וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הספר? החידון שיגלה לכם עד כמה אתם באמת קוראים ספרים

21.5.2017 / 0:49

ספרים מציתים את הדמיון, מעוררים את המחשבה ומעוררים רגשות. בעידן האינטרנט, כשהסמארטפון ביד והעיניים על המסך, עד כמה הספרים הם חלק מחייכם? ענו על השאלון שיבהיר האם אתם מאלה שעדיין קוראים ספרים, או מאלה שהטקסט הארוך ביותר שיקראו היום יהיה בהודעת טקסט

היה זה עורך הדין האמריקאי הוראס מאן, ממקימי מערכת החינוך הציבורית בארה"ב, שאמר "בית בלי ספרים הוא כמו בית בלי חלונות". ספר הוא הרבה יותר מערימת דפים כרוכה, ספר הוא כרטיס היציאה שלנו למסע אל הדמיון, הכוח המניע את המחשבה והדרך שלנו ללמוד על העולם ועל עצמנו.

סיפור לפני השינה נותר גם בימינו אחד מזיכרונות הילדות החזקים, בו הילד הולך לישון כשהוא מלווה בקולם של אמו או אביו, ונהנה מריח הדפים, הציורים הצבעוניים והסיפור עצמו. הספרים מעשירים את שפתנו, מעניקים לנו גיבורים מעוררי השראה או מציבים דמויות בדיוניות שאפשר להזדהות איתן. הכריכה - רכה או קשה, אין זה משנה - כורכת עולם ומלואו.

מה משותף ל"פנדה יוצאת למרעה", "שעות הקטיפה" ו"לחוץ חתונה"? אלה הם רק שלושה מתוך אלפי הספרים שיצאו לאור בישראל במהלך 2017. ב-2015, לדוגמה, הספרייה הלאומית של ישראל דיווחה כי באותה שנה יצאו לאור בארץ 7,843 ספרים. אנחנו שומעים על הוויכוח הפוליטי סביב חוק הספרים בחדשות, אוהבים לקנות למשפחה ולחברים ספר במתנה והם נחשבים לתפאורה יפה ואינטלקטואלית לסלון, אך עד כמה ספרים הם עדיין חלק מעולמנו? לא רק הצעירים מרותקים כיום למסכי המחשב והסמארטפון אלא גם מבוגרים, ואין ספק שלמסכים שמקיפים אותנו כל העת יש השפעה עצומה על חיינו. ספרים רבותיי, ספרים, אמרו הגששים במערכון המפורסם, אבל עד כמה אנחנו קוראים ספרים כיום, בעידן האינטרנט ומהפכת המידע? ענו על השאלון שישקף לכם האם אתם מאלה שעדיין קוראים ספרים או בעיקר מאלה שעוברים על מיילים וסמסים.

לרכישה מאתר סטימצקי

וואלה! NEWS בשיתוף סטימצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully