וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים דחו את הצעת החוק "אין נאמנות-אין תקציבים לסרטים"

אייל דץ

9.5.2010 / 14:17

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את ההצעה לתיקון חוק הקולנוע, לפיה סרטי קולנוע יזכו לתמיכה רק במידה ויוצרי הסרט יחתמו על הצהרת נאמנות למדינה. ביום רביעי היא תגיע לכנסת

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) על הסף את הצעת החוק לתיקון חוק הקולנוע, לפיה סרטי קולנוע יזכו לתמיכה רק במידה ויוצרי הסרט יחתמו על הצהרת נאמנות למדינת ישראל. מלבד שרי ש"ס שתמכו בהצעת החוק של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), כל יתר השרים התנגדו או נמנעו. בן ארי אמר לוואלה! תרבות כי למרות ההפסד בוועדת השרים הוא מתכוון בכל מקרה לעלות את הצעת החוק לדיון במליאת הכנסת ביום רביעי.

"זוהי ממשלה שחלק גדול מיושביה מדברים על 'אין נאמנות אין אזרחות' אך במבחן המציאות הם מחלקים פרסים לאויבי המדינה", אמר בן ארי, כשהוא מכוון למפלגת ישראל ביתנו שהשר מטעמה, יצחק אהרונוביץ החליט להימנע בהצבעה ושני השרים הנוספים מטעמה סטס מיסז'ניקוב וסופה לנדבר בחרו שלא להגיע כלל להצבעה.

"לא ייתכן שמי שמשתלח במדינת ישראל יקבל מיליוני שקלים מימון לסרטים שהוא יוצר". בן ארי התייחס לעובדה כי למרות שיחד איתו חתום על הצעת החוק גם ח"כ משה מטלון מישראל ביתנו, העדיפו שרי ישראל ביתנו לא לתמוך בהצעת החוק: "הציבור שהעניק מנדטים רבים לישראל ביתנו ישפוט אותה. לפני שהם מדברים על 'אין נאמנות אין אזרחות' כדי שיפנימו את הסיסמה 'אין נאמנות אין פרסים'".

במשרד התרבות התנגדו להצעת החוק של בן ארי. כפי שפורסם בוואלה! תרבות, החלטת משרד התרבות להתנגד להצעת החוק באה בעקבות חוות דעת משפטית שהזמין המשרד ולפיה הצעת החוק לא עומדת במבחן בג"ץ."אם תתקבל הצעת החוק סביר להניח כי זו תיפסל על ידי בג"ץ כעומדת בניגוד לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, בהיותה פוגעת בכבוד האדם, בחופש העיסוק שלו ובזכותו להביע את דעותיו בפומבי, אף אם אלו מרגיזות ומקוממות", נכתב בחוות הדעת המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully