וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אקו"ם למאיר בנאי

עינב שיף

10.3.2009 / 21:00

הזמר למשפחת בנאי זכה בפרס דווקא על עבודתו כמלחין. זוכים מאושרים נוספים הם עלמה זהר, אסף אבידן והמוג'וז, נעם רותם ועוד

מאיר בנאי, שולי רנד, עלמה זהר, אסף אבידן והמוג'וז, נעם רותם ואיתי פרל הם הזוכים בפרסי אקו"ם בתחום הזמר העברי לשנת 2008. השישה מצטרפים לשלמה ארצי, הפזמונאי דודו ברק, המלחין מיכאל וולפה והסופר יצחק בן נר, שהוכרזו כזוכים בפרס אקו"ם למפעל חיים בשבוע שעבר. הפרסים יחולקו בטקס הפרסים ה- 51, ב- 29 במרץ במרכז דוהל בתל אביב. חבר השופטים הורכב מנורית הירש, רמי קליינשטיין, זאב נחמה, אריאל הורוביץ ופיטר רוט.

המלחין

מאיר בנאי זכה בפרס "הישג השנה למלחין" על שם מרדכי זעירא על אלבומו האחרון, "שמע קולי". חבר השופטים נימק את הזכייה בעובדה כי "באלבומו החדש "שמע קולי" מוכיח מאיר שאפשר להתקרב לדת, מבלי להתרחק מעשייה מוזיקלית מקורית ורלוונטית". שווי הפרס הוא 10,000 שקלים.

הפזמונאי

שולי רנד זכה בפרס "הישג השנה לפזמונאי" על שם מרדכי זעירא על אלבום הבכורה שלו, "נקודה טובה". "שולי הוא לא מישהו שראה את האור ומטיף ללכת בעקבותיו, אלא אדם שמפלס את דרכו בחושך, ולכן הוא מרגש את כל שומעיו, דתיים וחילוניים כאחד", כתבו השופטים בהחלטתם. שווי הפרס הוא 10,000 שקלים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

השיר

עלמה זהר זכתה בפרס "הישג השנה לשיר" על שם משה וילנסקי, על שירה "שיר אהבה אינדיאני", מתוך אלבום הבכורה שלה, "דברי". "חבר השופטים שמח על כך שהשיחה בין מיגל לעלמה זהר התנתקה, ככה עלמה תישאר בארץ, ותוכל להמשיך לכתוב עוד הרבה שירים מקוריים להפליא", נימקו השופטים. הפרס, המתחלק בדרך כלל בין הפזמונאי, המלחין והמבצע יילך כולו לזהר ויעמוד על 15,000 שקלים. אסי אילון, המפיק המוזיקלי של האלבום זכה בפרס "הישג השנה למעבד" על שם מרדכי זעירא על עבודתו ב"דברי" של זהר. סכום הפרס הוא 10,000 שקלים.

התגלית

אסף אבידן והמוג'וז ממשיכים את מסע הניצחון המפואר שלהם. אבידן, שרק לפני כיומיים הגיע אלבומם השני למעמד של אלבום זהב, זכתה בפרס "תגלית השנה" על שם עוזי חיטמן. "כשהוא חמוש בלהקה מצוינת (המוג'וז), קול אדיר וחבילת שירים באנגלית, הפך אסף אבידן לשיחת היום אצל כל מי שקורא לעצמו חובב מוזיקה" נימקו השופטים, ואבידן יזכה ב- 10,000 שקלים על כך. "זה כבוד ענק והישג מדהים למוג'וז שחותם שנה מופלאה", אמר אבידן לוואלה! תרבות בתגובה לאירועי היומיים האחרונים. "זה נותן המון אופטימיות ליצירה עצמאית"

המוטיבציה

פרס עידוד פרסום היצירה ע"ש אמיתי נאמן ניתן השנה לנעם רותם ואיתי פרל. השניים זכו על טקסטים ששלחו לתחרות ולא פורסמו עדיין. חבר השופטים נימק את זכייתו של רותם, שהוציא לפני שנה וחצי את אלבומו "עזרה בדרך" שזכה לשבחים רבים, בכך ש"נועם מתאר בצורה אותנטית וקומפקטית רגעים מחייו האישיים ומחיי כולנו. כשנועם הולך ומתבודד באתר בניה הביטוי ברזל ואבנים משמש אותו כדי לתאר גם את מה שהוא רואה וגם את מה שהוא מרגיש". את זכייתו של פרל נימקו השופטים בכך ש"המוסיקה שלו מיוחדת, חסרת יומרות ומניירות, מלאה רגש, נשמה וישירות שתופסת ונוגעת במאזין לה ולא מרפה". שווי הפרס לכל יוצר הוא 13,000 שקלים.

הפקת אלבום

בנוסף, זכה ג'וני שועלי בפרס חיצוני על שם משפחת גפן להפקת אלבום, על הפקת אלבום הסולו השלישי שלו שייצא בקרוב. " הגיוון בין סאונד אקוסטי, אלקטרוני וטקסטים מאוד ישירים וברורים מיצבו אותו ככותב שירים מוערך", נימק חבר השופטים את הזכייה, תוך שהוא מפרט את שיתופי הפעולה של שועלי עם ברי סחרוף, רע מוכיח ועוד. סכום הפרס עומד על 20,000 ¤.

ועוד פרסים

חוץ מהפרסים למוזיקאים ישראלים, מעניקה האגודה פרס לשיר המושמע ביותר לשנת תשס"ח בישראל, כשבמפתיע זכה השיר “Hey There Delilah" של ההרכב “Plain White Ts".

אקו"ם אף הכריזה על הזוכים בפרסים למוזיקה קונצרטית. הזוכים עם עופר פלץ, גלעד כהן וקרל וולניאנסקי. פלץ זכה בפרס "הישג השנה" ע"ש מנחם אבידום , כהן זכה בפרס "עידוד פרסום היצירה" ווליאנסקי זכה בפרס ליצירה המוגשת בעילום שם. סך שווי הפרסים בקטגוריה הזו עומד על 36,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully