וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרסדס סוסה הלכה לעולמה

4.10.2009 / 11:55

זמרת הפולק הלטינית מתה בבית החולים בבואנוס איירס, אחרי שאושפזה לפני כשבועיים ומצבה הוגדר כקריטי ביום חמישי

רויטרס

(צילום:רויטרס עריכה:גדי וינסטוק)

הזמרת מרסדס סוסה הלכה לעולמה הבוקר (ראשון) בבית החולים בבואנוס איירס. סוסה הייתה בגיל 74 במותה. סוסה אושפזה לפני כשבועיים עקב בעיה בכבד, כפי שגורמים בתקשורת הלטינית אישרו. ביום חמישי האחרון נודע כי אותה בעיה, שטרם ידועה לתקשורת, התפשטה גם לכליות ולריאות וסוסה הונשמה במהלך סוף השבוע באמצעות מכונה, כשמצבה הוגדר כקריטי.

סוסה, מחלוצות הבשורה הלטינית העולמית, קיבלה בחודש שעבר מועמדות בשלוש קטגוריות בטקס פרסי הגראמי הלטיני על אלבום הדואטים "Cantora 1" המארח אמנים כמו קייטנו ולוסו, שאקירה,דניאלה מרקורי, סראט, סולדאד ועוד. הטקס יתקיים ב-5 בנובמבר בלאס וגאס. אלבום הסולו האחרון של סוסה היה "לב חופשי, שיצא ב-2005 מלווה בציורים שציירה הזמרת ג'ון באייז ממעריצותיה הגדולות של מרסדס סוסה.

מרסדס סוסה פעלה רבות לקידום הפולקלור של ארגנטינה ודרום אמריקה, אך הוסיפה לשירתה מסרים חברתיים ופמינסטים שנתקלו בהתנגדות מצד שלטון הגנרלים בארגנטינה בראשית שנות ה- 70. לאחר ששיריה נאסרו להשמעה ולאחר שנעצרה ביחד עם הקהל אחרי הופעה בעיר לה פלטה, יצאה סוסה לגלות. הגנרלים אמנם התירו לה לחזור לארצה, אך היא לא יכלה לשיר ולהופיע ועל כן יצאה למלחמתה המוזיקלית מבסיסה באירופה, כשהיא מעבירה את מסר השלום, אהבת האדם
והמאבק לזכויות האדם במדינות דרום אמריקה. חזרתה להופעה בארגנטינה בשנת 1982 היתה חגיגה לאומית ובישרה במקביל את סוף שלטון הגנרלים בארגנטינה.

מאז המשיכה להופיע בכל העולם ובכל רחבי אמריקה הלטינית הקליטה אלבומים רבים, ב- 1999 יצאה גרסתה ליצירת המופת של המלחין אריאל רמירז "מיסה קריאולה", אלבום שזכה לשבחים רבים ולהצלחה אדירה.

סוסה הקליטה יותר מ-70 אלבומים בקריירה שלה והשיר הכי מוכר שלה הוא "Gracias a la vida", שפירוש שמו הוא "תודה לחיים". סוסה ביקרה תכופות בישראל. הביקור הראשון שלה היה ב-1980, אז גם גילתה קרובת משפחה בקריית מוצקין. בדיוק לפני שנה היא הופיעה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully