית לאולפני מארוול, ולכן אין סיכוי שנראה אותם כאן. הסיפור הזה חזר על עצמו גם עם "דדפול", שאפילו התבדח בשלב כלשהו במהלך הסרט על העובדה שיש כל כך מעט חברי אקס-מן סביבו.

הפתרון של מנגולד והכותבים שלו היה לשלב את עלילת "Old Man Logan" עם עלילת צד נוספת של יקום המוטנטים: "X-23". במרכז העלילה עומדת כפילה של וולברין, ילדה שנולדה בתנאי מעבדה כדי להפוך למכונת הרג מושלמת. הופעתה של X-23 מביאה את וולברין לצאת מהמחתרת ולצאת לעזרתה של הצעירה.

ועכשיו בהרחבה, מי היא X-23?

כאמור, "X-23" היא סדרה נפרדת של חוברות קומיקס, שבמרכזה הניסיון לשחזר את "נשק אקס", שיצר את וולברין במקור. "נשק אקס" הוא שמו של פרויקט מחקר גנטי ממשלתי, שביצע ניסויים על מוטנטים במטרה להגביר את יכולות העל שלהן. במסגרת הניסויים הללו שולבה מתכת האדמנטיום עם השלד של לוגאן, והפכה אותו למוטנט שאנחנו מכירים היום.

שרה קיני, מומחית עולמית בתחום הגנטיקה, נשכרת על ידי תוכנית סודית ממשלתית חדשה כדי לנסות לשכפל את הניסוי ההוא. אחרי 22 ניסיונות כושלים לשכפל את כרומוזום X, מוגדר הניסיון ה-23 בהצלחה. קיני מטמיעה אותו בעצמו וכעבר תשעה חודשים יולדת את המוטנטית שהתפתחה ממנו, ומעניקה לה את השם לורה. בגיל שבע נערך על הילדה שכפול של הניסוי שנעשה על לוגאן, ובו משולבת מתכת האדמנטיום עם השלד שלה כדי להפוך אותה לחסינה מפגיעה. מנהלי הניסוי מנסים אז להפעיל על הילדה שטיפת מוח ואימוני קרב מורכבים שיהפכו אותה למכונת הרג בשירותם. רצף אירועים גורם להימלטותה של הילדה מהמתקן בו הוחזקה כל חייה, כשחבורה של מוטנטים אכזריים במיוחד דולקת בעקבותיה.

דפני קין בת ה-12 תגלם את לורה בסרט, והופעתה כבר קוצרת שבחים רבים ממבקרים מובילים בעולם.

מיהו הנבל של הסרט?

חבורת המטונטים שהוזכרה רק לפני רגע היא "הבוזזים" (The Reavers). מנהיגה, דונלד פירס (בויד הולברוק), ניחן בגרסת הקומיקס ביכולות קיברנטיות, המאפשרות לו להעצים את כוחותיהם של חבריו. לפחות על פי מה שראינו בטריילרים, נדמה שהיכולת הזאת תבוא לידי ביטוי גם בסרט.

מה קרה לפרופסור אקס?

על פי ציר הזמן של הסרט, צ'ארלס אקסבייר בן ה-90 רחוק מאוד משיאו. בית הספר היוקרתי שלו נמצא על סף סגירה, הוא סובל מרעידות קשות בגופו שמערפלות את היכולות הטלפתיות שלו, וגורמות לאנשים סביבו לקפוא במקומם. לוגאן מנסה להחביא את המנטור הזקן ולטפל בו בחשאי, אולם הופעתה של לורה משנה את התוכניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יכול עוד לדאוג רק לעצמו. יו ג'קמן מתוך "לוגאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגע, איך בעצם אקסבייר חי אם הוא מת ב"אקס-מן 3: המפלט האחרון"?

אם צפיתם בטרילוגיה המקורית של אקס-מן, אין כל הסבר הגיוני לקיומו של צ'ארלס אקסביר ב-2029. כזכור לכולנו, בשיאו של "אקס-מן 3: המפלט האחרון", איבדה ג'ין גריי שליטה על כוחה ההרסני והביאה להתאדותו של כל מי שהיה בסביבתה, מלבד וולברין. לאחר מותו של הפרופסור, הפכה סטורם למנהלת בית הספר למחוננים ונדמה היה שעולם אקס-מן ימשיך הלאה בלעדיו.

ההסבר לפרדוקס הזה חלקי בלבד. באותו סרט נודע לשמצה, הוצגה לנו האפשרות של בעלי כוחות מיוחדים להעביר את תודעתם לאדם אחר, ובכך לשרוד לכאורה מצב של מוות גופני. "אקס-מן 3: המפלט האחרון" אף הגדיל לעשות ובסצנת פוסט-הקרדיטים שלו, גם רמז בדרך מאוד לא מעודנת שזה אכן קרה. אלא שזה לא מסביר למה גופו של צ'ארלס אקסבייר המשיך להתקיים, או למה הוא צריך להמשיך ולהתקיים בכיסא גלגלים במידה והעביר את תודעתו לגוף אחר.

אילו דמויות נוספות יופיעו בסרט?

סטיבן מרצ'נט ("המשרד", "המופע של ריקי ג'רווייס") ייכנס לנעליו של קאליבן, מוטנט לבקן שכוח העל שלו מאפשר לאתר מוטנטים אחרים. ריצ'רד אי גרנט יגלם את דמותו של ד"ר זנדר רייס, המדען הראשי של המתקן הממשלתי ממנו נמלטת לורה.

למה "דדפול" השפיע דרמטית על האופן שבו "לוגאן" נוצר?

ההימור המוצלח במיוחד של טים מילר וראיין ריינולדס להפיק את "דדפול" כסרט בדירוג R (כניסה מותרת לבני 17 ומטה בליווי הורים בלבד), שינה לחלוטין את הקונספציה לפיה איסור כניסת מתבגרים יביא להתרסקותו של סרט גיבורים. תחת זאת גילו באולפנים את הכמיהה של מעריצים, צעירים כמבוגרים, לריאליזם גדול הרבה יותר בסצנות האקשן ולנטישת הסטריליות שאפיינה את ז'אנר הגיבורים עד כה. "לוגאן" צפוי לקחת את שינוי הקונספציה הזאת לשלב הבא, עם סרט עמוס בסצנות אלימות גרפיות, שימוש בסמים ועירום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכון, גם אנחנו בהלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם זהו סוף הדרך של וולברין?

נציין מראש: אין בתשובה לשאלה הזאת משום ספוילר כלשהו לעלילת הסרט. יהיה אשר יהיה גורלו של לוגאן בסיום הסרט, אין ספק שמדובר בסגירת מעגל משמעותית עבור הדמות. בראש ובראשונה משום שיו ג'קמן, שגילם את וולברין ב-17 השנים האחרונות, כבר הכריז שלא ישוב עוד לגלם את הדמות. גם פטריק סטיוארט (פרופסור אקס?) הצטרף לג'קמן וינטוש את דמותו של צ'רלס אקסבייר הבוגר.

בשלב זה לא ברור אם אולפני פוקס מתכננים להמשיך בדרך כלשהי את עלילות וולברין בעתיד, ובמידה ותוכניות כאלה קיימות, הן יכללו גם את הצורך ללהק את הדמות מחדש. על פי הערכות הנכונות לזמן זה בלבד, נדמה שבטווח הקצר האסטרטגיה תהיה לאפשר לוולברין לנוח מהקרבות ולהתמקד בדמויות אחרות מעולם המוטנטים.

האם יש טעם להישאר באולם אחרי כתוביות הסיום?

שבוע לפני הבכורה העולמית, דיווחו אתרי תרבות מרכזיים כי לזמן הרשמי של הסרט נוספו 3 דקות, ואישרו את קיומה של סצנת פוסט-כתוביות. אלא שכעבור מספר ימים התברר שזמן המסך הנוסף אינו מתייחס לסיומו של הסרט. בשלב זה לא ברור מהי אותה תוספת שנוספה לסרט ולא הופיעה בהקרנת הבכורה בפסטיבל ברלין, אולם אין טעם לחכות להפתעות נוספות אחרי הכתוביות.

מהו אורכו של הסרט?

127 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully