וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דייט בחשיכה": מבדרת, אבל לא מוסרית

עפר סקר

11.11.2012 / 0:49

שעשועון השידוכים של רשת הוא אמנם התענוג האסור הכי מבדר של העונה, אבל פרק התאומים הזהים של "דייט בחשיכה" ששודר אמש חצה קווים אדומים, והתקרב מאוד אל הגבול הפלילי

צילום מסך

בשנת 2010, כאן במדינת ישראל, הורשע גבר ערבי באשמת אונס במרמה ונכנס לכלא, משום שהתחזה בפני אישה שהכיר ליהודי. אין כאן הכוונה לפתוח מחדש את הסיפור הישן והסבוך ההוא; רק להציע, בצניעות, שבמובנים מסויימים הפרק של "דייט בחשיכה" ששודר אתמול התקרב מאוד אל הגבול הפלילי, שהפורמט בין כה וכה נהנה לרקד סביבו. למי שפספס – והצליח איכשהו להחמיץ גם את הפרומואים - הדייט החשוך אתמול הפגיש בין בחורה לשני תאומים זהים, שאחד מהם התאהב בה (מילה שהגדרתה המילונית בשפה המיוחדת של התוכנית היא "השתכנע שהיא לא דבה"), והשני הלך לפגוש אותה במקומו, כשהוא מתחזה לאחיו המאוהב, כדי לבדוק שהיא מתאימה לשותפו לגנטיקה. הבחורה, בהומאז' לא מודע ל"חגיגה בסנוקר", מצאה את עצמה בדייט "תשוקתי", כהגדרתה, עם בחור שהיא פוגשת לראשונה ונדמה לה בטעות שהיא כבר מכירה. התחזות או לא?

מה לא נאמר על שעשועון ההיכרויות החדש והטראשי בשבועות הספורים בהם הוא באוויר? שטחי, מרושע, שוביניסטי, מיזוגני, צוחק על שמנים, מעליב אתיופים – כמעט כל שם תואר שלילי במילון כבר הוטח ב"דייט בחשיכה", ורובם, יש להודות, גם נדבקים. תוכנית הלהיט של רשת היא לא בדיוק מופת של עידון וטעם טוב, ונדמה כאילו אין טאבו שלא תהיה מוכנה להתגרד עליו כדי לחלוב עוד כמה עשיריות אחוזים בטבלת הרייטינג. בדייט האחר של התוכנית מליל אמש ראינו מציל שולח ידיים לדתל"שית בתולה בניגוד לרצונה (אחר כך היא, במיטב המסורת של התוכנית, התאהבה בו), וזה כבר מראה שהפרקים הקודמים לימדו אותנו לא למצמץ מולו. ובכל זאת, מסתבר שירון ברובינסקי ושות' מסוגלים עדיין למצוא דרכים חדשות לזעזע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל חור בלילה שחור. מתוך "דייט בחשיכה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה מטריד עוד יותר מכיוון ש"דייט בחשיכה" היא לגמרי תוכנית שעובדת. מה עובדת? מדובר בקראק טלוויזיוני, כולל תופעות הלוואי. "דייט בחשיכה" ממכרת כי היא מצחיקה בטירוף, והיא מצחיקה בדיוק משום שהנחות היסוד שלה כל כך פרימיטיביות ומזעזעות. נקודת המוצא שלה היא שכל הגברים שטחיים, מתעללים, זחוחים ונטולי מודעות עצמית, בניגוד לנשים שהן נואשות, חרמניות, תלותיות ונטולות מודעות עצמית לא פחות, ולעזאזל, כמה שנקודת המוצא הזאת אפקטיבית. החושך, שנועד לכאורה לייצר אקס-טריטוריה בה דייטים מתקיימים ללא כל סוג של דעה קדומה, הופך באיפכא מסתברא מהגיהנום למקום שבו מסתבר שכולנו עשויים מדעות קדומות.

הרפטטיביות של הדייטים החשוכים, שמסתיימים לרוב בכך שהצד הנשי נותן לחפון לו את הירכיים, והצד הגברי מפטיר בבוז שהסטנדרט שלו זה כוסיות, מייצרת באופן מפתיע אפקט קומי מצטבר – בפעם החמישית זה הרבה יותר מצחיק מבפעם הראשונה. בגלל זה, אגב, ההאשמות של "דייט" בגזענות מרגישות מעט תלושות – הרי התחושה שעולה מצפייה בה היא שלא ממש משנה מאיזה דת, מוצא או גזע אתה, שהרי כולנו אותו חרא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה אקדח בכיס שלך או שאתה סתם שמח לגעת בי? מתוך "דייט בחשיכה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

העניין הוא שעד כמה ש"דייט בחשיכה" מצחיקה, עמוק בפנים היא בעצם עצובה להחריד. הנכונות של נשים לעבור שלל סוגים של אונס בהסכמה; הזחיחות של גברים עקמומיים שכל אישה עבורם היא פשרה מצערת במדד הכוסיו?ת; הדיאלוגים האבסורדיים שנשמעים לעיתים כאילו גזרו אותם ממחזה של יונסקו ("אתה אוהב לעשות שיגועים?", "וואו! אני מת על שיגועים", "יו, גם אני! אתה אני בבן!"); העיוורון של הורי המשתתפים, שלנצח יספרו בעדות הוידאו שלהם שהניאנדרטל שגידלו הוא ילד טוב, ערכי, מוסרי ומנהיג מלידה – כל אלה הופכים את התוכנית למפגן משוגע של מיזנטרופיה, שההומור בו הוא אפילו לא נמוך מצח, אלא נטול מצח לחלוטין. ולפעמים זה עובר את הגבול.

קשה מאוד, ואולי גם קצת צבוע, ללכלך על תוכנית שאתה חוזר לצפות בה שוב ושוב, וצוחק ממנה בקול רם. "דייט בחשיכה" ללא ספק הרוויחה את מעמדה בתור התענוג האסור של העונה, וחתיכת תאונת דרכים שקשה להסיר ממנה את העיניים. אבל פרקים קרימינליים כמו זה ששודר אתמול מעוררים את התהייה שמא ה"אסור" פה הרבה יותר דומיננטי מהתענוג, ומישהו בתאונת הדרכים הזאת פשוט איבד לחלוטין את הבלמים המוסריים.

מה דעתכם על "דייט בחשיכה"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully