וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההתחלפות" של ערן קולירין התקבל לפסטיבל ונציה

שני גורקביץ'

28.7.2011 / 13:06

סרטו השני של יוצר "ביקור התזמורת" יתחרה במסגרת התחרות הרשמית של הפסטיבל שייפתח בספטמבר. קולירין: "אני מופתע ונרגש"

סרטו החדש של הבמאי ערן קולירין ("ביקור התזמורת"), "ההתחלפות", התקבל היום (חמישי) לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה שייפתח בספטמבר. הסרט יוקרן בפסטיבל בהקרנת בכורה בינלאומית.

"אני מאושר, אני מאוד שמח", אמר קולירין בשיחה עם וואלה! תרבות לאחר שנודע על קבלת הסרט לתחרות. למרות ההצלחה של סרטו הקודם והפרס שכבר ניתן ל"ההתחלפות" הבמאי לא היה היה בטוח שיתקבל לפסטיבל "קיוויתי מאוד מאוד. איכשהו אתה אף פעם לא יודע עם סרטים, אתה לא יודע מה יהיה איתם ומה יקרה".

"זה סרט אינטימי ומיוחד שנעשה באהבה ומתוך אמונה גדולה, שאפשר לעשות סרטים קצת אחרת", הוא מוסיף. "תהליך העבודה על הסרט היה מורכב ונעשה עם חבורה של שחקנים נפלאים ומרגשים וההכרה הגדולה שהסרט זוכה לה עכשיו הוא התמורה הגדולה ביותר שיכולתי לחלום עליה".

"ההתחלפות" הוא סרטו השני והמצופה של קולירין, שזכה להצלחה אדירה עם "ביקור התזמורת". עם זאת, הוא לא יתחרה השנה על פרס אופיר, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות. זאת, כיוון שהעותק הסופי שלו לא יהיה מוכן בזמן בשביל הקרנות האקדמיה.

מתוך "ההתחלפות" של ערן קולירין. שרון ברקת,
מתוך "ההתחלפות". יהיה מצחיק/שרון ברקת

אז מה היה עם פרסי אופיר?

"היתה לנו התלבטות", אומר קולירין, "ידענו כבר שאנחנו בונציה והתלבטנו אם לעלות השנה בהקרנות האקדמיה או לחכות לפרמיירה בונציה, ואז הייתה תקלה בעותק שאילצה אותנו לדחות וכך יצא שההחלטה התקבלה בשבילנו".

הסרט מגולל את סיפורו של אדם השב לביתו ביום אחד בשעה לא צפויה ומתחיל להתבונן ולבחון את חייו מחדש, כשהוא מוצא לו שותף להרפתקאות משונות. מהפקת הסרט, יולי אוגוסט הפקות, נמסר כי בנסיעה לוונציה ילוו את קולירין דב נבון, שיתחרה על פרס שחקן המשנה הטוב ביותר בקטגוריה הבינלאומית, וכוכבי הסרט רותם קינן ושרון טל, שיתחרו על פרס השחקן והשחקנית הראשיים בקטגוריה הבילנאומית. עבור קינן וטל מדובר בתפקיד ראשון בקולנוע והם יתמודדו מול קייט ווינסלט, פיליפ סימור הופמן, מתיו מקונהי, וג'ודי פוסטר. ביחס לפמליה שלו, קולירין מבטיח דבר אחד, "יהיה מצחיק".

מדובר באחד מהפסטיבלים החשובים והיוקרתיים ביותר בעולם הקולנוע, וקולירין יתחרה במסגרתו עם סרטיהם החדשים של רומן פולנסקי, ג'ורג' קלוני, טוד סולונדז, דייוויד קרוננברג ואחרים על פרס אריה הזהב, פרס בו זכה בעבר הסרט "לבנון" של שמוליק מעוז.

מלחיץ קצת להתחרות מול שמות גדולים כאלו לא?

"כן, אבל זה טוב. וחוץ-מזה, אם אתה מנצח אתה יוצא הכי גדול ואם אתה מפסיד אתה אומר 'טוב מה אתם רוצים? זה פולנסקי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully