וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוחלצי

15.11.2001 / 13:18

ניסן שור מתחנן בפני כל מי שעדיין שולח ידו ברוק מתקדם להתנזר מן התופעה הרצחנית הזאת, ובהזדמנות זאת גם לא להעיז לקנות את האוסף החדש של פינק פלויד לאחיין החנון

רוק מתקדם זה חרא. אני אומר זאת בתור אחד שהיה שם. בתור אחד שכשהוא היה חצי ילד-חצי נקניק קנה באטרף תקליטים של אמרסון לייק ופאלמר, ג'נטל ג'יינט, קאמל, יס, כל הלהקות המעפנות האלה שהפכו את המוזיקה הפופולרית לגרסת רוקוקו בומבסטית, נפוחה, מעובדת להגזים ודרמטית עד כדי גיחוך, שנמשכת בממוצע 20 דקות ומצליחה לזקק את כל מה שרע במוזיקה: גם יומרני, גם מתחכם, מהוקצע, שמרני ומאוד משעמם. היי, אפילו היה לי תקליט של ריק ווייקמן, ירחם השם, עם כל הקלידים המקולדנים שלו.

אבל יום אחד, אתה פשוט כבר לא יכול להקשיב לזה. כשאני מנסה להאזין היום לתקליט דוגמת Tarkus של אי.אל.פי (כמו שאוהבים חננות הרוק מתקדם לכנות את אמרסון, לייק ופאלמר), אני לא יכול שלא להיקרע מצחוק. זה רוק או שמישהו כרגע הביא לי ביס בתחת? ברגעיו המכוערים ביותר היה הרוק המתקדם תפלץ אצטדיונים שיצא מכלל שליטה עם הרכבים של מיליון נגנים ומיליון כלי נגינה שמבצעים שירים מה זה מתוחכמים (ותקשיבו לסולו גיטרה); ברגעיו היותר יפים היו קינג קרימזון ופינק פלויד (וגם את ואן דר גראף ג'נרייטור. את ג'נסיס אף פעם לא אהבתי).

פינק פלויד היא לא להקת רוק מתקדם קלאסית (אני לא בטוח, אבל נדמה לי שהם אף פעם לא השתמשו במלוטרון), אבל אפשר בקלות לכלול אותה בז'אנר עם כמה קטעים ארוכים ורב רובדיות מוזיקלית מגניבה. תקליט האוסף החדש שלהם “Echoes” מצחין מאופורטוניזם עסקי, אבל יש בו בכל זאת כמה מהקטעים הכי טובים של הלהקה המוצלחת הזאת.
“Astronomy Domine”, “See Emily Play”, “Bike”, “Arnold Lane” המוקדמים והנהדרים,
“Money”, “Time”, “Wish You Were Here”, “Comfortably Numb” ועוד.

מי צריך את האוסף הזה? אף אחד. למי הוא מיועד? לעורכים המוזיקליים המוכשרים של גלגל"צ, שלא יהיה קשה להם לחפש את הלהיטים הלוהטים של פינק פלויד בכל התחנה ואז הרס"ר יראה שאין להם דיסקית. המלצה: אם עדיין אין לכם, תקנו את “Piper at the Gates of Dawn”, “A Saucerful of Secrets” והאוסף האדיר “Relics”, ואתם לא צריכים יותר כלום של פינק פלויד. במילא אחרי שסיד בארט עזב הם רק הידרדרו והידרדרו עד "החומה".

ואני שוב מתחנן – תפסיקו להקשיב לרוק מתקדם. זה הפך את החיים שלי ליפים יותר וזה ישפר גם את איכות חייכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully