וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית פטרישיה ניל הלכה לעולמה

עינב שיף

9.8.2010 / 8:46

ניל, זוכת האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "האד", נאבקה בסרטן הריאות, שהכריע אותה בגיל 84

השחקנית פטרישיה ניל מתה אמש (ראשון) בביתה שבמרת'ס ויניארד בגיל 84, לאחר מאבק ממושך בסרטן הריאות בו חלתה.

היא התמודדה עם המחלה שלה כפי שהתמודדה עם כל הניסיונות אותן צלחה", אמרה משפחתה בהצהרה רשמית. "היא עשתה זת בחסד רב, הומור טוב והעקשנות המפורסמת שלה". "היא היתה נפלאה", ספד לה חבר ילדות ותיק. "גם אחרי שהלכה להוליווד, היא אף פעם לא שכחה אותנו".

ניל נולדה ב-20 בינואר 1926 בקנטקי שבארצות הברית. לאחר לימודי דרמה במכללת נורת'ווסטרן עברה לניו יורק, שם החלה לשחק בהפקות בברודווי וכבר בהפקה השנייה שלה זכתה בפרס הטוני על משחקה ב-"צד אחר של היער". היא שיחקה לצד רונלד רייגן בסרט "ג'ון אוהב את מרי" בשנת 1949 ופרצה לתודעה הקולנועית בסרטים רבים, ביניהם "כמעיין המתגבר" עם גרי קופר הנשוי והמבוגר ממנה, עמו ניהלה רומן ואף נכנסה ממנו להריון, אולם עברה הפלה. לאחר מכן, חוותה ניל התמוטטות עצבים.

ניל התאוששה והמשיכה לשחק לצד כוכבי הוליווד הגדולים, בין השאר ב"פנים בהמון" של איליה קזאן, "ארוחת בוקר בטיפני" וב"האד" ("פרא מני אלף") של מרטין ריט לצד פול ניומן, התפקיד שהביא לה את האוסקר לשחקנית הטובה ביותר. במהלך הקריירה שלה, סירבה ניל לתפקיד מיס רובינסון ב"הבוגר" וגם שיחקה בפיילוט של "משפחת וולטון המפורסמת וזכתה על תפקידה בגלובוס הזהב, אך לא המשיכה לסדרת הטלוויזיה המיתולוגית.

ניל היתה מועמדת לאוסקר פעם בסרט "הנושא היה שושנים" בשנת 1968. עצם השתתפותה בסרט ריגשה את הוליווד, שכן תשע שנים קודם לכן, עברה ניל שבץ חריף, לאחריו שרתה 21 ימים בתרדמת. גם נישואיה של ניל לסופר רואלד דאל, סופר הילדים המפורסם ("צ'רלי וממלכת השוקולד", "מר שועל המהולל"), היו רצופי טרגדיות, כאשר בן אחד שלהם מת מחצבת ואילו בנם ת'יאו נפגע בתאונת דרכים כאשר מונית דרסה את עגלתו. ניל ודאל התגרשו בשנת 1983, לאחר רומן שניהל דאל, שהלך לעולמו בשנת 1990.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully