וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה ההיפך מ'רמזור'": ראיון עם רועי פלונרטין, במאי "מעצר בית"

אייל דץ

13.10.2010 / 10:00

לקראת עלייתה של "מעצר בית", במאי הסדרה רועי פלורנטין מסביר למה היא הטופ של הקריירה שלו ומספר על העבודה עם קיציס ופרידמן ועל האכזבה מערוץ 24. ראיון

קשת

(מתוך "מעצר בית", באדיבות קשת)

רועי פלורנטין מפחד – והוא לא מפחד להודות בזה. ככל שמועד השידור של "מעצר בית", הסדרה החדשה בבימויו ובכיכובם של אייל קיציס וטל פרידמן הולך ומתקרב, מפלס החרדה של הבמאי הצעיר, אחד היותר מבוקשים בתעשיית הטלוויזיה המקומית, הולך ומתגבר. "זו תוכנית אקספרימנטלית", הוא מסביר בראיון לוואלה! תרבות לרגל עלייתה של התוכנית הערב (רביעי) בערוץ 2. "בוא נגיד שאם זה היה משודר ביס או בהוט הייתי הרבה יותר רגוע כי אלו ערוצי נישה שלא נמדדים ברייטינג. אני חושב שקשת היו מאוד אמיצים בהחלטה שלהם לשדר את התוכנית".

לא צריך להגזים. עדיין מדובר בקיציס ופרידמן, שני באנקרים רציניים בכל מה שנוגע לרייטינג.

"זה בדיוק מה שמפחיד. אני מפחד מנפילה. נראה לי שזה יתחיל מרייטינג גבוה ואז אנשים יבינו שזה לא מה שהם ציפו לקבל. זה לא פאות וחיקויים. זה קיציס ופרידמן משחקים את עצמם כדמויות הכי עלובות שיש. פרידמן יוצא אידיוט וקיציס מצטייר כמניפולטור דוחה. שאלתי את קיציס בשביל מה הם עושים את זה, אם הם לא מפחדים שאנשים יחשבו שהם באמת כאלו במציאות. הקטע איתם הוא שכמה שהם יוצאים יותר עלובים ככה זה יותר מגניב אותם. יש לך השערה למה?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אולי כי כמו כל מיני אמנים מצליחים אחרים בארץ ובעולם בתחומים שונים, גם הם הגיעו לאיזה שיא מבחינה מסחרית עם "ארץ נהדרת" ו"זוהי סדום" ועכשיו הם יכולים להרשות לעצמם להתפתח לכיוונים פחות מסחריים.

"יכול להיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פרידמן יוצא אידיוט וקיציס מצטייר כמניפולטור דוחה". קיציס ופרידמן ב"מעצר בית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שכבר אפשר להבין, "מעצר בית" היא הדבר הכי רחוק מקיציס ופרידמן שאתם מכירים. בסדרה, אותה כתבו השניים יחד עם גיורא חמיצר ונועה פניני שגם משחקת בה, הם מתגלים בשיא עליבותם. על פי סיפור המסגרת של הסדרה, השניים נמצאים במעצר בית בעקבות אסון כבד גרמו לו: הם הקימו פארק שעשועים ללא אישור של מכון התקנים ובמהלך ההשקה שלו עלו כ-20 סלבריטאים על רכבת הרים שהתמוטטה וקברה את כולם תחתיה. עד שיתבררו פרטי הפרשה נשלחים השניים למעצר בית בדירתם המשותפת, שם הם מארחים חברים ותיקים שעולים אליהם לרגל.

בקטע מתוך הסדרה שמובא לעיל, מופיע משה פרסטר בתפקיד חבר ילדות של פרידמן מחיפה. גם הוא היה על רכבת ההרים באותו ערב ארור וגמר עם שתי רגליים כרותות. "זה אחד הקטעים האהובים עליי בתוכנית", מספר פלורנטין. "זו סצנה שמנציחה בצורה מושלמת את רוח הסדרה. היא מביכה וגורמת לפרידמן ולקיציס לצאת ממש עלובים. פרסטר מגיע אליהם לביקור ומתעלק עליהם. לפרידמן נמאס והם מנסים לנפנף אותו מהדירה".

"הסדרה הזאת היא ההיפך מ'רמזור', ואני מאוד אוהב את 'רמזור'", ממשיך פלורנטין. "'רמזור' פונה לקהל רחב יותר ואני מת עליה ומתפוצץ מצחוק מול המסך, אבל 'מעצר בית' שונה לגמרי. זו לא סדרה שאתה נקרע ממנה. אין פה רגעים שאתה יושב ומתפוצץ מצחוק, אין פאנצ'ים. זו סדרה מוקומנטרית שיותר דומה באופיה לסדרות כמו 'תרגיע' ו'משפחה בהפרעה'. היא מבוססת על רגעי מבוכה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בניגוד ל'ארץ נהדרת', ב'מעצר בית' קיציס ופרידמן מעורבים בהכול". הפרומו לעונה הרביעית של "ארץ נהדרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו לא הפעם הראשונה שפלורנטין משתף פעולה עם הצמד. לפני מספר שנים ערך פלורנטין של התוכנית "פספורט" שבה השתתפו השניים. הם אף נסעו יחדיו לשבוע בפראג במסגרת התוכנית. "זה היה שבוע מצחיק בטירוף", הוא מעלה זיכרונות. "הם בדיוק היו בשיא ההצלחה של 'חלומות בהקיציס' והיה פשוט כיף איתם".

משהו בסגנון "מה שקורה בפראג נשאר בפראג"?

"היתה איזו חוויה אחת שלי ושל קיציס שנשארה אצלנו ולא מדברים עליה".

המפגש הבא בין השלושה כבר התקיים על הסט של "ארץ נהדרת". פלורנטין נמנה על צוות הבמאים של העונה הרביעית של התוכנית, עונה שנחשבת בעיני רבים כשיא שלה. בסיום העונה נולד לפלורנטין ילד והוא החליט לעזוב. "העבודה ב'ארץ נהדרת' היתה מדהימה", הוא נזכר בימים ההם. "זו מערכת מאוד תובענית והעבודה שם היא מאוד אינטנסיבית".

היית מגדיר את העבודה ב'ארץ נהדרת' כטופ של העבודה שלך עד היום?

"מבחינתי 'מעצר בית' היא הטופ".

נדמה שגם עבור קיציס ופרידמן זה הטופ.

"אני אגיד לך למה. 'מעצר בית' היא פרויקט שהוא שלהם מתחילתו ועד סופו. הם עובדים על זה און אנד אוף כבר הרבה שנים וזו היצירה שלהם. ב'ארץ נהדרת' יש כותבים, יש את מולי שגב, יש במאים ובאיזשהו מובן הטאלנט הופך להיות חלק ממכונה. כאן קיציס ופרידמן מעורבים בהכול ולא בקטע רע. לא נתקלתי בכזה דבר מעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכישלון של העונה השלישית לא היה לפלורנטין שום חלק. הפרומו לעונה השניה של "שבוע סוף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי "ארץ נהדרת" עבר פלורנטין לצוות של "שבוע סוף". הוא ביים את העונה הראשונה והשנייה. בעונה השלישית, שנחשבת לכשלון חרוץ ושירדה כבר לאחר שלוש תוכניות בלבד,הוא לא היה מעורב. בימים אלו משודרת תוכנית נוספת שפלורנטין ביים: 'כאן גרים בכיף', שכמו "שבוע סוף" ספגה ביקורות קטלניות עם עלייתה לאוויר.

"לגבי 'כאן גרים בכיף' אני יכול להגיד לך שלמרות שזו סדרה שביימתי, גם אותי היא לא תמיד הצחיקה וזה קשה מאוד לביים קומדיה כשיש מערכונים שלא מצחיקים אותך. המבקרים גמרו אותנו אבל הקהל אהב אותנו. התגובות שקיבלתי מאנשים היו מעולות".

יכול להיות שעכשיו לראשונה בחייך תעמוד מול מצב הפוך – סדרה שהמבקרים יאהבו אבל הקהל לא יידע איך לעכל?

"אם זה אכן יהיה המצב, אני אתבאס. עם כל הכבוד למבקרים ונכון שדעתם נחשבת, מה שחשוב לי הוא הפידבק מהקהל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למרות שזו סדרה שביימתי, גם אותי היא לא תמיד הצחיקה". מתוך "כאן גרים בכיף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שהפך לבמאי טלוויזיה מבוקש, כזה שבגיל 35 כבר עבד במספר רב של תוכניות, היה פלורנטין מוכר כאחד מבמאי הקליפים המבטיחים בישראל. ביו היתר הוא ביים קליפים להדג נחש, גלעד כהנא, בייב, שי להב, קרולינה ועוד.

למה אתה כבר לא עושה קליפים?

"בשביל מה? מי יראה את זה? כשעשיתי את 'כשתמי עוברת דירה' לבייב, זה היה בתקופה של הכבלים והיו משדרים בלילה קליפים. אז נכון שלא הייתי רואה מזה כסף, אבל כן הייתי מקבל המון חשיפה. עכשיו אין כסף ואין חשיפה".

יש את ערוץ 24.

"כן, אבל הוא משדר רק מזרחית. היתה תקופה שהיתה פריחה של קליפים בערוץ 24, בתקופה שיואב קוטנר ערך את הערוץ, אבל זה נגמר וחבל לי. הייתי שמח לעשות קליפים, אבל פשוט אין לזה היתכנות כלכלית. החלום שלי הוא לעשות קליפים לכל יוצר שאני אוהב בארץ. היתה לי גם פנטזיה לעשות קליפים לשירים ישנים. נניח ל'ניצוצות' של פורטיס וסחרוף".

ועכשיו אתה עובד עבור קשת שהיא זו שהפכה את ערוץ 24 למה שהוא.

"תשמע, ערוץ 24 הוא אכן ערוץ של קשת ומבאס אותי מה שקרה לו. כשהקימו אותו דווקא הייתי יושב מולו ורואה קליפים. אישתי היתה אומרת לי 'מה אתה יושב ורואה קליפים, מה זה מעניין?'. קליפים זו אמנות, ואולי זה העניין: לא משקיעים פה בארץ באמנות ויזואלית כזאת".

אז מהקליפים ירדנו. מה לגבי קולנוע?

"יש לי חלום כבר הרבה שנים לעשות פיצ'ר ואני מחפש כל הזמן תסריטים אבל לא מצאתי עד עכשיו את התסריט שידליק אותי".

מה אתה מחפש?

"את התסריט שיגניב אותי, קומדיה חכמה ומצחיקה. בינתיים אני ממשיך לחכות".

"מעצר בית", ימי רביעי ושישי, 22:10, ערוץ 2, קשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully