וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני נלחם בכל המצקצקים": ראיון עם הקומיקאי דיין קוק לקראת הסרט "מטוסים"

דיין קוק מתמודד עם אחת התקופות הקשות ביותר מבחינה אישית והפוריות ביותר מבחינת הקריירה. בין לבין הוא מתרגש מדיבוב הסרט "מטוסים", ורוצה להשאיר משהו בעולם לנכדיו

יח"צ - חד פעמי

שלושה שבועות לסיום עונת הקיץ בקולנוע, ניתן כבר לסכם שהשנה קיבלנו מנה גדושה של סרטי אנימציה. לאחר ההצלחות של "בית ספר למפלצות" ו"גנוב על המיניונים" שהפכו לשוברי קופות מובילים, הגיעו "טורבו" וסרט ההמשך ל"דרדסים" שסבלו משובע של קהל מפוטם מסרטים לכל המשפחה. למרות הצפיפות על המסך הגדול, בדיסני הוציאו גם את "מטוסים" מבית היוצר של "מכוניות", במה שבמקור יועד ליציאה היישר ל-DVD, אך לאור הקרנות מבחן חיוביות מהצפוי, הסרט עלה לאקרנים בבתי הקולנוע בסוף השבוע בארה"ב וסיים במקום השלישי בטבלת שוברי הקופות.

"מטוסים" הוא אמנם תחילתה של סדרת בת לשני סרטי "מכוניות" המצליחים של אולפני פיקסאר, אולם הוא הופק על ידי חברת DisneyToons האחראית לסרטים בהפצה בלעדית ב-DVD ולערוץ הטלוויזיה של דיסני. ההימור המוצלח נמצא בשלבי הפקה מתקדמים עם סרט המשך ביולי הבא. במרכז עלילת הסרט הנוכחי, אשר עולה ביום חמישי הקרוב גם בישראל, מטוס ריסוס בשם דאסטי, שלמרות פחד גבהים, מתחרה כאנדרדוג מוחלט יחד עם טובי המטוסים במירוץ תעופה חובק עולם. מי שאחראי לקולו של דאסטי בגרסה באנגלית של הסרט הוא אחד הקומיקאים הפופולריים בארה"ב, דיין קוק.

הודות להופעות ללא הרף בצפון אמריקה, מכירות מרשימות של אלבומי הסטנד אפ שלו וקהל עוקבים שרכש תוך שיווק עצמי ברשתות החברתיות, קוק ביסס את מעמדו כאחד הקומיקאים הרווחיים בעשור האחרון. באופן גלוי, הוא מנסה לפרוץ גם בקולנוע ובטלוויזיה, כאשר "מטוסים" הוא הזדמנות מצוינת להוסיף דיבוב לרזומה. "תמיד הערצתי את רובין וויליאמס בדמות הג'יני ב"אלאדין" ואדי מרפי בתור החמור ב"שרק", שפרצו מסטנד אפ למבוגרים ויצרו דמויות אנימציה כה מאופיינות ועשירות", הוא מספר בראיון במוזיאון התעופה של סנטה מוניקה במערב לוס אנג'לס, "מפיקי הסרט אהבו את הקול שלי עבור דאסטי משום שהיה בו חיספוס וזה מה שהם חיפשו, יותר מאשר קול ילדותי חמוד.

"תוך כדי העבודה באולפן ההקלטות בשלבי הדיבוב ידעתי שאני צריך לדייק ולהעניק תשומת לב מיוחדת כי מדובר במוצר שנכדיי ירצו לראות. השתדלתי לשים בצד את החשיבות העצומה שתהיה לסרט עבורי אישית בעתיד עם המורשת שתישאר, כי אני עצמי עדיין נזכר באותם סרטי אנימציה שגדלתי עליהם. הסרטים של פיקסאר ודיסני מעניקים תחושה של בית".

-כך הרגשת כשקיבלת את התסריט?

"כאמן אני שואף לבדר בצורה הכי קריאטיבית שיש, וכשראיתי את החומרים אתה מבין שמדובר במשהו איכותי שחודר מעבר לקונספט הפשוט ונוגע בך. בין אם זה מטוסים או רעיון אחר, הגרעין של הסיפור הוא זה שמעניק תחושה טובה בלב, כי עוד לפני החלק שלי, הפוטנציאל בסרט נהדר. ועצם זה שפנו אליי לקחת חלק זה הדובדבן שבקצפת".

דיין קוק. GettyImages
"משהו איכותי שחודר מעבר לקונספט הפשוט ונוגע בך". דיין קוק/GettyImages

-התחברת למוטיביציה של דאסטי להצליח כנגד כל הסיכויים?

"אני מאוד נלהב בתקשורת עם המעריצים באתר הרשמי שלי ואני זוכר שכתבתי פעם שמי שבאמת מעריץ שלי, חייב לאהוב אותי כשאני מסתכן - מי שלא בעד סיכונים, שיפרוש עכשיו. אני לא רוצה שיבואו אליי בטענות בעתיד או שיגידו שאני מאכזב. קיבלתי לידי הזדמנויות אדירות לככב במחזמר של מל ברוקס 'המפיקים או להתנסות בקולנוע, ואני לא מוכן שמישהו יבוא ויאמר לי שזה בלתי אפשרי. כמו דאסטי, אני פורץ את חומת המצקצקים בלשונם ולא חדל מלהעלות את הקריירה שלי למחוזות נשגבים".

דיין ג'פרי קוק נולד במרץ 1971 במסצ'וסטס כבן משותף ראשון להוריו בנישואיהם השניים. אחיו החורג דאריל שימש כמנהלו האישי עד 2008, אז נחשף כי במשך שנים מעל בתפקידו ויחד הם אשתו השניים גנבו מיליוני דולרים מהכנסותיו של הקומיקאי המצליח. השניים מרצים כעת את עונשם בכלא, בעוד קוק נאלץ להתמודד במקביל עם מות הוריו בפרק זמן של אותה שנה, לאחר שחלו בסרטן.

אותן שנים עמוסות גם זימנו תפקידים ראשונים על המסך הגדול, בהם הקומדיות "סופר בלונדינית" מ-2006 עם ג'סיקה סימפסון ו"החברה של החבר הכי טוב שלי" עם קייט האדסון וכן הדרמה "מיסטר ברוקס" עם קווין קוסטנר. לצד הפופולריות הגואה, קוק ספג גם לא מעט ביקורות כי הוא גונב חומרים נוכח טענה עיקשת במיוחד מצד המנחה-קומיקאי ג'ו רוגאן ("אפקט הפחד") שדיבר בגנותו, כמו גם שערוריה אינטרנטית שהאשימה אותו שהעתיק שלושה מערכונים ממופע של לואי סי.קיי. מ-2003. האחרון אירח את קוק בתפקיד עצמו בפרק בעונה השנייה של "לואי" בה הם דנו בפרשייה.

קוק הוא למעשה מאותו אזור במסצ'וסטס ממנו הגיע סי.קיי. כמו גם דניס לירי וקונאן אובריאן, בין היתר. הוא מספר כי גיל 40 הביא עמו יותר ז?ן ופחות תחרותיות ויודע לספר על פרגון כתופעה של השנים האחרונות בתחום. "אחרי שבצעירותו הייתי חדור אמביציה, כעת בגיל 41 אני במערכה השנייה של חיי המקצועיים והאישיים", הוא אומר, "יש אנשים שלא מחזיקים מעמד בתעשייה הזאת ואני חש בר מזל שעדיין יש לי הצעות ושהקהל מחכה לי. אם משהו גדול מגיע לעברי אני אסיר תודה ויודע שזה היה אמור לקרות, ואם לא אני לא אכעס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי שהולך לסטנד אפ צריך לבוא בראש פתוח". מתוך "מטוסים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

-מהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר עלייך כקומיקאי?

"המציאות עבור קומיקאים כיום היא שעליהם להיות אנשי עסקים מחושבים כשהם לא על הבמה. למשל, בשנות ה-80 בהן הסטנד אפ היה בשיאו, הופעה טלוויזיונית אחת אצל ג'וני קרסון ומיד הפכת לכוכב. אבל בשנים האחרונות התקשורת נעשתה מורכבת וקומיקאים יכולים לנווט את ההומור שלהם באמצעות טוויטר, פייסבוק או אפילו פוד-קאסטים ולא רק על בימת המועדון החשוך, כך שצריך לתמרן ללא הפסקה והעבודה לא עוצרת לרגע.

"והאחווה היא טובה מתמיד, ההפרדה בין הומור מיינסטרים לאלטרנטיבי הולכת ונעלמת משום ששניהם מכניסים כסף באותה מידה. מישהו כמו זאק גאליפיאנאקיס היה לחלוטין עוף מוזר פעם והיום הוא הכי מיינסטרים שיש. מבחינת חומרים אני לא חושב שיש דברים שאסור לדבר עליהם בסטנד אפ. מופע טוב צריך להיות הכל מהכל. מי שהולך לצפות מקרוב בקרב איגרוף צריך לקחת בחשבון שיעופו לעברו טיפות של אגלי זיעה ובאותה מידה אני מאמין שמי שהולך לסטנד אפ צריך לבוא בראש פתוח, להשאיר את האגו בחוץ ולהשתחרר מעכבות".

-לאן הקו הקומי שלך הולך?

"אני מאוד אוהב את מה שקורה בטלוויזיה ועובד כעת על משהו שאני כותב בעצמי. הטרנד הוא לחשוף כמה שיותר, לא רק הדמות שקומיקאי מביא אל האקט, אלא כל מה שקורה בחיים. לואי סי. קיי. עושה עבודה מופלאה כשהוא מזמין את הקהל אל עולמו. וודי אלן לדעתי אחראי לזה וכעת כולם עושים את זה בסגנון שהוא המציא, כאשר הקומיקאי הוא יזם בלעדי שמחפש את הקהל סביב הרעיונות הקומיים שלו. מעולם לא יצא לפגוש את וודי ואני חולם לעבוד איתו".

דיין קוק. GettyImages
"זו היתה הארה שגידלתי דור של מעריצים, שלהם יש עכשיו ילדים שגם אותם אני רוצה לבדר". דיין קוק/GettyImages

-אתה שלם עם המעבר מסטנד אפ בועט לדיבוב בסרט
אנימציה?

"אני זוכר שדיברתי על הבמה על מות הוריי כשניסיתי למצוא מעט הומור בסיטואציה הטראגית אליה נקלעתי. לאחר מכן קיבלתי אימייל ממעריץ שאמר שהוא הזדהה איתי כשהוא היה בתיכון ולאחר מכן בקולג' והוא עדיין מתחבר לחומרים שלי. עבורי זו היתה הארה שגידלתי דור של מעריצים, שלהם יש עכשיו ילדים שגם אותם אני רוצה לבדר וכשחשבתי על פרויקט עתידי שיוכל לשלב את שני הדורות, "מטוסים" הגיע לי כמתנה".

וואלה! מחלקת כרטיסים לסרט "מטוסים" - כנסו לפרטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully