וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוטינג היל, גרסת הספר: קומדיה רומנטית לא רק לנשים

4.6.2017 / 13:40

הספר "לחוץ חתונה" של עומר ברק הוא אמנם מעין קומדיה רומנטית, אבל הוא מיועד לחלוטין גם לגברים. ברק הצליח ליצור ספר משעשע וזורם שבסופו מחכה שאלה גדולה: מה קורה כשפוגשים את האישה של חייך?

- חתן וכלה על החוף. ShutterStock
בסוף המסע מחכה שאלה מכוננת: מה קורה כשאתה כן פוגש את האישה של חייך?/ShutterStock

מה הסיפור?

בעוד ילדים אחרים חלמו להפוך לרופאים או כוכבי כדורגל, אדם לפיד רצה בעיקר להתחתן. וגם כעת, רגע לפני גיל 30, הוא בעיקר רוצה להתחתן, אך לאחר פרידה מחברתו הנוכחית, שהייתה המועמדת המובילה לחלוק איתו את החלום, הוא צריך לחשב מסלול מחדש. למזלו (או שמא, לרוע מזלו), חברתו הטובה ביותר ירדן גת, עורכת אסרטיבית בעיתון, מציעה לו לכתוב כתבה שתשנה את חייו לעד: מציאת כלה תוך 30 יום, 30 יום לפני יום הולדתו ה-30. ירדן שולחת את אדם לאינספור דייטים, מוצלחים יותר ופחות, במהלכם הוא צריך גם לנווט את דרכו בין רגעים של חוסר ביטחון ויכולת, היחסים הלא פשוטים עם אמו ואביו, וחברו הטוב ביותר, שמקפיד לדבר איתו באנלוגיות של כדורגל ותו לא. בסוף המסע הזה מחכה שאלה מכוננת: מה קורה כשאתה כן פוגש את האישה של חייך?

למי זה מיועד?

על פניו, הכריכה הוורודה, ועליה יד נושאת זר פרחים - כמו גם שם הספר ועלילתו - אמורים להפוך את התשובה לשאלה הזו פשוטה מאוד. אבל "לחוץ חתונה" לא יעניין נשים בלבד. נכון, מדובר במעין קומדיה רומנטית, וטבען של קומדיות רומנטיות אשר עשויות היטב לפנות לכלל האוכלוסייה ולא רק לחמישים אחוז ממנה.

איפה הכי כדאי לקרוא?

בכל מקום, אבל בעיקר במקומות פסטורליים ורומנטיים, כאלה שהייתם שמחים לקחת אליהם את בן או בת הזוג שלכם עם בקבוק יין וסלסלת פיקניק. אולי גם בבר, כשאתם ממתינים לדייט שלכם, שמאחר, ותוהים מתי גם אתם תזכו להתחתן כבר ולא רק לקרוא על כך בספרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

למה לקרוא?

כי ברק הצליח ליצור משהו שלא ממש היה קיים בספרות העברית המודרנית: קומדיה רומנטית שבקלות הייתה יכולה לתפקד כקומדיה רומנטית קולנועית בהוליווד, רק בסביבה הישראלית (בין היתר בפתח תקוה, למען השם!). הדיאלוגים משעשעים מאוד והספר כולו זורם בהנאה ובמהירות. הקוראים הנלהבים בוודאי יסיימו אותו ביומיים-שלושה.

המשפט שעשה לנו את זה

"ואז אספתי את המעיל שלי מהכיסא ופתחתי את הדלת בשקט, והסתכלתי עליה שוב ישנה על הספה בפה פתוח עם טביעות העגבנייה שקישטו לה את האף, מחזיקה את השמיכה שהנחתי עליה כל כך כל כך חזק, כאילו החום יברח ממנה אם לא תחזיק אותה בכל הכוח. ונלחמתי בדחף להשתרע על השטיח ולהסתכל עליה ישנה כל הלילה".

מי יכול לגלם את הגיבורים?

גם אדם לפיד וגם עומר ברק העידו בעבר כי הם מעריצים גדולים של "נוטינג היל". אבל דמותו של לפיד היא לא ממש יו גרנט, אז בואו נלך על סת' רוגן, מינוס הסמים.

לרכישה מאתר סטימצקי

עטיפת הספר "לחוץ חתונה" של עומר ברק.
עטיפת הספר "לחוץ חתונה" מאת עומר ברק
וואלה! NEWS בשיתוף סטימצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully