וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שד משחת: על התוכנית "המסע לארץ הציצים" עם אביעד קיסוס

1.8.2010 / 6:38

"המסע לארץ הציצים" בהנחיית אביעד קיסוס לקחה נושא מרתק כמו החזה הנשי והציגה אותו באופן לא רלוונטי, זול ולעתים אפילו שפל. פז חסדאי הציץ, נפגע והתגעגע ל"משמר המפרץ"

"המסע לארץ הציצים", התוכנית ששודרה אמש (שבת) בערוץ 10, הסתיימה בהבטחה של המנחה אביעד קיסוס שאינה משתמעת לשני פנים: "תשובות לשאלות, ועוד הרבה ציצים - הכל בפרק הבא". למרות זאת, דווקא בתור חובב ציצים ותיק, ההבטחה הזאת נראתה לי די מעומעמת. מה זה אומר? האם בפרק הבא נראה יותר ציצים מאשר בפרק הנוכחי? האם בשבוע הבא נזכה לראות גם פטמה? האם רמת החשיפה רק תלך ותגבר ככל ש"המסע" יתקדם? האם לפרויקט המסקרן הזה יהיה גם סדרת המשך, "המסע למעמקי הווגינה", למשל?

אין ספק, "המסע לארץ הציצים" העלה לא מעט שאלות פילוסופיות, אבל הנה הצעה שיכולה לעניין את אנשי ערוץ 10: למה שלא תקנו מחדש את הזכויות ל"משמר המפרץ"? פורנו אמיתי כנראה שכבר לא ייצא מכם, אז אם אתם מסתפקים בשדיים, למה שלא יהיו איכותיים? זה גם ימנע את כל הקטע המביך של העמדת הפנים ואת היומרות לדוקו, וגם יעורר דיון יותר רלוונטי בנושא הכי בוער כיום על שולחנכם – "שדיים, כמה זה ברייטינג?".

אגב, אם "משמר המפרץ" יקרה מדי או מורכבת מדי לטעמם של הצופים שלכם, לערוץ אגו יש בשעות לילה מאוחרות עוד כמה הצעות אטרקטיביות. "קאמה סוטרה", למשל, היא תוכנית נהדרת. אפשר לתייג אותה כתוכנית תעודה ולשווק אותה כ"מסע היסטורי בנבכי ספרות הסנסקריט". גם "עולם החשפניות" היא מסמך מרתק. הבנות שם אינטליגנטיות ומעמיקות לפחות כמו קיסוס, אם לא יותר.

סקס מוכר? וואלה?

יש מקרים בהם ניתן להעיר את עיני הקהל להגיד לו "עובדים עליכם". אבל הפעם בערוץ 10 אפילו לא ניסו ליצור מראית עין. בהשוואה ל"המסע לארץ הציצים", "משמר המפרץ" היא יצירה מעודנת. אפילו "המופע של בני היל" לא השתמש בכאלו טכניקות זולות. הכל היה שקוף, ברור ומוחשי, ולרגעים אפילו שפל. כמות כזו של קלוז אפים על שדיים לא נראתה מאז ימי הזוהר של "טוטי פרוטי" ו-RTL. לא ברור גם מה מלכתחילה היה המניע ליצירת התוכנית, הרי קשה לומר שלאחרונה חלה איזושהי תפנית תרבותית שמצדיקה הפקה טלוויזיונית חדשה על ציצים. האם מאחורי ההפקה עמדה איזושהי יומרה מלבד ליצור פרומואים מפתים?

ולא ששדיים זה לא נושא מעניין. אדרבא, מדובר בסוגיה מרתקת, והיא אכן מעסיקה את המין האנושי במשך אלפי שנים, לכן הציפייה הייתה לחדשנות כלשהי או להצגת הנושא בזוויות שטרם נטחנו. למרות זאת, "המסע לארץ הציצים" היה למעשה רק מסע בזמן, אל לב שנות ה-90, כשדילמת הסיליקון עוד הייתה מסעירה ורלוונטית. שוב נאלצנו לנדוד למרפאת המנתח הפלסטי (שנראה יותר כמו סוטה מין מאשר רופא), שוב נקלענו לפרלמנט הגברי השחוק (הידעתם? בימינו סיליקון זה ממש אקססורי!), ושוב שמענו משחקנית צעירה ומתוסכלת ש"בימינו, סקס מוכר". כן מאמי, אנחנו יודעים את זה. גם ערוץ 10 ואורנה בן דור יודעים את זה. השאלה היא מה מנסים למכור, ומה המחיר.

המציץ, במומו מציץ

אז מה יהיה בפרק הבא? קיסוס הבטיח שיהיו "עוד הרבה ציצים", וזו כבר התחלה מבטיחה, אבל גם הסבר לשאלה מדוע הישראליות כל כך אובססיביות ברצונן להגדיל. זה קצת אירוני שתוכנית רדודה כזו - שכל מהותה הוא עיסוק שטחי בסוגיית הציצי והצגתו בכל מחיר, שהמסר העיקרי שנובע ממנה היא קידוש השד והפיכתו לכוח טלוויזיוני מגרה – היא זו שמנסה לברר את מקור העיסוק השטחי של נשים בחזה שלהן. ב"משמר המפרץ" זה לא היה קורה.

"המסע לארץ הציצים", ערוץ 10, 21:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully