וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוג'ר ווטרס לא דיבר איתי לפני ההופעה בישראל כי הוא יודע שאתעלם ממנו"

13.10.2017 / 0:00

אלן פרסונס שמח לחזור להופיע בארץ ("רוג'ר ווטרס יודע שאתעלם ממנו"), מדוכדך מהשתלטות הסלולרים ("הרסו את העולם"), מתנצל שעבד רק מעט עם נשים ("ככה זה ברוק המתקדם") ומגלה כי אינו מאזין למוזיקה של אחרים. ריאיון

אלן פרסונס. SIMON LOWERY,
"לא שמעתי את האלבום החדש של רוג'ר ווטרס". אלן פרסונס/SIMON LOWERY

שני ימי הולדת לתקליטים בינלאומיים צוינו בחודש יוני: 40 שנה לצאת האלבום "I Robot" של אלן פרסונס פרוג'קט, ו-20 שנה לצאת האלבום "OK COMPUTER" של רדיוהד. מה שהעלה בריאיון עם אלן פרסונס לוואלה! תרבות שתי שאלות שהפנינו לו: האם עדיין יש מקום לאלבומי קונספט בעידן זה? ומתי המחשבים והמכונות סופסוף ישמידו את העולם? "אנשים לא מוציאים יותר כסף על מוזיקה לשמיעה בביתם. הם נוטים להוריד מוזיקה, ושומעים אותה ברכבות ובאוטובוסים", אומר פרסונס בנוגות מסוימת. "האם העולם ייכחד על ידי מחשבים ומכונות? ובכן, הסמארטפונים כבר הרסו את העולם. אתה מסתכל על קהל בהופעה, וכולם עם הטלפונים הסלולרים שלהם. זה כל כך עצוב, זה כל כך מדכדך. אבל אני מקווה שהבועה תתפוצץ ושהמצב הזה יתהפך. אני חושב שיש חזרה, שאנחנו נעים במעגלים ושתהיה חזרה למוזיקה באיכות גבוהה ולתקשורת בין אנשים שהיא לא על ידי מחשבים".

במסגרת חגיגות 40 השנה לאלבום "I ROBOT", המפיק, היוצר והזמר אלן פרסונס ישוב לישראל, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, ויקיים שתי הופעות – ב-9 בנובמבר במרכז הקונגרסים בחיפה, וב-11 בנובמבר בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. זהו ביקורו השלישי של פרסונס בישראל, ואודי אפלבוים חתום על הפקת המופע. הוא הופיע עם להקתו במרץ 2010 בהיכל התרבות בתל אביב, ושוב בפברואר 2015 בהיכל הספורט יד אליהו בתל אביב. ביקור נוסף בארץ שתוכנן להתקיים ב-2012 בוטל בסופו של דבר. בהופעה הקרובה פרסונס יבצע את משירי "I ROBOT", וסביר להניח שגם את להיטיו ""Eye In The Sky, "Sirius" ו-"Old and Wise".

אלן פרסונס. Jo Boyd Riverlea Photograpghy,
מבטיח שבשנה הבאה יוציא אלבום אולפן חדש, לראשונה מאז 2004. אלן פרסונס/Jo Boyd Riverlea Photograpghy
"רוג'ר ווטרס לא שלח לי שום מסר הפעם. הוא יודע שאתעלם ממנו. אני שמח לבוא ולתמוך בישראל. למוזיקה אין קשר לשום דבר פוליטי"

פרסונס הוא מוזיקאי ומפיק מוזיקלי, שעבד כטכנאי קול באולפני אבי רוד והיה מעורב באלבום אבי רוד של הביטלס, בתקליטי פינק פלויד (ובהם "הצד האפל של הירח") וכן הפיק את אלבום "Year of the Cat" של אל סטיוארט. בשנת 1975 הקים עם אריק וולפסון את להקת אלן פרסונס פרוג'קט. בניגוד למבנה המקובל בלהקות, באלן פרסונס פרוג'קט ההתבססות היתה על המפיקים והמעבדים ולא על המבצעים והנגנים. אלבומם הראשון יצא בשנת 1976, "Tales of Mystery and Imagination" שמו, אלבום קונספט משירי אדגר אלן פו. מאז הוציאה הלהקה 10 אלבומים, והגיעה לשיא הצלחתה עם אלבומה השישי "Eye in the Sky", שיצא ב-1982. שיר הנושא, שביצע וולפסון, הפך ללהיטם הגדול ביותר, והגיע למקום השלישי במצעד הפזמונים האמריקאי. האלבום עצמו הגיע לרשימת עשרת האלבומים הטובים ביותר ב-10 מדינות שונות. להיטים נוספים של הלהקה: "Sirius", הקטע האינסטרומנטלי הפותח את "Eye in the Sky", השיר "Old and Wise" מאותו אלבום, ו-"The Turn Of A Friendly Card", שיר הנושא של אלבומם החמישי. אלבומם האחרון "Gaudi" יצא בשנת 1987 וכשלוש שנים לאחר מכן הלהקה התפרקה. בשנת 2009 מת וולפסון.

רוג'ר ווטרס, שאיתו עבדת בעבר, ניסה למנוע גם ממך להגיע לישראל בפעם הקודמת שבאת לארץ. הוא ניסה גם הפעם? והאם האזנת לאלבומו החדש של ווטרס?

"רוג'ר ווטרס לא שלח לי שום מסר הפעם. אני חושב שהוא יודע שאני אתעלם ממנו. אני שמח לבוא ולתמוך בישראל. המוזיקה מיועדת לכולם, ואין לה קשר לשום דבר פוליטי. מוזיקה היא השפה העולמית. לא שמעתי את האלבום החדש של ווטרס. אם לדבר בכנות, אני לא מקדיש זמן רב להאזנה למוזיקה. יש לי חיים עמוסים גם מבלי להאזין למוזיקה של אחרים. זה מחזיר אותנו לנקודה שעליה דיברנו בהתחלה, מאוד קשה לגרום לאנשים לשבת ולהקשיב במשך 40 דקות או שעה לאלבום שלם בימים אלו. והרדיו לא מנגן אלבום שלם. זה קשה".

עוד באותו נושא

בעין הסערה: הופעה מרטיטת לב של אלן פרסונס פרוג'קט

לכתבה המלאה

לא הוצאת אלבום עם חומרים חדשים במסגרת אלן פרסונס פרוג'קט מאז 1990, ולא אלבום עם חומרים חדשים בקריירת הסולו שלך מאז שנת 2004. אין לך חומרים חדשים?

"רוב הדברים שהוצאתי מאז שנת 2004 היו של הופעות חיות, ובהם הופעות חיות בדי-וי-די ובבלו ריי, ולא היתה לי הרבה מוזיקה חדשה, למעט כמה סינגלים. אני עומד לחתום על חוזה חדש, ואמור להיות לי אלבום אולפן חדש בשנה הבאה. זה יהיה אלבום ראשון חדש ומלא מאז 2004".

בעוד שפרסונס חומק מהשאלה מדוע לא הוציא חומרים חדשים זמן כה רב, הוא ימחזר שוב את עברו עם הוצאה בחודש הבא של מהדורה מיוחדת לאלבום "Eye in the Sky", במלאת 35 שנה לאלבום המקורי. מדובר בקופסה שתכלול שלושה דיסקים ובלו ריי עם מיקס חדש לאלבום, שני תקליטים באיכות גבוהה, חומרים שלא יצאו בעבר, ספר בן 60 עמודים ופוסטר. "המהדורה המיוחדת שתחגוג את יום ההולדת ה-35 של האלבום תצא מיד אחרי שאבקר אתכם בישראל", אומר פרסונס, "היא תכלול בין השאר דיסק שלם עם הקלטות סקיצות של אריק וולפסון בפסנתר, שבהם מקבלים תחושה טובה איך נשמע תהליך יצירת שיר, איך שיר מתפתח משלב הסקיצה ועד המוצר הסופי".

אלן פרסונס פרוג'קט. שלומי פינטו,
אלן פרסונס בהופעתו הקודמת בארץ/שלומי פינטו
"האם העולם ייכחד על ידי מחשבים ומכונות? ובכן, הסמארטפונים כבר הרסו את העולם. אתה מסתכל על קהל בהופעה, וכולם עם הטלפונים שלהם. זה כל כך עצוב, זה כל כך מדכדך אבל אני מקווה שהבועה תתפוצץ"

בהופעה האחרונה שלך בישראל היתה על הבמה נוכחות גברית כמעט מוחלטת – אתה, כל חברי הלהקה, האורחים אביב גפן ואבי סינגולדה וחברי להקת החימום נאג' חמאדי. האשה היחידה במופע היתה מארינה מקסימיליאן. ואגב, מעניין שלרוב הגברים היה קול גבוה, ולאורחת קול נמוך. האם בהופעתך הפעם נראה יותר נשים?

"זאת תמיד היתה הדמוגרפיה שלי, תמיד היו בעיקר גברים במוזיקה שלי. אני מצטער על זה, כי אני שמח לפנות לנשים לא פחות מאשר לגברים, אבל ככה זה ברוב המקרים של הרוק המתקדם ושל הרוק הקלאסי. הם נשלטים על ידי גברים".

הפקת חלק משירי האלבום "Blackfiald V" שהוציאה בתחילת השנה להקת בלאקפילד של אביב גפן וסטיבן ווילסון. איך היה לשתף פעולה עם גפן?

"היה נהדר. הופעתי איתו במשך 3-4 שנים, וכמובן היה לי קשר עם סטיבן ווילסון שעבדתי גם איתו. העובדה שסטיבן ווילסון הוא חלק מההרכב היא חלק ממה שגורם לזה לעבוד. אביב מאוד פופולרי בישראל. אני זוכר שעשינו מיקסים, כשאביב היה בישראל ואני באולפן בקליפורניה. הוא האזין בזמן אמת למיקסים, ואמר מה הוא אוהב ומה הוא לא אוהב. זה אחד השינויים שחוללו מחשבים למפיקי אלבומים כמוני. אנחנו לא מחויבים לנסוע יותר, אלא יכולים לשתף פעולה דרך אולפן המחובר לאינטרנט. הדרך לישראל ארוכה, לא ארצה לבוא לעתים קרובות אם אינני חייב. כמובן שאני אוהב את הארץ, אבל אני לא אוהב לטוס 5-6 פעמים בשנה, זאת דרך ארוכה".

אלן פרסונס. GettyImages
"אני לא מקשיב למוזיקה של אחרים". אלן פרסונס/GettyImages

זווית ישראלית נוספת: אתה מופיע עם הבסיסט הישראלי, גיא רז.

"גיא נהדר. הוא נגן מצויין. יש הרבה חברים בתל אביב ובישראל. הוא כמובן מצפה לנסיעה, כנראה יותר מאחרים. הוא עם המשפחה שלו, הוא חוגג בר מצווה לבן שלו ממש לפני ההופעה שלנו. אנחנו נהיה שם. אנחנו פה לכמה אירועים חברתיים לצד מקצועיים".

לפני כשנה הקלטת אלבום סימפוני כפול בהופעה חיה בקולומביה. למה דווקא בקולומביה ולא בלונדון למשל? ומה הסיכוי שתקליט עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית?

"היה אירוע גדול מבחינתנו בקולומביה, והיתה לנו הזדמנות להופיע שם בשידור חי בטלוויזיה. הייתה לנו הזכות להקליט ולצלם שם. לא יצא לי לדבר עם זובין מהטה, והייתי שמח להיות בקשר איתו. אלו עניינים שקשורים בתקציב בדרך כלל. אני אוהב לנגן עם תזמורת, ובכל פעם שיש לי הזדמנות לעשות זאת, אני עושה את זה".

"באמת, יש סדרה עם דמות של עורכת דין בשם אלן פרסונס? המקצוע האחרון שהייתי בוחר הוא להיות עורך דין"

מה הדבר המפתיע ביותר שגילית על ישראל בביקוריך הקודמים אצלנו?

"היופי הטבעי. זאת מדינה מאוד יפה. גם באזור העירוני וגם מחוצה לו. מקום מלבב. אתם ברי מזל לגור שם".

בסדרת הטלוויזיה "דמג'ז", זוכת 4 פרסי האמי, אחת הדמויות הראשיות היתה עורכת דין, ששמה כמעט זהה לשלך - אלן פרסונס (בשינוי קטן אחד: לדמות קראו Ellen ולך Alan). מה דעתך על כך והאם יצא לך לחשוב איך היה נראה קו חיים מקביל שלך, אם היית בוחר במקצוע אחר כמו עריכת דין?

"באמת, היתה שם דמות בשם אלן פרסונס? לא ידעתי על הסדרה הזאת. לעתים קרובות, למשל בגרמניה ובאוסטריה, הוגים את שמי כא?לן (Ellen). במקצועי כמוזיקאי אתה נפגש עם הרבה עורכי דין, אז אתה מתוודע לחוקים בעולם התרבות והבידור. אבל המקצוע האחרון שהייתי בוחר הוא להיות עורך דין".

הרכב החימום יהיה Swan Band של נועה שמר וירון אמיתי. כרטיסים להופעתו של פרסונס ב-9 בנובמבר במרכז הקונגרסים בחיפה ניתן לרכוש פה, וכרטיסים להופעתו ב-11 בנובמבר בהיכל מנורה מבטחים תל אביב ניתן לרכוש כאן. מחירי הכרטיסים: 549- 199 ¤

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully