וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולנוע אורלנדו נפתח: אנטי-תזה לסינמה סיטי?

רוני אפרת

6.2.2012 / 13:09

קולנוע חדש בתל אביב: בית ציוני אמריקה וסרטי אורלנדו חנכו את האולמות החדשים, שיקרינו סרטי איכות וסרטי תעודה. המטרה: "לראות סרטים באולם ולא בקניון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלטרנטיבה. בית ציוני אמריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר (שני) נחנך "אורלנדו סינמה", בית הקולנוע החדש שבבית ציוני אמריקה. "כבר חמש שנים שאנחנו, עודד הורוביץ-ראובני, הבעלים והמייסד, ואני, מנסים להביא אולם קולנוע לבית ציוני אמריקה ולמצוא פתרונות לצורך הזה" אומרת שולי זיו, מנכ"ל בית ציוני אמריקה. "פעם היה פה קולנוע שעודד היה המנהל האמנותי שלו, ואז אדרי לקח הכל לסינמה סיטי. אישית, אני מעדיפה לראות סרט בבית קולנוע אינטימי וקטן ולא בתוך קניון, על כן זה המקום עבורו".

באותו המקום נחנכים הבוקר שני אולמות, המכילים 200 מקומות באחד, ו-100 מקומות באחר. המודרניזציה מתבטאת גם בציוד ההקרנה והסאונד הטובים והחדשים ביותר בשוק. "יריית הפתיחה מכוונת גם לרשת עתידית שלנו", אומר הורוביץ, "הבית החדש לסרטים טובים במרכז תל-אביב".

חברת ההפצה פי.פי.די אורלנדו קיימת 12 שנה כמפיצה עצמאית. ארסנל הסרטים שלה מכיל למעלה מאלף כותרים, והם ספקי התוכן המרכזיים של הכבלים ושל סרטי איכות זרים. הורוביץ מוכיח כי הסרטים הזרים הם לא פחות מאשר שוברי קופות: "אלגנטיות של קיפוד" הצרפתי של אורלנדו, הכניס 350 אלף שקל בשישה שבועות, בעוד שובר הקופות האמריקאי "מאניבול", בכיכובו של בראד פיט, גרף רק 270 אלף שקלים באותו פרק זמן, לדבריו. "בישראל, תעשייה ההפצה היא פרטית ועל כן היחידים שחייבים בדיווח הם מי שמעבירים אותם לחברות האמריקאיות. הסרטים דוברי השפות האחרות נמצאים גבוה מאד בטבלאות", הוא מסביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטי איכות, לא להיטי הוליווד. קולנוע אורלנדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה האחרונה נסגרו שלושה בתי קולנוע מרכזיים בתל-אביב, בה מתרכזים חמישים אחוזים מצופי הקולנוע כשבמקביל, בשנת 2010 הצטמצם מספר האולמות בארץ מ-314 (משנת 2006) ל-281. כך קרה שבתל אביב נשארו 15 מסכים להקרנה, המתפרשים על פני ארבעה בתי קולנוע בלבד. ב"אורלנדו" מבקשים להחזיר גם את המסורת העירונית של הקרנות יומיות, ועל כן עובד בית הקולנוע מעשר בבוקר, שבעה ימים בשבוע. בתקופת ההרצה יימכרו כרטיסים במחירים מוזלים: 29 שקלים להצגה יומית, 35 שקלים להצגת ערב, יחד עם הנחות לחיילים, לאזרחים ותיקים, ומאוחר יותר גם לתושבים.

"בבית ציוני אמריקה אפשר לבלות אחרי הסרט, במקום לאכול בקומות הפאסט פוד", עומד הורוביץ על יתרון נוסף, "אפשר לראות קולנוע עולמי במיטבו, וגם ללכת בית קפה אחר כך. קהל היעד העיקרי שלנו הוא אנשים בסוף שנות העשרים, שמחפשים בילוי לערב שלם בלי להזיז את האוטו". ואכן, קשה למצוא ברפרטואר בית הקולנוע סרטים אמריקאים. הדרמה הקומית הצרפתית "שמות של אהבה" היא זו שפתחה את עונת ההקרנות, ועוד יוצגו בו הסרט הנורבגי זוכה סאנדנס 2010 "האפי האפי", "חייה של אשה אחרת" בכיכובה של ז'ולייט בינוש, שיושק באמצע פברואר בעולם, "הדלת" עם הלן מירן, ובתפקיד אורח גם "נינה", המספר על חייה של הזמרת נינה סימון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טכנולוגיה ברמה גבוהה, חווית צפייה איכותית. אורלנדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, יוצגו בשעות ובימים מיוחדים גם רצועות נושא שונות: סרטי אקסטרים, שהצליחו שלא בצורה מסחרית מפאת שונותם (דוגמת "רעב" של סטיב מקווין), סרטי מוזיקה המספרים את סיפורן של להקות, כמו זה של פרל ג'אם שיוקרן בקרוב, וכן רצועה קלאסית, מתוקף היות החברה בעלת הזכויות של סרטי צ'אפלין, טריפו ועוד, ובאמצעות הציוד החדיש ניתן להקרין את הסרטים באיכות גבוהה.

  • עוד באותו נושא:
  • קולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully