וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיר יאסין ועד מוזיאון ישראל: התחרות הישראלית של פסטיבל ירושלים

27.6.2017 / 6:24

נשים, ערבים, גרמנים ומה לא - הגזרות העלילתיות והתיעודיות של התחרות המקומית בפסטיבל ירושלים יציגו מגוון רחב ומעניין למדי של סרטים תוצרת הארץ

יח"צ - חד פעמי

לאחר שהודיעו בשבוע שעבר על זהות סרט הפתיחה שלו, מנהלי פסטיבל ירושלים פירסמו היום את רשימת המשתתפים בתחרות המקומית, מן היוקרתיות בתעשייה הישראלית.

בגזרה העלילתית יתמודדו שבעה סרטים. שניים כבר חוו הקרנות מוצלחות בפסטיבלים בינלאומיים: "אוויר קדוש", סאטירה דתית דוברת ערבית של שאדי סרור, שהוקרן בטרייבקה ונרכש להפצה בארצות הברית; ו"פיגומים" של מתן מאיר על מערכת יחסים בין מורה לנער בעייתי, שהוקרן במסגרת פסטיבל קאן ונרכש להפצה בצרפת.

התחרות תציג גם סרט נוסף על מערכת יחסים בין איש הוראה לתלמידיו, "מוטלים בספק" של אלירן אליה בכיכובו של רן דנקר. עוד בתפריט: שבי גביזון ("שורו", "חולה אהבה בשיכון ג'", "האסונות של נינה") חוזר לאחר היעדרות ארוכה עם "געגוע", בו מגלם שי אביבי גבר המגלה את הבן שלא ידע על קיומו; "האופה מברלין" של אופיר ראול גרייצר, שעוד לפני ירושלים יוקרן בפסטיבל קרלובי-וארי היוקרתי בצ'כיה, על קונדיטור גרמני המפתח קשר עם אלמנתו של חברו הישראלי המנוח; וכן שני סרטים בכיכובה של יבגניה דודינה: "מות המשוררת" של דנה גולדברג ואפרת מישורי על גורלותיהן המקבילים של שתי נשים; ו"משפחה" של רוני קידר, על צעירה המסבירה לנו איך זה שכל בני משפחתה מתו. אין פייבוריט ברור לזכייה – יהיה מעניין.

אוויר קדוש. דניאל מילר,
ירושלים אחרי טרייבקה. מתוך "אוויר קדוש"/דניאל מילר

בגזרה התיעודית יוצג מגוון רחב של סרטים דוקומנטריים, בהם אישים ופוליטיים. "נולד בדיר יאסין" של נטע שושני מבקש, לדבריו, להציג את "הנרטיב הישראלי המלא של כיבוש דיר יאסין, על שלל גרסאותיו". בצדו, "אחרייך" של רנא אבו פריחה מתאר מה קורה לאחר שהוריה הבדואים של הבמאית עוברים לעומר, דבר המוליד שלל קונפליקטים אישיים, חברתיים ודתיים, ו"ממערב לירדן" של עמוס גיתאי, שכבר הוקרן לפני כחודש בפסטיבל קאן, מציג מעין מדריך מקוצר לתולדות הכיבוש.

בצד אלה, יוקרנו "A13901" של טל חיים יופה, העוקב אחר זוג ניצולי שואה והמטפלת הפיליפינית שלהם, החיים יחד בדירת שני חדרים צפופה; "ידיד נפש" של ענת יוטה צוריה ושירה קלרה על ההטרדות המיניות בחברה החרדית; ו"רחל אגמון", בו היוצר יאיר אגמון מביא את סיפור ההיכרות המטורף של הוריו.

על הנייר, מסקרן מכל הוא "המוזיאון" של רן טל, הנשמע כמעין המשך לסרטו המופתי "גן עדן". אז הוא עקב באופן הרמוני ומדדטיבי אחר הנעשה בסחנה, וכאן היוצר מבקש לעשות דבר דומה, אך כמשתמע משם הסרט, במוזיאון ישראל.

מעניין לציין כי מלבד עבודתו של טל, רוב הסרטים בתחרות התיעודיות הם של פנים חדשות למדי בתעשייה הישראלית, ומסקרן יהיה להתוודע אליהם לראשונה.

מחוץ לתחרות, יוקרנו בין השאר שני סרטים מרתקים לכל מי שמתעניין בהיסטוריה של הקולנוע המקומי: הקרנת בכורה ל"גבר מהסרטים" של נואית גבע, קולאז' של מאות קטעים משנות השישים ועד היום, המתיימרים להציג יחדיו פסיפס של הגבר הישראלי לדורותיו; והקרנה לעותק המשוחזר של "מצור", הקלאסיקה משנות השישים בכיכובם של גילה אלמגור ויהורם גאון.

כעת נותר לחכות לפרסום שמות כל הסרטים הבינלאומיים שיוצגו בפסטיבל – שיתחיל ב-13 ביולי ויתקיים בעיר הבירה במשך שבוע וחצי.

עוד באותו נושא

"יוצא מן הכלל" יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים

לכתבה המלאה
האופה מברלין. עמרי אלוני,
מגרמניה לישראל. מתוך "האופה מברלין"/עמרי אלוני
נולד בדיר יאסין. איתי רזיאל,
ההיסטוריה של הכיבוש. מתוך "נולד בדיר יאסין"/איתי רזיאל
רחל אגמון. רחל אגמון,
יהיה מעניין. מתוך "רחל אגמון"/רחל אגמון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמורים לכבד את הההקרנה החגיגית בנוכחותם. גילה אלמגור ויהורם גאון ב"מצור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully