וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת ורשת זכו במכרז ערוץ 2

14.4.2005 / 0:05

שתי הזכייניות הוותיקות ימשיכו לשדר עשר שנים נוספות. שידורי "טלעד" יסתיימו בעוד כחצי שנה. "כאן" החדשה צפויה להתפרק

החברות "קשת" ו"רשת" הן שתי הזכייניות שזכו אמש במכרז בערוץ 2, כך על פי החלטת מועצת הרשות השנייה, שהסתגרה בימים האחרונים בבית מלון על מנת להכריע בהחלטה החשובה. מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה, הכריז על תוצאות הדיונים, ונקב בניקוד הסופי של המתחרות, במסיבת העיתונאים שנערכה במלון בקיסריה. "קשת" ו"רשת" זכו בזיכיון השידור בערוץ לעשור הקרוב לפחות. מנהלי הזכייניות העדיפו להיעדר ממסיבת העיתונאים, ולחכות להכרזה במשרדיהן. הזכיינית המפסידה, "טלעד", תסיים את שידוריה בערוץ בעוד כחצי שנה. הקבוצה החדשה, "כאן", צפויה להתפרק.

הזכיינית "קשת", שזכתה בניקוד הגבוה ביותר בדיוני הוועדה, תשדר במשך ארבעה ימים בשבוע. "רשת" תקבל שלושה ימים. כעת מצפים ברשות השנייה לערעור על תוצאות המכרז בעתירה לבג"ץ, אשר אחת או שתיים מהקבוצות המפסידות עשויה להגיש לבית המשפט העליון. עו"ד דורון אבני, היועץ המשפטי של הרשות השנייה, מסר כי הרשות כבר הכינה את עצמה למצב שכזה.

עם זאת, שתי הקבוצות המפסידות הוציאו אתמול הודעות המברכות את קשת ורשת על זכייתן במשרד. מכאן מסרו כי "אנו מאחלים לזוכים הצלחה רבה". הזכיינית הנוכחית טלעד הוציאה הודעה האומרת כי "קיבלנו באכזבה את ההודעה על אי זכייתנו... אנו מברכים את הזוכים ומאחלים להם בהצלחה".

שקלול הניקוד שקיבלו ארבע הקבוצות המתחרות - רשת, קשת, טלעד וכאן - מורכב מ- 55% מרכיבים כלכליים (ביד, השקעה בדרמות ובסרטים דוקומנטריים והשקעה בתכניות בנושאים "מועדפים" - פריפריה, תרבות ומסורת יהודית) ומ- 45% ניקוד שנתנו חברי המועצה, בהתבסס על חוות הדעת של יועצי התוכן למכרז.

הביד - דמי הזיכיון החד פעמיים - שהציעו המתמודדים היו: כאן 80 מיליון שקל, טלעד 93 מיליון שקל, רשת 124 מיליון שקל וקשת 171 מיליון שקל. סך הניקוד כתוצאה מהביד: טלעד 26.4%, כאן 25.5%, רשת 28% וקשת 30%. מנכ"ל הרשות השנייה, מוטי שקלאר הדגיש כי ההבדל בין ההצעה הגבוהה להצעה הנמוכה היה 4.5% בלבד.

מקשת נמסר אתמול כי "אנו מודים לוועדת המכרזים ולרשות השנייה על האמון שנתנו בנו, להוביל את הטלוויזיה המסחרית בישראל גם בעשור הבא ומודעים לאחריות הציבורית והמקצועית שמוטלת עלינו. קשת מתכוונת להמשיך ולפעול לפי הסטנדרדים המקצועיים הגבוהים ביותר על מנת להבטיח לציבור בישראל טלוויזיה מרגשת, מגוונת ובעלת משמעות".

הנוצצת והפטריוטית יחלקו את העוגה

"קשת", הנוצצת והבורגנית מבין הזכייניות והנחשבת למובילה הן מבחינה כספית והן מבחינה תכנית, היא שתחלוש על הנתח הגדול יותר בשבוע. החברה נמצאת בבעלותם של חיים סבן, אלכס גלעדי, מוזי ורטהיים וקבוצת 'קוקה קולה', וילי נגל, וקבוצת לאומי ושות'. נשיא החברה הוא אורי שנער והמנכ"ל הוא אבי ניר. קשת מחזיקה בכמה מהתוכניות המצליחות בשנים האחרונות וביניהן "כוכב נולד", "ארץ נהדרת" ו"השגריר". אחד מכוכביה הגדולים הוא ארז טל, לשעבר מנהל התכניות שלה, שייצר לה את "רק בישראל" ו"הכספת", ועתיד להניב שעשועון חדש בקרוב. טאלנטים נוספים ברשותה הם צביקה הדר, אסי כהן, אורנה בנאי וטל פרידמן.

במניות "רשת", הנחשבת לממלכתית והפטריוטית מבין הזכייניות, מחזיקים אביב גלעדי, "פולאר תקשורת", מיכאל שטראוס וצדיק בינו. מנכ"ל החברה הוא יוחנן צנגן. הקלפים החזקים שברשותה הם יאיר לפיד, שסיפק לה את תוכנית הטוק-שואו שלו ואת סדרת הדרמה "חדר מלחמה"; יגאל שילון ו"פספוסים" הוותיקה, רפי גינת ו"כלבוטק" האלמותית ונסים משעל עם "משעל חם". תוכניות להיט נוספות הן "ערב אדיר" ו"משחק מכור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully