וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"אבודים" ל"ההוביט": אוונג'לין לילי כובשת את המסך. ראיון

אחרי "אבודים", אוונג'לין לילי מגיעה למסך הגדול עם "ההוביט: מפלתו של סמאוג". בראיון היא מספרת על הפחד מהמעריצים, ועל הגניבה שכמעט הכניסה אותה לצרות עם פיטר ג'קסון

יח"צ - חד פעמי

בעידן רווי סדרות איכות פורצות דרך כ"שובר שורות", "משחקי הכס" ו"מד מן", נדמה כי אחת הסדרות הפופולריות והמדוברות בעשור האחרון, "אבודים", היא כבר זיכרון ישן נושן. שלוש וחצי שנים אחרי שנפרדנו סופית מעלילות האי המסתורי, בפרק סיום שנוי במחלוקת שהיה רחוק מלספק את הציפיות הגבוהות של קהל הצופים המושבע, הכוכבת הנשית המובילה של הסדרה חוזרת לקדמת הבמה ומצטרפת לתאגיד מדובר לא פחות ועם עוד יותר מעריצים אדוקים, הפעם על המסך הגדול.

אוונג'לין לילי גילמה במשך שש עונות את קייט אוסטין, אסירה נמלטת שהייתה מושא אהבתם של ג'ק וסוייר באחד המשולשים הרומנטים הזכורים ביותר, וכעת היא נכנסת לדמותה של טאוריאל, אלפית מיער האופל, שומרת ראשו של מלך האלפים ת'רנדויל (לי פייס), בסרט השני בזיכיון הקולנועי הנוכחי של סדרת הספרים של טולקין – "ההוביט: מפלתו של סמאוג", העולה לאקרנים בארץ ובעולם בסוף השבוע. לילי היא גם הנוכחות הנשית היחידה בצוות השחקנים (למעט קייט בלאנשט, בפלאשבק), הכולל את מרטין פרימן בתור בילבו באגינס, אורלנדו בלום בתור הנסיך לגולס המאוהב בטאוריאל והשחקן המבוקש בנדיקט קמברבאץ' בתור בעל האוב המסתורי.

הדמות של טאוריאל למעשה היא תוספת מקורית של במאי "ההוביט" פיטר ג'קסון, שהכריז על צירופה לפני שנתיים. עבור אוונג'לין לילי זו גאווה גדולה לחזור לתפקיד שכזה לאחר הפוגה של שנתיים, בהן התפנתה לגידול בנה הבכור, אותו ילדה במאי 2011. "התפקיד הזה שינה את כל תפישת עולמי על היותי שחקנית", היא מספרת באירוע לקידום הסרט, שהתקיים בשבוע שעבר בבוורלי הילס, "אני פרפקציונסטית ועצם זה שהיה עליי להוסיף כישורים לטאוריאל אותם לא הכרתי קודם לכן, החל מכיצד לנוע ולדבר כמו אלפית ועד לאימונים פיזיים".

אוונג'לין לילי. AP
מדברת כמו אלפית. אוונג'לין לילי ב"ההוביט: מפלתו של סמאוג"/AP

מה את יכולה לספר על הדמות?

"טאוריאל היא לוחמת וצלפית בחץ וקשת וסכינים, ומתוקף המעמד שלה ביער האופל היא למעשה מנהיגת צבא האלפים. היא למעשה מצטרפת לעלילה בעימות עם הגמדים, הנמצאים במסע אל אדמת האם שלהם ארבור, כדי לכבוש אותה חזרה מהדרקון סמאוג. היא מהווה מכשול עבורם. אני יודעת שקוראים מושבעים של 'ההוביט' עלולים שלא לקבל בברכה דמות מקורית שנוצרה במיוחד לסרט, לי אישית אפילו היו הסתייגויות. אבל אני מאמינה שהיא אותנטית לחלוטין כי טולקין כתב על האלפים ופשוט לא פירט את קורותיהם, אז נשארנו נאמנים לבסיס".

איך היה לחזור לכושר אחרי הלידה לקראת התפקיד?

"אני יודעת שכל אישה שתקרא את המשפט הבא תשנא אותי מיד אבל הגוף שלי לא מסוגל לצרוך יותר מדי קלוריות, אני צריכה לאכול המון רק כדי להדביק את הקצב עם מערכת העיכול שלי. הבן שלי גדול והיה לו תיאבון מאוד בריא, כך שכדי לדאוג לתזונה שלו ושלי אכלתי כמויות מגעילות של מאכלים. הגבלתי את אימוני הכושר שלי רק כאשר הייתי על הסט ולא מחוצה לו, מה שמאוד הקשה על לוח הזמנים במהלך הצילומים, מה גם שהייתי מוכרחה אלהקריב את מה שרציתי להעניק לבני הן מבחינת תזונה והן מבחינת הזמן שביליתי איתו".

האם זו הייתה עבודה מאמצת יותר מאשר "אבודים"?

"בסדרה צילמנו במרתון, במשך שש שנים היו עליות ומורדות, תלוי בנקודה בה היינו לאורך העונה. ב'ההוביט' זה היה פרק זמן יותר מהיר, כמו ריצת ספרינט של תסריט מתמשך עם שני סרטים. הייתי אומרת שזה דווקא די זהה מבחינת המאמץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוונג'לין לילי. AP
"הגוף שלי לא מסוגל לצרוך יותר מדי קלוריות". לילי/AP

אוונג'לין לילי נולדה באוגוסט 1979 בקנדה והספיקה לעבוד בתור דיילת אוויר בחברת התעופה רויאל איירליינס לפני שהתגלתה על ידי סוכנות הדוגמנות פורד. היא החלה להצטלם למספר פרסומות, הופיעה בסדרה "סמולוויל" ובסרט האימה "פרדי נגד ג'ייסון" ב-2003 ושנה לאחר מכן לוהקה ל"אבודים", שם במהרה צברה פופולריות. במהלך רוב תקופתה בסדרה היא ניהלה מערכת יחסים עם השחקן הבריטי דומיניק מונאהן, שכיכבה לצידה והוא עצמו בוגר הטרילוגיה הקודמת של פיטר ג'קסון, "שר הטבעות", שם הוא גילם את ההוביט מרי.

לילי שיחקה גם ב"מטען הכאב", זוכה האוסקר לסרט הטוב ביותר ב-2008, וב"פלדה אמיתית" לצד יו ג'קמן. לאחר שהייתה נשואה בעבר במשך כשנה לשחקן ההוקי הקנדי מורי הון, ב-2010 נישאה בשנית לנורמן קלי, עוזר הפקה שהכירה על סט הצילומים של "אבודים" ולשניים ילד משותף בן שנתיים וחצי שנלד שנה לאחר מכן. מאז חופשת הלידה, ולאחר שהוציאה ספר ילדים פרי עטה, התמקדה בצילומי שני סרטי "ההוביט", החדש וזה שיעלה ב-2014. "אנשים לא מבינים כמה זו עבודה מפרכת, מדובר בימים שנמשכים 14-20 שעות", היא אומרת. "העבודה שלנו כשחקנים היא כמו ילדים שמשחקים באבא ואמא ותמיד חשוב ליהנות ולא לקחת הכל יותר מדי ברצינות".

"לא משנה כמה רצינית הדמות וכמה הנסיבות אינטנסיביות, התמריץ הכי גדול שלי כשחקנית הוא פשוט הומור. פיטר הוא אחד האנשים הכי מצחיקים שישנם ואין לו בכלל כבוד לאמנות המשחק, כך שזה די נפלא שאין לחץ, הוא פשוט משתטה על הסט וזה נורא שיחרר אותי. יש אנשים שמתייחסים למשחק כדבר קדוש או מעשה קסמים ואותי זה מבעית כי אין לי שמץ של מושג כיצד לחולל קסמים. פיטר ואני היינו צוחקים כל הזמן, ממש עד שהוא קרא 'אקשן', וזה פשוט הפיח בי אנרגיות מדויקות".

פיטר ג'קסון. GettyImages
"אין לו כבוד לאמנות המשחק". פיטר ג'קסון/GettyImages

מה הכי תזכרי מהצילומים בניו זילנד?

"זה הזמן שלי להתוודות, שלא לומר הפעם הראשונה שפיטר ג'קסון יגלה את זה. באחת הסצנות שצילמנו על אגם פוקאקי הייתה אבן מיוחדת עם ברק כחלחל יפהפה אשר שייכת לדמות של איידן טרנר, קילי, וכשאחזתי בה הייתי צריכה להיזהר שהיא לא תיפול ותיעלם בין כל האבנים שממילא היו במקום. בין הסצנות אחד מאנשי הצוות ביקש ממני את האבן חזרה לטובת סצנה אחרת ואמרתי שאני מתנצלת ושאיבדתי אותה באגם. הם מצאו פתרון חלופי ואני המשכתי לחדר ההלבשה, שם שלפתי את האבן מכיסי ולקחתי אותה איתי הביתה. כך שיש לי מזכרת".

לא הרגשת רע לשקר לפיטר והצוות?

"תודה באמת, עכשיו אני נשמעת הכי נוראית בעולם!"

מחכים ל"ההוביט: מפלתו של סמאוג"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully