וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2011: הלילה של "נאום המלך"

עינב שיף

28.2.2011 / 6:32

סרטו של טום הופר זכה בארבעה פרסים, בהם הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר. נטלי פורטמן זכתה בפרס השחקנית. פרס לסרט על בית ספר רוגוזין בת"א

רויטרס

"נאום המלך" הוא הזוכה הגדול בטקס האוסקר ה-83 שהתקיים הלילה (ראשון, שעון ארה"ב) בתיאטרון הקודאק בלוס אנג'לס. הסרט הבריטי זכה בארבעה פרסים: פרס הסרט הטוב ביותר, פרס הבמאי הטוב ביותר לטום הופר, פרס השחקן הראשי לקולין פירת ופרס התסריט המקורי הטוב ביותר לדיוויד סיידלר. נטלי פורטמן זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על "ברבור שחור" והודתה בנאום נרגש להוריה, לבמאי הסרט דארן ארונופסקי ועוד. פירת עצמו אמר בנאומו "נראה לי שהקריירה שלי הגיעה לשיא", לקול תשואות הקהל.

בכך, הביס "נאום המלך" את "הרשת החברתית" שזכה בשלושה פרסים - פרס התסריט המעובד הטוב ביותר, פרס העריכה הטובה ביותר ופרס המוזיקה המקורית הטובה ביותר. "התחלה" זכה בארבעה פרסים, כמו "נאום המלך", אך היו אלו פרס הצילום, פרס עיצוב הסאונד, פרס עריכת הסאונד ופרס האפקטים.

ישראל אמנם לא משתתפת בטקס השנה, אך הסרט התיעודי הקצר "Strangers No More", אודות ילדי הפליטים הלומדים בבית הספר ביאליק רוגוזין בתל אביב, זכה בקטגוריה שלו. "תודה לילדי הפליטים של בית הספר ביאליק רוגוזין בתל אביב", אמרה מעל הבמה היוקרתית קארן גודמן, במאית הסרט (לצד קירק סימון), שהודתה גם למנהלת בית הספר, קרן טל. "הראיתם לנו שדרך חינוך לסובלנות הכל אפשרי".

נטלי פורטמן, קולין פירת', כריסטיאן בייל, מליסה ליאו. Matt Sayles, AP
תמונה קבוצתית: הזוכים בפרסי המשחק - פירת', ליאו, פורטמן ובייל/AP, Matt Sayles

שחקני "פייטר", מליסה ליאו וכריסטיאן בייל זכו בקטגוריות שחקני המשנה. ליאו זכתה בפרס אחרי מופע די מביך של קירק דגלאס, שמשך את ההכרזה דקות ארוכות ופלירטט גם עם האתווי וגם עם ליאו. ליאו עצמה הצליחה להוציא את המילה "Fucking" מפיה לקול צחקוק הקהל הפוליטקלי קורקט, כשנזכרה כיצד הפסידה לקייט בלנשט את הפרס לפני שנתיים.

"צעצוע של סיפור 3" זכה כצפוי בפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר, לאחר שמגיש הפרס, ג'סטין טימברלייק, הודיע לקהל כי הוא למעשה האמן המיסתורי בנקסי שסרטו, "Exit Through Gift Shop" הפסיד בקטגוריית התעודה ל"המעגל הפנימי". במאי "המעגל הפנימי" העוסק במשבר הכלכלי בארה"ב, צ'רלס פרגוסון, אמר כי "איש מהאחראים למשבר לא בכלא, וזה לא מתקבל על הדעת".

קירק דאגלס עם מליסה ליאו. GettyImages
פלירטוטים חסרי בושה. קירק דאגלס עם מליסה ליאו/GettyImages

חובבי המוזיקה התרגשו לראות את טרנט רזנור, הוא ניין אינץ' ניילז, עולה לקבל את פרס המוזיקה המקורית הטובה ביותר לסרט על "הרשת החברתית", אותו יצר יחד עם אטיקוס רוס. פרס נוסף הוענק לסרטו של דיוויד פינצ'ר, בקטגוריית העריכה הטובה ביותר. בפרס השיר המקורי הטוב ביותר זכה רנדי ניומן על "We Belong Together" של "צעצוע של סיפור 3".

ארון סורקין זכה כצפוי בפרס התסריט המעובד הטוב ביותר על "הרשת החברתית". הסרט הראשון שזכה בטקס הוא "אליס בארץ הפלאות", שזכה בפרס העיצוב האמנותי הטוב ביותר. הפתעה ראשונה בטקס נפלה כשוולי פוסטר זכה בצילום על "התחלה" על פני רוג'ר דיקנס של "אומץ אמיתי" שנחשב לפייבוריט.

סלין דיון. GettyImages
קיטש צפוי. סלין דיון/GettyImages

לצד הפרסים, האתווי ופרנקו הרשימו עם מונולוג פתיחה בו הצליחו לשמור על קצב ועניין, עם בדיחות לא רעות על עצמם ונושא לוהט בקולנוע של השנה - לסביות. לאחר מכן ביצעה האתווי נאמבר נפלא בו הסתלבטה בלי חשבון על יו ג'קמן, מנחה הטקס מלפני שנתיים, על שהבריז לה מנאמבר בטקס ומיד לאחר מכן הגיע ג'יימס פרנקו מחופש למרילין מונרו ואמר "בדיוק קיבלתי הודעת SMS מצ'רלי שין". קטע משעשע אחר היה רימיקס של סצנות מתוך סרטים כמו "דמדומים 3", "הרשת החברתית", "הארי פוטר ונתיבי המוות" לקטעי דאנס.

קטע יפה אחר היה הופעתו של בילי קריסטל, שהנחה 8 פעמים האוסקר ונשא מונולוג לזכרו של בוב הופ, שהנחה את הטקס 18 פעמים. סלין דיון ליוותה את הקטע המסורתי לזכר אנשי הקולנוע שהלכו לעולמם (בו שכחו את קורי היים) ואחריה, זוכת האוסקר האלי ברי עלתה להספד יפה של לינה הורן, מהנשים השחורות הראשונות בהוליווד. לאחר פרס הבימוי עלו לבמה זוכי פרס האוסקר למפעל החיים השנה, פרנסיס פורד קופולה, אליי וולך וקווין בראונלואו. כפי שהבטיח, ז'אן לוק גודאר, הזוכה הרביעי בפרס, לא הגיע לטקס.

ג'יימס פרנקו עם אן האתווי. GettyImages
הומור טוב. פרנקו והאתווי/GettyImages

כל הזוכים:

*הסרט הטוב ביותר: "נאום המלך"

*הבמאי הטוב ביותר: טום הופר, "נאום המלך"

*השחקן הטוב ביותר: קולין פירת', "נאום המלך"

*השחקנית הטובה ביותר: נטלי פורטמן, "ברבור שחור"

*שחקן המשנה הטוב ביותר: כריסטיאן בייל, "פייטר"

*שחקנית המשנה הטובה ביותר: מליסה ליאו, "פייטר"

*סרט האנימציה הטוב ביותר: "צעצוע של סיפור 3"

*סרט התעודה הטוב ביותר: "המעגל הפנימי"

*הסרט הזר הטוב ביותר: "בעולם טוב ביותר", דנמרק

*התסריט המקורי הטוב ביותר: דיוויד סיידלר, "נאום המלך"

*המוזיקה המקורית הטובה ביותר בסרט: טרנט רזנור ואטיקוס רוס, "הרשת החברתית"

*השיר המקורי הטוב ביותר: רנדי ניומן, "We Belong Together", "צעצוע של סיפור 3"

*התסריט המעובד הטוב ביותר: ארון סורקין, "הרשת החברתית"

*סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "The Lost Thing"

*סרט התעודה הקצר הטוב ביותר: "Strangers No More"

*העריכה הטובה ביותר: "הרשת החברתית"

*הסרט הקצר הטוב ביותר: "God of Love"

*העיצוב האמנותי הטוב ביותר: "אליס בארץ הפלאות"

*עיצוב התלבושות הטוב ביותר: "אליס בארץ הפלאות"

*הצילום הטוב ביותר: וולי פיסטר, "התחלה"

*מיקס הסאונד הטוב ביותר: "התחלה"

*עריכת הסאונד הטובה ביותר: "התחלה"

*האפקטים הטובים ביותר: "התחלה"

*האיפור הטוב ביותר:" איש הזאב"

*עדכון ראשון: 03:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully