וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: הצצה לפרק של "האלבומים" על נושאי המגבעת. צפו

7.12.2012 / 13:38

נושאי המגבעת היו בסך הכל בני נוער ירושלמים מרדנים, שנשרו מבית הספר והתחילו לנגן ביחד. הפרק הקרוב של "האלבומים" יעסוק בקסטה הראשונה והמהפכנית שלהם. צפו בהצצה ראשונה

צילום מסך

"האלבומים", סדרת המקור של המרתקת של ערוץ 8, חוזרת לחקור את ההיסטוריה של הרוק הישראלי בחמישה פרקים נוספים שמתרחשים בחדרי חזרות, אולפני הקלטות ומועדונים. העונה הנוכחית, בעריכתו של יואב קוטנר, בימויו של אבידע ליבני והפקתו של אסף אמיר, ממשיכה את הקו של קודמתה עם הסיפורים מאחורי כמה מאלבומי הבכורה החשובים, המשפיעים והמשמעותיים בתולדות המוזיקה הפופולרית בארץ. מדי שבוע אנחנו מביאים לכם הצצה ראשונה לפרק בסדרה שישודר השבוע, והפעם, פרק המתחקה אחר יצירת הקסטה הראשונה של להקת נושאי המגבעת.

קשה להפריז בחשיבות של נושאי המגבעת בדברי ימי הרוק המקומי – הרכב שהחדיר את הרגישות של הניו-ווייב והאינדי הצעירים מהעולם אל תוך סצינת המוזיקה הירושלמית החתרנית והתוססת, ועשה זאת תוך שהוא צובר תשומת לב תקשורתית ואפילו קהל הולך וגדל. רובנו מכירים אותם מלהיטים כמו "הבא בתור הוא סוס" ו"אני טקסט פוליטי?", אבל עוד לפני זה, חברי ההרכב המקורי – אוהד פישוף, ישי אדר, תמיר אלברט ואלון כהן – שחררו כנערים בירושלים את הקסטה הראשונה של ההרכב, שכללה שירים כמו "קול של אלוהים אחר", "נושאי המגבעת", "לייב אין בית שמש" ועוד, והפכה לאבן דרך בתולדות המוזיקה העצמאית בארץ.

חברי הלהקה הכירו בתיכון לאומנויות בירושלים, אך בשלב מסוים החליטו לפרוש מבית הספר, לעבור לגור ביחד ולהקדיש את זמנם ומרצם למוזיקה – מה שלא שימח במיוחד את השכנים. "היינו מנגנים פול ווליום בדירה", מספר ישי אדר, "בלי שום בידוד, שום... רק סוגרים את החלונות. כל חזרה אנשים היו יורדים, מתאספים במדרגות, דופקים על הדלת – ואלון, כזה, יוצא אליהם, 'שלום', והיו אומרים לו 'תשמע, זה אי אפשר ככה, אתם חייבים להפסיק עם זה, אנחנו לא יכולים לחיות ככה!'. הוא אומר, 'אני נורא מצטער, אתם צודקים, אנחנו מפסיקים'. נכנס, נועל, 'איפה היינו? אחת, שתיים, שלוש ו...' – בלי מצפון. נורא". הפרק מלווה את המסע של נושאי המגבעת מימי החזרות הרועשות בדירה המשותפת ועד להתפרקות הכואבת שהותירה טעם מר בקרב כל חברי הלהקה.

הפרק השני של "האלבומים" ישודר ביום שבת, 8.12 בערוץ 8 בשעה 22:30.

אוהבים את נושאי המגבעת? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully