וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האויב בתוכנו – סטאר טרק 2": חשיפה בלעדית לחצי שעה מהסרט

10.3.2013 / 0:06

מפיקי פרק ההמשך בסדרת "סטאר טרק" חשפו קטעים ראשונים מתוכו באירוע מיוחד בפריז, וכך אפשר היה לגלות כי הוא עומד לשבור קופות, אבל גם לעצבן הרבה אנשים

לאחר שהפך את "אבודים" לאחת מהסדרות המצליחות של העשור הקודם וקצר שלל הישגים אחרים, ניגש ג'יי ג'יי אברהמס בסופו של אותו עשור להתמודד עם אתגר שנחשב כמעט בלתי אפשרי – להחיות את סדרת סרטי "סטאר טרק". הוא הצליח בכך ומעל ומעבר, והוציא תחת ידיו להיט שהתמקם בעשיריית שוברי הקופות הגדולים של 2009, קיבל ביקורות מעולות ואף גרף אוסקר אחד.

עם האוכל בא התיאבון, כך שברור כי מפיקי ההמשכון הבלתי נמנע והטרי של "סטאר טרק" חפצים עתה להרוויח עליו כמות גדולה עוד יותר של מרשרשים, והם לא מתביישים להודות בזה. כך, למשל, הצהיר ביום חמישי האחרון המפיק שלו, בריאן ברק. הוא עשה זאת בעת פרזנטציה ראשונית של חצי שעה ראשונה מתוך הסרט, שהתקיימה בקומפלקס קולנועי רחב ידיים כמה קילומטרים מחוץ לפריז.

צפו בטריילר החדש לסרט:

במסגרת זו, הסגיר ברק את הרציונל מאחורי הסרט, שצפוי להיקרא בעברית "האויב בתוכנו – סטאר טרק 2" ולצאת כאן באמצע יוני הקרוב. לדבריו, המטרה היא להרחיב עוד יותר את קהל היעד הפוטנציאלי, ולפנות לא רק למעריצי סדרת הסרטים המקורית וסדרת הטלוויזיה שעליה התבססה, וגם לא רק לחובבי מדע בדיוני, אלא לכל שוחר קולנוע באשר הוא.

בהתאם לדבריו, הטעימה הארוכה למדי מן הסרט אכן חושפת כי הוא די מתנכר לרוח הסדרה ואפילו מתנתק ככל האפשר מז'אנר המדע הבדיוני. תחת זאת, פרק זה דומה להפליא ל"סקייפול", או נכון יותר לומר – בדיוק כמוהו, גם הוא נראה כעוד גלגול של "האביר האפל", רק הפעם עם חללית ברקע.

הדבר ודאי ירגיז את המעריצים האדוקים והוותיקים של "סטאר טרק", אבל כמו במקרה של "סקייפול", צפוי להגשים את מזימת המפיקים ולאפשר את הרחבת ציבור רוכשי הכרטיסים. סביר שדבר זה יקרה גם לאור האיכות המבטיחה של הקטעים שנחשפו מן הסרט.

ג'יי ג'יי אברהמס. GettyImages
ג'יי ג'יי אברהמס/GettyImages

יהיה זה נבזי כמובן לגלות מה בדיוק קורה בהם – אפשר רק לומר כי קפטן קירק מגיע לשפל מקצועי, אך אז מקבל הזדמנות להוכיח מחדש את מעמדו בשעה שהוא מגלה מולו את האויב האימתני ביותר בו נתקל מעודו. כמו כן, אפשר גם להצהיר בפה מלא כי לכל הפחות, המערכה הראשונה של הסיפור הזה באה אל הבד בצורה אפקטיבית להפליא. אברהמס מביים אותה ביד בוטחת וזורמת, האפקטים מרשימים, העיצוב האמנותי מענג, העריכה מתקתקת, התסריט רהוט ומעניין, מרבית הדמויות עסיסיות והאקשן עצמו משובח.

יותר מכל, בדיוק כמו "האביר האפל" ו"סקייפול" בזמנו, גם "סטאר טרק 2" עולה מדרגה בעיקר בזכות הנבל שלו – מגלם אותו בנדיקט קמברבאץ', שהיה מוכר עד כה בעיקר מתפקידו הראשי ב"שרלוק הולמס" של ה-BBC, ועושה כאן טבילת אש מוצלחת בגיהנום הרותח של עולם הבלוקבסטר ההוליוודי. בעיצובו, הרשע כאן מזכיר את הנבלים ההיצ'קוקיאנים הקלאסיים, שלא היו צריכים לפתוח את הפה כדי להפחיד – די היה במבטם המצמית כיוון להבין שבואם מבשר רעות. השחקן הבריטי המשובח הוא גם ככה כבר חביבם של רבים בתקשורת, וסביר להניח שהופעתו כאן רק תעצים את הפופולריות שלו, ובחודשים הקרובים נמצא אותו בשלל רשימות "השמות הלוהטים של הקיץ הקרוב" וכדומה.

בקיצור, נמצא אחד הלהיטים הקופתיים הגדולים - אך גם מעוררי המחלוקת - של העונה הקרובה, וגם אחד השחקנים החמים שלה. וכל זאת, כזכור, רק כהכנה לשאלה הגדולה באמת – כיצד יתמודד אברהמס, שנבחר לא מכבר לרשת את ג'ורג' לוקאס, עם משימה בסדר הגודל של הבראת סדרת "מלחמת הכוכבים". אך בשביל לקבל את התשובה לכך, נצטרך כבר לחכות לפחות עוד שנתיים.

מחכים להמשכון של "סטאר טרק"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully