וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערת שוליים" של יוסף סידר נוסע לאוסקר

רוני אפרת

24.1.2012 / 15:44

"הערת שוליים" בפנים: סרטו של יוסף סידר יתמודד על פרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר ויהיה נציגה העשירי של ישראל בתחרות. מפיק הסרט לוואלה! תרבות: "אפשר לעשות את זה"

יח"צ - חד פעמי

(צפו ברגע ההכרזה, צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הישג ענק לקולנוע הישראלי: "הערת שוליים", סרטו של יוסף סידר, נכלל בין חמשת המועמדים הסופיים לפרס האוסקר לסרט הזר. סרטו של יוסף סידר הוא הנציג העשירי של ישראל בטקס. זוהי הפעם השנייה שסידר מתמודד בתחרות לאחר שהגיע אליה עם "בופור" שביים בשנת 2007. "הערת שוליים" יתמודד מול "פרידה" (אירן), "באפילה" (פולין), "מר לאזאר" (קנדה) ו"בולהאד" (בלגיה). טקס האוסקר ייערך ב-26 בפברואר בלוס אנג'לס, בהנחיית בילי קריסטל.

בכך, שבה ישראל לתחרות אחרי שנה של היעדרות, כש"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" של ערן ריקליס לא הצליח להעפיל לתחרות. לפני כן, ישראל התמודדה בתחרות במשך שלוש שנים רצופות, עם "בופור", "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן ו"עג'מי" של סכנדר קובטי וירון שני.

"אנחנו מבסוטים ומרוצים, זה באמת איזשהו פרס על עבודה קשה של הרבה מאוד אנשים על הסרט הזה", אמר מפיק הסרט דויד מנדיל. "אנחנו מאד מאושרים. אני באוטו במקרה, דאגו להודיע לי. אני בטוח שיש לנו עוד סיכוי בשנים הבאות, אנחנו חוזרים שוב וזה אומר שאפשר לעשות את זה. תלוי רק בנו".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת שוחחה עם סידר עם היוודע המועמדות ואמרה "זו בשורה ענקית, כבוד גדול למדינת ישראל וכמובן לך. שאפו". סידר השיב: "יש כאן סיפור פואטי מדהים שהמתחרה העיקרי שלנו על הפסלון הוא דווקא הסרט האירני".

"זהו יום שמח ומאושר מאוד לקולנוע הישראלי", מסרה השרה לבנת. "'הערת שוליים' הוא סרט ישראלי נוסף שמביא כבוד רב לקולנוע הישראלי בהגיעו למעמד המכובד הזה. אני מאמינה שהפעם זה יסתיים עם פסלון ביד". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את מועמדותו של הסרט ואיחל לו בהצלחה בטקס.

"זו הרגשה פנטסטית", אמר כתרי שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי, בשיחה עם וואלה! תרבות. "מצפה לנו עכשיו מהלך ארוך של קמפיין אינטנסיבי ביותר לפני כל חברי האקדמיה לגבי שלב הבחירה. זה מקרה נדיר ביותר וזה קורה לעתים ממש רחוקות שיש לך במאי שמועמד פעמיים בשלוש שנים. זה לא ייאמן שאנחנו ארבע פעמים מגיעים לקו הגמר. אני צופה לנו עתיד מזהיר בשנים הבאות - העוצמה של הסיפורים היא מדהימה והכשרון בארץ מתפוצץ. סרטים יכולים להגיע שוב ושוב לקו הגמר".

אוסקר 2012: כל השיאים והתקדימים בטקס
אוסקר 2012: יוסף סידר מדבר על המועמדות המרגשת

הערת שוליים אוסקר. Kevin Winter, GettyImages
"הערת שוליים בפנים". המועמדים לפרס הסרט הזר הטוב ביותר/GettyImages, Kevin Winter

כצפוי, הקרב הגדול על פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר יהיה בין "היורשים" ל"הארטיסט", שניהם מועמדים בקטגוריה לצד "סוס מלחמה", "היורשים", "העזרה", "הוגו", "חצות בפריז", "מאניבול", "קרוב להפליא ורועש להחריד" ו"עץ החיים".

"הוגו" של מרטין סקורסזה מוביל במספר המועמדויות עם 11 קטגוריות. בקטגוריות המשחק לא נרשמו הפתעות, מלבד מועמדותו של דמיאן באשיר על "חיים טובים יותר" בקטגורית השחקן הראשי הטוב ביותר, לצד ג'ורג' קלוני ("היורשים"), ז'אן דוז'רדן ("הארטיסט"), בראד פיט ("מאניבול") וגרי אולדמן ("חפרפרת"). בפרס השחקנית הפתיעה רוני מארה מ"נערה עם קעקוע דרקון" שתתמודד מול גלן קלוז ("אלברט נובס"), מריל סטריפ ("אשת הברזל"), מישל וויליאמס ("השבוע שלי עם מרילין") וגם ויולה דיוויס ("העזרה").

"הארטיסט", שנחשב כאמור למועמד מוביל לפרס נמצא אחרי "הוגו" עם 10 מועמדויות. "מאניבול" ו"סוס מלחמה" ניצבים עם 6 מועמדויות כל אחד ו"היורשים" עם 5.

בלעדי: לרגל "חצות בפריז" וודי אלן מדבר על הכל
"הארטיסט": הסרט המדובר של השנה

כל המועמדים לפרס:

הסרט הטוב ביותר: "הארטיסט", "סוס מלחמה", "היורשים", "העזרה", "הוגו", "חצות בפריז", "מאניבול", "קרוב להפליא ורועש להחריד", "עץ החיים"

הבמאי הטוב ביותר: מישל הזנוויציוס ("הארטיסט"), אלכסנדר פיין ("היורשים"), מרטין סקורסזה ("הוגו"), וודי אלן ("חצות בפריז"), טרנס מאליק ("עץ בחיים")

הסרט הזר הטוב ביותר: "פרידה" (אירן), "באפילה" (פולין), "מר לאזאר" (קנדה), "בולהאד" (בלגיה) "הערת שוליים" (ישראל)

השחקן הטוב ביותר: ג'ורג' קלוני ("היורשים"), ז'אן דוז'רדן ("הארטיסט"), בראד פיט ("מאניבול"), גרי אולדמן ("החפרפרת"), דמיאן בשיר ("חיים טובים יותר")

השחקנית הטובה ביותר: מריל סטריפ ("אשת הברזל"), מישל וויליאמס ("השבוע שלי עם מרילין"), ויולה דיוויס ("העזרה"), רוני מארה ("נערה עם קעקוע דרקון"), גלן קלוז ("אלברט נובס")

שחקן המשנה הטוב ביותר: מקס פון-סידוב ("קרוב להפליא ורועש להחריד"), כריסטופר פלאמר ("בגינרס"), ניק נולטה ("לוחם"), קנת בראנה ("השבוע שלי עם מרילין"), ג'ונה היל ("מאניבול")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: אוקטביה ספנסר ("העזרה"), ג'סיקה צ'סטיין ("העזרה"), ברניס בז'ו ("הארטיסט"), מליסה מקארתי ("מסיבת רווקות"), ג'נט מקטייר ("אלברט נובס")

סרט האנימציה הטוב ביותר: "חתול בפריז", "צ'יקו וריטה", "קונג-פו פנדה 2", "חתול במגפיים", "רנגו"

התסריט המקורי: "הארטיסט", "מסיבת רווקות", "התמוטטות", "פרידה", "חצות בפריז"

התסריט המעובד הטוב ביותר: "היורשים", "משחקי שלטון", "הוגו", "מאניבול", "החפרפרת"

סרט התעודה הטוב ביותר: "פינה", "If a Tree Falls: A Story of the Earth Liberation Front", "Hell And Back Again", "Paradise Lost 3: Purgatory"", Undefeated""

העריכה הטובה ביותר: "הארטיסט", "נערה עם קעקוע דרקון", "הוגו", "מאניבול", "היורשים"

הצילום הטוב ביותר: "הארטיסט", "נערה עם קעקוע דרקון", "הוגו", "סוס מלחמה", "עץ החיים"

האיפור הטוב ביותר: "אשת הברזל", "אלברט נובס", "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'"

עיצוב התלבושות הטוב ביותר: "הארטיסט", "ג'יין אייר", "הוגו", "אנונימי", "W.E: וואליס ואדוארד"

העיצוב האמנותי הטוב ביותר: "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2", "הוגו", "סוס מלחמה", "הארטיסט", "חצות בפריז"

האפקטים הטובים ביותר: "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'", "הוגו", "כוכב הקופים: המרד", "רובוטריקים 3", "פלדה אמיתית"

השיר המקורי הטוב ביותר: "Man Or Muppet" - "החבובות"
"Real In Rio" – "ריו"

המוזיקה המקורית הטובה ביותר: "הארטיסט", "הרפתקאות טינטין", "הוגו", "סוס מלחמה", "החפרפרת"

עריכת הסאונד הטובה ביותר: "הוגו", "רובוטריקים 3", "סוס מלחמה", "דרייב", "נערה עם קעקוע דרקון"

המיקס סאונד הטוב ביותר: "נערה עם קעקוע דרקון", "הוגו", "מאניבול", "רובוטריקים 3", "סוס מלחמה"

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "Dimanche/Sunday", "The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore", "La Lune", "A Morning Stroll", "Wild Life"

הסרט הקצר הטוב ביותר: ""Pentecost" , ""Raju", ""The Shore", "Time Freak", "Tuba Atlantic"

סרט התעודה הקצר הטוב ביותר: "The Barber of Birmingham: Foot Soldier of the Civil Rights Movement", "God Is the Bigger Elvis", ""Incident in New Baghdad", "Saving Face", ""The Tsunami and the Cherry Blossom"


אוסקר 2012: מי אתם מהמרים שיזכה? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully