וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת במסורת אסף הראל

22.11.2004 / 10:26

חברת הפקות בינלאומית שוקלת לפתוח בהליכים נגד התוכנית בטענה שהיא מבוססת על הריל טי.וי "השולייה"

הבאזז שמנסה לעורר הפקת תוכנית הריל טי.וי החדשה "השגריר" ממפעלות ערוץ 2 ממשיך לגבות את מחירו בעיתונים היומיים. עיתון "ידיעות אחרונות" מדווח היום כי חברת ההפקות הבינלאומית "פרימנטל" שוקלת להגיש תביעה נגד הזכיינית קשת בשל הפרת זכויות יוצרים. לטענת חברת ההפקות קשת העתיקה את פורמט התוכנית "השולייה" המשודרת ברשת אן.בי.סי האמריקאית.

ב"שולייה" מתחרים 16 מתמודדים על משרה באחת החברות של איש העסקים הביליונר דונלד טראמפ. . בעוד שב"שגריר" מתמודדים 14 מתחרים על הזכות להיות נציג ההסברה של משרד החוץ הישראלי בניו יורק מטען ארגון א-פוליטי ניו יורקי שהקים איש העסקים ג'ואי לואו. כמו כן, תוכנית בשם "המתמחה" משודרת בימים אלו בערוץ 10, הערוץ רכש את הזכויות לייצור הפורמט במתכונת הישראלית.

מקשת נמסר בתגובה, כי "מדובר בתוכנית שהיא פרי פיתוח מקורי של קשת, שמשתלבת בטרנד עולמי חדש מז'אנר מתקדם של תוכניות ריאליטי".

כתבת "הארץ" ענת באלינט מוסיפה:

מנכ"ל הרשות השנייה, מרדכי שקלאר, הורה לזכיינית ערוץ 2 קשת שלא לשלב פרסום סמוי בתוכנית המציאות "השגריר", שתעלה ביום רביעי. בתוכנית מתחרים 14 מועמדים על תפקיד נציג הסברה של ישראל בארגון הפועל למען ישראל בארצות הברית. לפי הסכם בין קשת ובין לאומי קארד, כל אחד מהמתמודדים יקבל כרטיס אשראי של החברה, ובחלק מהמשימות יצטרכו המתמודדים להשתמש בו. החברה היא נותנת החסות הרשמית של התוכנית, ואמורה לממן את שהותו של הזוכה בתוכנית במשך שנה בניו יורק.

הוראתו של שקלאר באה בעקבות התפשטות הפרסום הסמוי בתוכניות טלוויזיה. שקלאר הנחה את קשת לפעול לכך שנותני חסות לא יקבלו ביטוי בתוכניות עצמן, בהתאם לכללי הרשות השנייה.

מחר תקיים מועצת הרשות השנייה דיון בהתרחבות תופעת הפרסום הסמוי. עד אז אמור שקלאר לקיים שיחות עם כל זכייניות הטלוויזיה שבפיקוח הרשות השנייה - זכייניות ערוץ 2, ערוץ 10 והטלוויזיה החינוכית. יו"ר המועצה, מנשה סמירה, אמר כי לאחר הדיון תחליט המועצה אם יש לשנות את הכללים כך שיתאפשר פרסום בתוכניות או להגביר את אכיפת הכללים הקיימים. סמירה אמר כי לדעתו יש לצאת נגד שילוב של פרסומות ומסרים מסחריים בתוכניות.

מקשת נמסר בתגובה: "אנו לא מנהלים את עניינינו מול רשות השנייה מעל דפי 'הארץ'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully