וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: יאפים עם ג'יפים - "גלגוליו של דורבן"

15.1.2009 / 16:32

האינדי הישראלי חייב לעצמו עוד אלבום של יאפים עם ג'יפים וזה קורה - סינגל ראשון מאלבום, שיר ראשון מתוך ספיישל כאן בוואלה! מוזיקה. אתם חייבים את זה לעצמכם

יח"צ - חד פעמי

יאפים עם ג'יפים - "גלגוליו של דורבן"

אלבום הבכורה של יאפים עם ג'יפים (נעם יעיש ודניאל קיצ'לס) היה כל מה שהאינדי הישראלי פחד ממנו: "בשנת החרב בחוץ והרעב מבית" היה מתוחכם ולא מתנצל, בעברית, אבל לא מתבייש ליד שום דבר שנוצר סביבו מבחוץ. עולם הדימויים העשיר והאיכויות המוזיקליות שהביא איתו ההרכב הזה, הפך את יאפים למקור השראה רחב, הן עבור חובבי רוק'נ'רול פשוט ועבור יוצרים בעלי אוריינטציה אלקטרונית. אך מעבר לכל אלו, יאפים עם ג'יפים נתנו לאוהבי מוזיקה ישראלית סיבה לאהוב את המקום ממנו הם באו, דווקא מתוך האפלה שאפיינה את האלבום. כי אם אפשר ליצור אלבום אחד כזה בישראל, למה לא עוד?

אבל זה היה לפני יותר משש שנים. אינתיפאדה, מלחמה, בחירות, כלכלה, קריסת תעשיית המוזיקה - כולם גם דרסו את התקווה שהיתה אז. לכן, דווקא בזמן מלחמה שמסרבת להיגמר, חשוב שיאפים עם ג'יפים חוזרים עם כל האלמנטים המוכרים: ההומור השחור, המוזיקליות הלא מתפשרת והצו 8 החשוב מכולם - לא לוותר לאף אחד, כולל לעצמם. "נבל דוד אדום", אלבום שני, ייצא בימים הקרובים בהוצאת "אנובה" ואנחנו גאים להציג לכם מתוכו את "גלגוליו של דורבן", הסינגל הראשון מתוכו. בשבוע הבא נגיש לכם עוד קצת מהאלבום המרתק הזה, רגע לפני שהאינדי הישראלי מקבל עוד שיעור באיך זה צריך להישמע.

***

אל תשכחו: "שנת החרב" רק התחילה. כנסו ללינק והורידו בחינם את שירם של היאפים שמרפרף לאלבום הבכורה, אבל דוקר מכיוון אחר לגמרי.

דימוי העטיפה - אברהם אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully