וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל שכטר - "מתוק ומר"

עינב שיף

25.6.2009 / 8:00

שבע שנים אחרי אלבום הסולו הראשון שלו, אייל שכטר חוזר עם שיר חדש ומספר לוואלה! תרבות על החיים בין משחק ומוזיקה ועל הפער בין הטעם האישי שלו לאבטיפוס

יח"צ - חד פעמי

(במאי: דורון בנבנישתי)

במקרא, החלומות של יוסף עוסקים בשבע השנים הרעות ושבע השנים הטובות. גם אייל שכטר סופר את השנים בשביעיות - שבע שנים עברו בין אלבום הסולו הראשון שלו, "פעם אחרונה שאני ככה" ובין הסינגל החדש שלו, שהוא חלק מאלבום חדש עליו הוא עובד בימים אלו. אלא שלא הכל היה רע בזמן שחלף. שכטר התמקד במשחק ובגיל 45 הוא יכול לרשום לעצמו הצלחות סבירות למדי בתחום, כמו תפקידו ב"כתב פלילי", אבל המוזיקה תמיד שם.

"שאף אחד לא יגיד לך שמוזיקה ומשחק זה אותו דבר", הוא אומר בראיון לוואלה! תרבות. "אלו שני עולמות אחרים לגמרי, האחד הוא עולם של שליטה, שני העולמות האלו לא נוגעים אחד בשני".

אבל בסופו של דבר בחרת בשנים האחרונות במשחק. למה?

"באמת היה לי יותר נוח על תקן השחקן, שמגיע ליום עבודה, עושה את התפקיד וחוזר הביתה, מרוויח את מטה לחמו, מקיים את הצרכים הנפשיים והכל בסדר. ב- 2002 הייתה לי איזושהי תחושה שאני והקהל והישראלי באותה שפה. בתקופה של אבטיפוס זה לא בדיוק מה שמייצג ואני לא רציתי לעשות מוזיקה כזו, כמו של אבטיפוס, שמאד קלעה לטעם הקהל אבל פחות לטעמי. אני חושב שהייתי צריך להתרחק מהמוזיקה בשביל לחזור אליה".

אבל גם ב- 2002 התרחקת כדי לחזור. האם אי אפשר להמשיך ברציפות?

"יכול להיות שאני כן מנהל איזה בלט או דיאלוג ריקודי מסוחרר עם המוזיקה, יכול להיות מאד. זו אישה תובענית וקשה המוזיקה, בטח בתקופה כזו, כמו עכשיו, שהחלטתי שאני עושה אחראי לטקסטים, ללחנים, לנגנים, להכל. אני המפיק של הדבר הזה, כולל הכל. הסיפור הזה מאד מסובך ועלול להיות קשה ולכן זה לקח את הזמן שלו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

החיים קשים.

"שלא תבין אותי לא נכון, זה לא שאני מתלונן. ברגע שנכנסתי בחזרה לעולם הזה, הבנתי כמה הוא חסר לי וכמה אני אוהב להיות שם, לטעות ולהסתובב, לטפס למעלה ולהתרסק למטה בכל התהליך שקרוי מוזיקה. זה בדיוק מתאים לאופי שלי, כאילו זו התנהלות נפשית עם עוצמות מאד גדולות וזה מתאים למי שאני בתור אדם. זה גם מתנהל אחרת מהקצב של אבטיפוס, לא צריך להוציא את האלבום בזמן לחגים".

ומה החלום שמאחורי כל זה? הרי עדיין חייב להיות חלום.

"אני רוצה להקים מועדון הופעות בתל אביב ולקרוא לו קיסריה. רק כדי שאני אוכל להגיד 'אייל שכטר בקיסריה'. כך אגשים עבורי ועבור אמנים קטנים אחרים את מה שמיועד להם. במועדון יהיו גג שלוש שורות, ה- VIP יהיה מהשורה השנייה. שם יגישו את הסושי".

לפחות יהיו הופעות. תשיר שם את 'תשאירי לי מקום לחבק אותך'?

"בטח. אפילו את זה אני כבר מסכים לקבל"

*אייל שכטר עובד בימים אלו על אלבום חדש, "מתוק ומר" הוא הסינגל הראשון מתוכו. בקרוב ייצא שכטר להופעות ברחבי הארץ, עם להקה המורכבת מתלמידי רימון לשעבר ומנגנים שעבדו עמו על אלבום הסולו הראשון שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully