וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראפר פלד באולפן וואלה! NEWS: "אני יוצא סטלן ומופרע? פאק איט, זה מי שאני"

8.8.2017 / 12:20

הלהיט "טודו בום" של סטטיק ובן אל שיבש לו את התכנית להוציא שיר בסגנון דומה, הביקורות שטענו כי הוא שוביניסט הובילו אותו לגנוז שיר סקסיסטי, והתעלמות המיינסטרים לא ממש מזיזה לו: הראפר פלד התארח באולפן וואלה! NEWS לריאיון ושני שירים. זה מה שירים אתכם

ראובן קסטרו

רגע לפני המועד המקורי שבו התכוון הראפר המוערך איתי פלד, הפועל תחת שם משפחתו פלד, להוציא את שירו החדש "בלבלה" בעל סגנון הביילה פאנק הברזילאי, סטטיק ובן אל הוציאו את להיטם "טודו בום", גם הוא בסגנון הבאיילה פאנק, ובכך שיבשו לו במפתיע את התכניות.

"היתה לי הופעה בבארבי לפני כחודש וחצי, וסטטיק שהוא חבר בא לפרגן בהופעה", אומר פלד בריאיון באולפן השקוף של וואלה! NEWS, "ואז הוא גילה לי שהם עומדים להוציא שיר שהיום כולם מכירים, 'טודו בום'. הוא לא אמר לי את שם השיר אלא שזה בסגנון ביילה פאנק ברזילאי, וגם לנו היה שיר כזה בשלוף שתכננו להוציא. איך אומרים? 'גרייט מיינדס ת'ינק אלייק'. היינו על אותו תדר, כנראה שעשינו את השירים".

איתי פלד. ראובן קסטרו
הביקורות שטענו שהוא שוביניסט גרמו לו לגנוז את שירו "כוס, תחת, ציצי". הראפר פלד/ראובן קסטרו

פחדת שיחשבו שהעתקת מהם?

"כן. זה יכול גם לדבר בשפה משותפת, אבל אצלי הראשוניות זה משהו שמאוד חשוב לי. אם יוצא שיר לפניי, אז אתה לא יודע איך אנשים יאכלו את זה שאתה מספר 2".

בשיר "בלבלה", אתה שר בין השאר "גם כשמנסה לבוא בטוב, יוצא לי ילד רע". למה התכוונת?

"אני חושב שיותר התייחסו אליי בהתחלה כילד רע, זה לא משהו שאמרתי על עצמי, אבל קיבלתי את הייחוס הזה בהשוואה לאמנים שיש סביבי. הרבה פעמים אני מנסה לדבר בצורה יותר רגועה ומתונה, אבל גם כשאני עושה את זה איכשהו משהו באופי שלי נותן איזה שפיץ החוצה שמוציא אותי סטלן, מופרע או לא יודע מה. האמת היא ש'בלבלה' אני אומר שאני מקבל את זה, זה מי שאני, פאק איט, אין דרך להילחם באופי של עצמך".

עוד באותו נושא

"לסטטיק קראו פעם לירז. זה שם של מסאז'יסטית, לא שם לחיים"

לכתבה המלאה
איתי פלד. ראובן קסטרו
חושש שיחשבו שהעתיק מסטטיק ובן אל. פלד/ראובן קסטרו

ללהיט הגדול של פלד והדג נחש קוראים "לא מה שיפיל אותי", אבל תהיו בטוחים שפלד הוא כן מה שירים אתכם, בין השאר בהופעה שלו מחר (רביעי) בבארבי בתל אביב, בהופעת חימום לשון פול ב-22 באוגוסט בלייב פארק ראשון לציון, ובפסטיבל בום בוקס ב-19 בספטמבר בפארק נחל חדרה.

מצד אחד, אתה מאוד מוערך בתעשייה הרבה שנים, המון צפיות ביוטיוב, שיר סולו אחד שלך גם נכנס לפלייליסט של גלגלצ. ועדיין, נדמה שלא קיבלת במיינסטרים התקשורתי את מלוא הכבוד המגיע לך.

"אני מאמין שכל אחד בחיים האלה מקבל את מה שמגיע לו. אם יש לי מישהו להתלונן בפניו זה אני עצמי. אני אוהב את המקום שלי, טוב לי בפינה שלי. אני שמח שמכירים אותי, אני שמח שמנגנים אותי, אני שמח שמשמיעים אותי, זו ברכה. אבל אני רוצה שמי שמכיר אותי, יכיר אותי בזכות מה שאני עושה ומעריך את זה לעומק, ולא בגלל שהוא דפדף כמה עמודים ופתאום הוא תפס אותי. אתה יודע, המיינסטרים זה המיינסטרים, ואם הם לא מתייחסים אליך, אז זה בסדר. אני מוצא מספיק אהבה במקומות אחרים, כמו בהופעות בבארבי ובקליפים ביוטיוב. טוב לי".

הואשמת בעבר לא פעם בשוביניזם, למשל כשהוצאת את השיר "קוקוס" עם המילים "בא לי לאכול לך את הקוקוס".

"זה קוקוס, אתה יודע, אפשר לאכול קוקוס, זה לא רצח. תמיד כשאתה עושה משהו קצת קיצוני, וחוצה איזה קו פה, קו שם, אז אתה מושך תשומת לב של אנשים שיגידו עליך עשית ככה או עשית ככה. מבחינתי זה מי שאני בחיים הפרטיים, ומה שאני רואה ומה שאני אוהב זה מה שאני צריך לעשות. באמנות צריך לקחת את זה לקצה, לא צריך כאילו לדפוק חשבון יותר מדי. אני מאוד אוהב את אמא שלי, מאוד אוהב את אחותי, הייתי בזוגיות מלא, אין שום דבר שוביניסטי בתפיסה שלי. בכלל אני לא מאמין בשוביניזם והפמיניזם, גברים ונשים זה דבר שונה".

הביקורת שטענו שאתה שוביניסט גרמו לך להיות מתון יותר או להתלבט אם להוציא שירים מסויימים?

"יש שירים שנגנזו. היה לי למשל את השיר 'כוס, תחת, ציצי', שנגנז. אבל זה לא בגלל שאני מפחד או משהו. לפעמים אתה צריך לקחת אחריות על מה שאתה עושה. סבבה שאני חוצה קווים והכל, אני אמשיך לעשות את זה, וברגע שיותר יכירו אותי אני יותר אעשה את זה, כי זאת השליחות שלי. אבל אני חושב שזה נובע מבורות, שאנשים מסתכלים על קליפ כמו 'קוקוס' ואומרים 'זה שוביניזם'. זה כמו להגיד שטרנטינו הוא שוביניסט כי היתה לו איזה סצנה עם סקס שהוא מרביץ לה, חס וחלילה".

צפו בפלד באולפן וואלה! NEWS מתראיין ומבצע את שיריו "הכל עליי" ו"על עננים"

איתי פלד. ראובן קסטרו
"אם המיינסטרים לא מתייחס אליך, זה בסדר". פלד/ראובן קסטרו
הרפאר איתי פלד, הפועל תחת השם פלד, בריאיון ובהופעה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
פלד/ראובן קסטרו
פלד. ראובן קסטרו
פלד/ראובן קסטרו
הראפר איתי פלד. ראובן קסטרו
פלד/ראובן קסטרו
הראפר איתי פלד באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
פלד/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully