וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומת של אגד מואשמת בגזענות

18.11.2003 / 10:00

נציב קבילות הציבור ממליץ לפסול את פרסומת החאפרים, המעודדת סטריאוטיפים נגד מזרחים

נציב קבילות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, גיורא רוזן, פסק כי פרסומת "החאפרים" של אגד נגועה בגזענות נגד מזרחים. "מעריב" מדווח היום כי רוזן ממליץ להנהלת הרשות לפסול את הפרסומת, זאת בעקבות תלונות שהונחו על שולחנו מאז עלתה הפרסומת לאוויר בערוצים 2 ו-10.

המתלוננים נגד הפרסומת - שנועדה להתריע מפני נהגים "חאפרים", לעומת נהגי אגד המנוסים - התרעמו נוכח העובדה שהנהגים הבלתי מורשים הם ממוצא מזרחי, בעוד נהג האוטובוס נראה אשכנזי לעילא. נציג פניות הציבור של אגד, רוני פלאוט, השיב על הטענה ואמר: "הנני דוחה בשאט נפש את הקביעה כי החאפרים המוצגים בתשדירים נראים כולם 'בני שחורים, מזרחיים'. רק מי שנגוע בתסביך נחיתות עמוק יכול לייחס לאגד דעות קדומות וניסיון ליצור בידול עדתי... לעצם הענין - שניים מארבעת השחקנים הם 'אשכנזים טהורים', והמסר של התשדירים הללו הינו להזהיר את הציבור מפני נסיעה בתחבורה בלתי-מורשית ובלתי-בטיחותית. להערכתנו המסר הזה עובר ונקלט מצוין בקרב רוב הציבור שחלקם של' המזרחים' בו איננו מבוטל".

"מעריב" מדווח כי תשובתו של הדובר לא סיפקה את הנציב, שטען כי הסטריאוטיפים הם שנקלטים על ידי הציבור, ולא מקצועיותם של נהגי אגד. מאגד נמסר בתגובה כי אין בכוונתם להוריד את הפרסומת, אלא דווקא להרחיב את היקף הפרסום בנושא החאפרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully