וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך ראינו": הצצה נדירה לסרטים הביתיים של משפחת דיין

17.8.2012 / 19:09

השבוע ב"כך ראינו", אודי דיין, הבן של והאח של, חושף צילומים אישיים נדירים של משפחת דיין בתקופה הכי משמעותית בחייו של אבי המשפחה, משה דיין

יח"צ - חד פעמי

"כך ראינו" הוא פרויקט ענק ומרתק של המפיק אריק ברנשטיין והבמאי אליאב לילטי שמציג לראשונה חומרים דוקומנטריים נדירים, המורכבים רובם ככולם מצילומים ביתיים שצולמו במצלמות 8 מ"מ. כאן בוואלה! תרבות אנו חושפים מידי שבוע קטעים מהסרט, המציגים את סיפורה של מדינת ישראל כפי שנתפס בעדשות של צלמים חובבים.

הפעם אנו מספקים הצצה נדירה אל משפחת דיין, הדבר הכי קרוב למשפחת מלוכה שיש בישראל. מלבד הרטייה על העין, משה דיין זכור כאיש ציבור ישראלי בולט ויוצא דופן: מפקד ב"הגנה", הרמטכ"ל הרביעי של צה"ל (במלחמת סיני, 1956) וחבר כנסת ושר הביטחון (מלחמת ששת הימים, 1967). כמו כן, דיין נתפס כהוכחה חיה למיתוס "הצבר" הישראלי וזכה בעקבות כך להערצה ציבורית חסרת תקדים.

אודי (אהוד) דיין, הוא ילד הסנדוויץ' למשפחת דיין שנולד בין יעל לאסי. במצלמת 8 מ"מ הביתית שלו הוא חושף פיסות של מציאות בחיי משפחת דיין כפי שלא יכולנו לראות באף דרך אחרת. אודי צילם את אביו כאב ולא רק כמדינאי ואיש צבא, הוא תעד את תופעת ההערצה לאביו שהובילה לכך שתמונתו התנוססה בכל מקום שבו נהוג היום לתלות תמונות של אלילי נוער או של רבנים מקובלים ואת השלכותיה. כך למשל שייח ערבי מנסה להתחבב על אביו ונותן לו סוסה כמחווה ידידותית. לא בטוח שמחווה כזו כלפי איש ציבור הייתה מתקבלת היום בסלחנות, אבל כשאתה הדמות הכי נערצת בארץ, גם זה נסלח.

בנוסף מתעד דיין את חייו כחייל ומעיד על עצמו כפורץ גבולות. לדבריו, מעצם היותו הבן של משה דיין, הוא חש כאילו מגיע לו הכל ומותר לו הכל. לדבריו: "יש דין ויש דיין". להתנהגות הזו היה מחיר ודיין שילם אותו: הוא נשר מקורס טייס וגם את השירות בשייטת הוא סיים בטונים צורמים.

ההערצה של משה דיין לא הייתה חסרת גבולות וכשם שזכתה לתנופת ענק לאחר מלחמת ששת הימים כך גם התרסקה בעוצמה זהה לאחר גביית מחירים כבדים במלחמת יום כיפור.

הפקת "כך ראינו" עדיין מחפשת סרטים נוספים. אם יש לכם סרטים ביתיים משנות השלושים והארבעים אנא צרו קשר בכתובת המייל: post@alma-films.com
"כך ראינו" יוקרן בסינמטק תל אביב ב-20/8, 21/8, 27/8, בסינמטק הרצליה ב-21/8 ובסינמטק חיפה ב-25/8

"כך ראינו" - פרויקט מרתק ומדור חדש בוואלה! תרבות
מה דעתכם על הפרויקט? בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו
עמוד הפייסבוק של "כך ראינו"

"כך ראינו" הופק ע"י עלמה הפקות, בתמיכת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וקרן אבי חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully