וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלל עמוק תשע

ניר נאמן

17.10.2005 / 12:30

פסטיבל אייקון למד"ב כולל השנה הקרנות מיוחדות, מחזמר של מעריצי באפי ופרודיה טורקית. ניר נאמן נכנס למטריקס

במקביל לפסטיבל הסרטים חיפה, נפתח בסינמטק בתל אביב "אייקון 2005", שהוא הפסטיבל התשיעי למדע בדיוני, פנטסיה ומשחקי תפקידים. כבר מתוך שמו ברור שאין לבטלו במשיכת כתף אגבית. לו רק היתה זו שנתו התשיעית – דיינו. לו רק הקרין סרטים מכל העולם – דיינו. לו רק קימבן משחקי פנטסיה ושלל ארועים ודוכנים בהחלט שדיינו. הארוע המגניב הזה עושה בית ספר לפסטיבלים שונים בארץ, בכך שהוא מקפיד לצמוח ולהתפתח ולא להיכנס לאיזו שנת חורף מנהלית ולחזור על האטרקציות המשומשות של שנה שעברה.

בזכות חיבת המדור למעריצים באשר הם, נפתח במתן הכבוד לבאפי. קבוצת המעריצים מעלה עיבוד בימתי לפרק שהיה מועמד לפרס האמי "פעם נוספת, ברגש". אלו שאינם בקיאים בקורותיה הטלוויזיוניות של קוטלת הערפדים, נעדכן שמדובר בשד המטיל כישוף מוזיקלי על באפי וחבר מרעיה, מה שנותן תירוץ לפרק שכולו שירה וריקודים, במילים אחרות, מחזמר. התרגום העברי הוא בונבוני ושנון, ואת ליבנו כבשו מיד המקומיים בתפקיד ספייק, טארה, זנדר ואניה. תואמת באפי קצת התרגשה בגנראלית, אבל השתפרה פלאים לקראת הפינאל. יש משהו מאוד נבון בעיבוד העברי, שנראה כמו העלאת סולו של מופע מעריצי "מופע הקולנוע של רוקי" ללא הסרט שמאחוריו. גם הבחירה לפתוח את הערב ב-pre-show, שנותן כבוד לשירים ממיוזקלים שהפכו לפולחן, ובמיוחד לשיר הנושא מ"קברט" המבוצע על ידי השד שמפליא לרקוד, מראה שהחבר'ה עשו שיעורי בית ואינם סתם פרחחים שמעבירים את זמנם בבטלה מול הדי-וי-די. צריך לזכור שמדובר במעריצים, אין כאן תואמות רמה מסינגר וריטה שעושות פליק פלאקים ושרות מושלם במקביל. עשו כבוד למעריצים ששרים בלי פלייבק ובואו מעושנים בהמוניכם.

נעבור לאולמות הקולנוע - הפסטיבל ייפתח בהקרנת הבכורה לסרט "סרניטי", שהוא פריקוול לסדרת הטלוויזיה "פיירפלי", שיש הגורסים משום מה שהורדה בטרם עת. מחמת הפחד ממספר מעריצים בעלי עיניים יוקדות לא נסגור חשבון עם הסרט על במה זו. נציין גם שהוא מבית היוצר של ג'וס ווידון הגאון, שסיפק את סדרות הטלוויזיה "באפי" ו"אנג'ל". ווידון היה מעורב בכתיבת הפרק הרביעי בסדרת "הנוסע השמיני", וקיטר לכל מי שרצה לשמוע שלא נתנו לו להתבטא. ואכן רב הדמיון - באפיון הדמויות, קווי העלילה והנושאים האקולוגיים. אפשר לראות מה ווידון רצה לעשות שם ומה לא מצא חן בעיני מפיקי סדרת "הנוסע השמיני", וולטר היל ודיוויד גיילר המבריקים לא פחות. "סרניטי" מצטיין בחוש הומור מפתיע ובפעלולים שלפעמים קצת מאכזבים. גם הקאסט קצת חיוור, ואינו מצטיין בקינקיות שאפיינה את הסרט ההוא. בכלל, בפעם הבאה, אם אפשר, היינו שמחים לראות קצת יותר זומבים.

קפטן על הגשר

מיפן מגיע "קאשהרן" עוצר הנשימה. מדובר ביצירה רבת יופי שמורידה את הניאגרה על ג'וד לאו והמעורבים בכדור השינה "סקיי קפטן ועולם המחר". הפוסט-מודרנים שביניכם ירעידו את קירות אולם הקולנוע כשיגעו מצחוק מול "GORA", הפרודיה הטורקית על סרטי מדע בדיוני. מדובר בסרט מצחיק נורא, שמסתלבט חופשי על סרטים כמו "המטריקס", "מלחמת הכוכבים", ו"האלמנט החמישי". "GORA", איך לומר זאת בעדינות, מקבע את מעמדה של טורקיה כאומה אנאלית, בשלל בדיחות טובות לב על הומואים – מומלץ בחום.

ויליאם שאטנר, הלוא הוא קפטן קירק האחד והיחיד, עשה בושות באחד מכנסי ה"טרקיס" כששלח את המעריצים לכל הרוחות למצוא חיים משלהם, מנסה לפצות בהופעה מודעת בקומדיה החביבה "Free Enterprise" (בינתיים הוא גם הרים פרס אמי על משחקו בסדרה הלא מד"בית בעליל, "בוסטון ליגל").

בין לבין, יעניק הפסטיבל את פרס אייקון לסרט שיבחר כחביב הקהל, ועוד לא אמרנו מילה על האורחים:

רוברט ברנט במאי הסרט "Free Enterprise", שמבטיח לספר הכל וגם לפזר קצת ספויילרים (ופוטג' אקסקלוסיבי) מהסט המדובר של "סופרמן חוזר", לו הוא ביים את ה-making off. יחד אתו יבוא גם הבמאי רוג'ר נייגארד שיציג את סרטו החדש "שישה ימים ברוזוול". נייגארד כבר עשה לעצמו שם בשני סרטיו על מעריצי סטר- טרק ויחד עם ברנט יעביר פאנל על עולם המדיה החדשה.

מספרים על טים פאוורס, שספריו זכו בשלל פרסים בינלאומיים והוא יהיה כאן במיוחד בשבילכם בכיתת אמן, סדנת כתיבה, הרצאת פתיחה, ובין לבין יחתום לכל מי שירצה על שלל ספריו המדוברים. ככה במקביל גם יוענק פרס גפן לספרות מדע בדיוני ופנטסיה מתורגמת ומקומית וכמובן כמובטח משמו של הפסטיבל, יתנהלו בחוץ ברחבות השונות שלל משחקי תפקידים סקסים וצ'יזיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully