וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים ימיים מצאו טעות מהותית ב"מוצאים את נמו"

19.7.2017 / 8:58

מדענים טוענים שמצאו טעות בתסריט של "מוצאים את נמו": כשנמו התאחד עם אבא שלו - הוא למעשה פגש את אמא שלו, כי בזמן החיפושים האבא למעשה הפך לנקבה - וזה לא הדבר היחיד שגילינו עליו

PIXAR

אוקיי אוקיי, אנחנו יודעים שזה יותר מדי לעכל, אבל חוקרים מצאו טעות קריטית בעלילה של הסרט "מוצאים את נמו" ואתם חייבים להקשיב לזה. לא. זה לא שיש שם דגים מדברים' כרישים צמחוניים או דגי חתול שהם מורים. לא לא. הבעיה שלהם היא דווקא עם אבא של נמו (מרלין בגרסה האנגלית ובר-דג בעברית). על פי המחקר שלהם שבדק את דגי השושנון (או דגי הליצן), בזמן שהאבא יצא לחיפושים אחר בנו האבוד - הוא למעשה שינה את מינו והפך לנקבה. אם זה לא מספיק, אחרי שחזר עם בנו לביתם בשונית האלמוגים הוא התייחד עם זכר שעד לא מזמן היה בכלל עקר. למעשה, אצל דגי הליצן הנקבות הן השולטות - וכשהן מתות הזכרים משנים את מינם בשביל להיכנס לנעליהן הגדולות.

הביולוגית האבולוציונית, ד"ר סוזן מיילס, הפריכה את עלילת "מוצאים את נמו" וטענה שכשנקבת שושנון מתה (או מודחת מהקבוצה) - כפי שקרה לאמו של נמו שנאכלה ע"י ברקודה - בן זוגה משנה את מינו ולוקח על עצמו את תפקיד האמא. תהליך שינוי המין נמשך כשלושה שבועות והוא חד סטרי - כלומר זכר ששינה את מינו אינו יכול לחזור למצבו הקודם. כשזה קורה, זכר עקר מקבוצת הזכרים הקטנים שאינם מתרבים הופך לפורה ונכנס לתפקיד האבא.

מוצאים את נמו - הטריילר.
בן, יש לי משהו לספר לך...

"כשנמו התאחד עם אבא שלו - הוא למעשה פגש את אמא שלו. שלושה שבועות חלפו מאז מות הנקבה, והזכר עבר שינויים הורמונליים רבים והפך לנקבה", אמרה מיילס. במשפחת דגי הליצן, הזכרים הם אלה שנוטים להשגיח על הביצים ולאוורר אותם כדי שיספגו מים עשירים בחמצן, בעוד הנקבות האגרסיביות יותר מגנות על הבית, מפיקות קריאות אזהרה ואפילו תוקפות טורפים - וכן, גם כרישים - בעת הצורך. גירל פאואר בכל הכח!

עוד באותו נושא

הסוף המקורי (והאפל) לסרט "לשבור את הקרח" נחשף לראשונה

לכתבה המלאה

וזו, ילדים, האמת על דגי הליצן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully