וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אופיר 2011: הערב של "הערת שוליים"

שני גורקביץ'

22.9.2011 / 23:00

סרטו של יוסף סידר כבש את טקס פרסי אופיר כשזכה ב-9 פרסים, בהם הסרט, הבימוי, השחקן ושחקן המשנה. ”אני מוצף באושר וסיפוק”, אמר סידר לוואלה! תרבות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות קשת, עריכה: טל רזניק)

סרטו של יוסף סידר, "הערת שוליים", הוא הזוכה הגדול בטקס פרסי אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע, שנערך הערב (חמישי) בחיפה. הסרט זכה ב-9 פרסים, בין היתר, בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, הבמאי, השחקן, שחקן המשנה והתסריט. ארבע שנים אחרי ש"בופור" שלו יצג אותנו באוסקר בקטגוריית הסרט הזר, ינסה סידר לעשות זאת שוב, הפעם עם "הערת שוליים", שכבר נרכש על ידי סוני להפצה בצפון אמריקה.

אחרי זכייתו סיפר סידר לוואלה! תרבות כי הוא "מרגיש מוצף, מילולית. מוצף בהכרת תודה ובפרסים מאוד כבדים. מוצף באושר וסיפוק על זה שהעבודה הקשה זוכה להערכה. החודשים הקרובים יהיו מאוד כיפיים". סידר סיפר כי הוא מפנטז על האוסקר, אך הודה כי "מדובר במערכת יחסים דו-צדדית והם צריכים גם לפנטז עלינו".

הקוקטייל החגיגי בסיום הטקס התנהל בצל הפגנה במסגרת מחאת יוקר המחייה, שקבלו על החלטת ראש העיר חיפה יונה יהב לפנות את האוהלים בעיר. המפגינים אחזו בשלטים, היכו בתופים וצעקו: "יוסי סידר גם המחאה שלך". סידר התקרב אליהם ואמר להם "אתם יכולים להיכנס", אך המאבטחים שהוצבו במקום לא איפשרו זאת.

עוד לפני כן, כאמור, שיחזר סידר את הזכייה בפרס התסריט בפסטיבל קאן האחרון, כשקטף את הפרס בקטגוריה זו גם הערב והודה כי "כשהתוצאה הסופית טובה יותר מהמחשבות הראשוניות שהיו בתחילת העבודה מתעורר צורך אמיתי בהוקרת תודה. אני מוקיר תודה כי באמת די ברור שאת המעשה הזה לא עשיתי לבד". סידר אף התייחס לכך שהסרט עוסק ביחסיהם המסובכים של אב ובנו והודה להוריו "שהקשר היחיד ביניהם לבין הדמויות בסרט הוא שיש להם ילד פופוליסט".

שלמה בראבא. נמרוד סונדרס
"התפייסו עם הוריכם כל עוד אתם יכולים". שלמה בראבא, שחקן השנה על "הערת שוליים"/נמרוד סונדרס

שלמה בראבא קיבל את פרס השחקן הטוב ביותר מידי שותפתו לסרט "הערת שוליים", עלמה זק. בראבא סיפר בנאומו כי "הסרט מדבר על הצורך שלנו בהכרה וזה מביך כמה אנחנו חסרי ביטחון ובאמת צריכים פידבקים ופרסים כדי להרגיש שאנחנו ראויים". בראבא אמר כי הסרט מתכתב עם החיים ואף כינה אותו "חוויה מכוננת". הוא חלק חוויות מהנסיעה לפסטיבל קאן עם סידר והוריו ואמר "נורא קינאתי בו, כי לא נתתי לאבא שלי את החיבוק וכעסתי על אמא שלי עד הרגע האחרון. לכו תתפייסו עם ההורים שלכם כל עוד אתם יכולים כי אחר כך זה רודף אתכם לכל החיים".

לאחר זכייתו אמר בראבא לוואלה! תרבות כי "זו פעם ראשונה שנתתי לאינטואיציה להוביל אותי בערפל הלא מוכר והלא ידוע. אנחנו כלים על לוח השחמט של הבמאי. נתתי לעצמי לצמצם את האגו". על סיכויי הסרט לזכות באוסקר לסרט הזר אמר בראבא כי "הדברים האלה הם מפעל הפיס. זה דמיוני, למרות שיש חגיגה ועניין בסרט. צריך פה נס וחסד. קשה נורא להמר אבל זה יהיה כמובן נהדר".

ליאור אשכנזי קטף את פרס שחקן המשנה הטוב ביותר על הופעתו בסרט כבנו של בראבא, המשמש כמוהו כחוקר תלמוד. אשכנזי עצמו לא נכח באולם ומשה אדרי קיבל את הפרס בשמו.

"הערת שוליים" הוא סרט מצוין למרות כמה בעיות

איך זה ש"הערת שוליים" הוא הסרט הישראלי הראשון על תככי אקדמיה?

מיכה לבינסון, כוכב "הערת שוליים": "צריך לנשוך את היד שמסבסדת"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אוולין הגואל. נמרוד סונדרס
"שנה של עוצמה נשית בקולנוע". אוולין הגואל, השחקנית הטובה ביותר על "אחותי היפה"/נמרוד סונדרס

השחקנית אוולין הגואל זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על הופעתה בסרט "אחותי היפה" של מרקו כרמל. הגואל אמרה בנאומה כי "היתה זו שנה מדהימה עם כל כך הרבה עוצמה נשית בקולנוע". היא הקדישה את הפרס לעמוס לביא, בעלה לשעבר שהלך השנה לעולמו. "תודה עמוס לביא שאנחנו כל כך מתגעגעים אליך, תודה שחיית בינינו ושנתת מה שנתת לנו", אמרה בדמעות.

הסרט "אחותי היפה" זיכה גם את ריימונד אמסלם בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר. אמסלם לא נכחה באולם גם היא וכרמל קיבל את הפרס במקומה. בסך הכל זכה הסרט, שהיה מועמד ב-11 קטגוריות, בשני פרסים בלבד.

סרט נוסף שהיה מועמד ב-11 קטגוריות, "בוקר טוב אדון פידלמן" של יוסי מדמוני, זכה בפרס אחד בלבד - פרס למלחין מוזיקה מקורית שהוענק לאבי בללי.

בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר זכה "הדירה" של ארנון גולדפינגר. פרס מפעל החיים העונק למפיץ הסרטים הוותיק איז'ו שני, מבעלי קולנוע לב. פרס על מצוינות, קטגוריה שנוספה השנה, הוענק לציון אברהמיאן, עורך סרטים ותיק ("מציצים", "עיניים גדולות", "רובה חוליות", "שחור" ועוד רבים).

"אחותי היפה": קונפליקט קורע לב, אך חוויה קולנועית בעייתית

ריימונד אמסלם לא מפחדת מחשיפת יתר

במאי "הדירה" מציג: מה סבא שלכם עשה בשואה?

פרסי אופיר. נמרוד סונדרס
"קשה נורא להמר אבל זכייה באוסקר תהיה כמובן נהדרת". צוות הסרט "הערת שוליים"/נמרוד סונדרס

רשימת הזוכים המלאה:

הסרט העלילתי: "הערת שוליים"
הסרט התיעודי: "הדירה"
במאי: יוסף סידר על "הערת שוליים"
תסריט: יוסף סידר על "הערת שוליים"
צילום: ירון שרף על "הערת שוליים"
עריכה: עינת גלזר זרחין על "הערת שוליים"
שחקן ראשי: שלמה בראבא על "הערת שוליים"
שחקנית ראשית: אוולין הגואל על "אחותי היפה"
שחקן משנה: ליאור אשכנזי על "הערת שוליים"
שחקנית משנה: ריימונד אמסלם על "אחותי היפה"
מוזיקה מקורית: אבי בללי על "בוקר טוב אדון פידלמן"
פס קול: תולי חן, אלכס קלוד, ישראל דוד על "הערת שוליים"
עיצוב אמנותי: ערד שאואט על "הערת שוליים"
עיצוב תלבושות: רונה דורון על "ברקיע החמישי"
איפור: אתי בן נון ואלינור גיגי על "כלבת"

עדכון ראשון: 21:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully