וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיפור אהבה אחר" זכה בפסטיבל בספרד

דפנה ארד

16.11.2006 / 11:23

סרטו של אורי בר-און זכה בפסטיבל הסרטים של מרבאה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר

הסרט "סיפור אהבה אחר" של הבמאי אורי בר-און זכה בפסטיבל הסרטים במרבאה, עיירת חוף בספרד בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר. פסטיבל מרבאה אורגן השנה בפעם הראשונה בשאיפה להפוך לפסטיבל קאן של ספרד.

הסרט בכיכובם של רות גלר ויוסף כרמון, מספר את סיפור אהבתם של בני זוג בגיל הזהב. הבמאי בחר להמחיש את אהבתם של בני הזוג הקשישים באמצעות סצנת מין נועזת ביניהם. בר-און מסביר: "מה שהדליק אותי זה שבדרך כלל בקולנוע לא מראים סצינות סקס בין אנשים כל כך מבוגרים. זה יכול להיות נורא יפה וזה לא מגעיל בכלל. "

"לא התרכזתי בעירום מפני שזה היה הורג אותי"

רות גלר לא סרבה להתפשט למען האמנות: "זו היתה חוויה להשתתף בסרט הזה. היתה בו חשיפה, שלא הייתי רגילה אליה. אבל אורי הוא כזה במאי עדין שהוא הבטיח לי שלא יהיה שום רמז לפורנוגרפיה. הבנתי שזה לא העיקר שם, אחרת לא הייתי עושה את זה, אני כבר לא בגיל.

הנכדה שלי לא ראתה את הסרט, מכיוון שהיא רק בת 8. בתי אמרה שהסרט יפה ועדין, וזה מה שאני שומעת מכל האנשים, זה מה שהיה חשוב לי. לא התרכזתי בעירום מפני שזה היה הורג אותי, וחוסם אותי. התרכזתי במוות. אמרתי לו שזה יעזור לי, אם אני אחשוב על פרידה מאדם אהוב, כאילו זו הפעם האחרונה."

מיכה שגריר אומר שהסרט משעמם

הסרט הופק כחלק מפרויקט אדפטציה קולנועית לשירי המשורר יהודה עמיחי בהפקת מיכה שגריר, אבל בסופו של דבר, הסרט הוקע ממנו, "למרות שמדובר על פרוייקט של ערוץ 1 הוא לא ישודר בערוץ 1. מיכה שגריר אמר לי שזה בגלל סצינת הסקס, ואם אוריד את הסצינה הזו, הסרט ישודר, אבל אז הוא שינה את הגרסה שלו לכך שזה סרט מטופש ומשעמם והוא לא מוכן שהוא יוקרן כחלק מהפרוייקט, לבסוף הגענו לפשרה שזכויות הסרט ילכו אלי, ובתמורה הוא לא ישודר בערוץ 1"

בנוסף על זכייתו בפסטיבל הסרטים בספרד, השתתף הסרט עד כה גם בפסטיבל הבינלאומי לסרטים קצרים בלוס אנג'לס, והתקבל לפסטיבל הסרטים הקצרים במיאמי, לפסטיבלי הסרטים של ג'ירונה וורשה, ולפסטיבל "ללא מילים" בבולזנו איטליה.

למרות אווירת הפסטיבלים המסחררת, בר און לא שוקט על שמריו: "לפני שלושה שבועות שודר סרטי "52-50" בערוץ 2 , שמתעסק באלימות משטרת הגירוש. ואני עובד על עוד פרוייקטים כמו סרט דוקומנטרי שעוסק בבחור מסנגל שרוצה שהילד שלו שנולד בישראל יהיה מלך באפריקה, וגם על סרט עלילתי יחד עם שני אנשים מאוד מוכשרים".

תגובת מיכה שגריר: זאת עוד הוכחה להזיות ולחוסר הדיוק הסדרתי של הבחור, עייפה נפשי מלהתמודד עם זה מחדש, אני מבקש ומציע שיפנו לאגוד התסריטאים שבדקו את הטענות שלו, ויקבלו מהם את מה שיש להם להגיד על החלטתי, שלא לכלול את הסרט הזה באיזשהו מקבץ שאני יזמתי הפקתי ושילמתי.

מצד שני, לאור בקשתו נתתי לו את ברכתי והסכמתי שהסרט יוכל להיות מוקרן בכל מקום שיהיה מוכן להקרין אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully